P7260177

אני זוכרת את הפעם הראשונה שאפיתי עוגיות שוקולד צ’יפס. חזרתי הביתה לחופשה מהצבא ומאוד רציתי להרשים את אמא שלי באפייה (למי שלא זוכר, אני למדתי לאפות בצבא) אז רציתי להכין עוגיות שוקולד צ’יפס.

ירדתי לשק”ם וקניתי חבילת שוקולד צ’יפס ומרגרינה (זה מה שהיה אז נהוג) ואפיתי את העוגיות הראשונות שלי. הריח של העוגיות היגיע עד לשכנים שלנו, דלת ליד, עד כדי כך שהילדים שלהם התייצבו אצלנו בחלון ( גרנו בבית קרקע) וחיכו בסבלנות לעוגיות.

עד היום אני נורא אוהבת עוגיות שוקולד צ’יפס טובות וניסיתי כמה מתכונים שכללו לא מעט חמאה וכמויות אסטרונומיות של סוכר (מטבח אמריקאי במיטבו…).

אני כבר כמה שבועות מפנטזת על עוגיות שוקולד צ’יפס אבל כל פעם צץ משהו אחר והיום כבר לא יכולתי, הייתי חייבת עוגייה מלאת שוקולד ויהי מה. בחיפוש אחרי המתכון המושלם הסתבר לי, לתדהמתי, שלפייר הרמה יש מתכון לעוגיות שאני כה כמהה אליהן. מבט מהיר על המרכיבים גילה שאין פה הרבה חמאה וסוכר יחסית לשאר המכונים האמריקאים וזה פייר הרמה, אי אפשר לטעות פה.

העוגיות יצאו מושלמות. אני אומרת לכם, צריך להוציא את העוגיות האלה מחוץ לחוק כי הן טעימות ברמה פלילית. קשה ביותר לא לחסל מגש שלם וזה למרות שיצאה כמות מאוד יפה מהם. זה מתכון של לגזור ולשמור. לגבי העוגיות, פשוט אל תכינו אותן אם אתם לבד…

מצרכים: כ- 30 עוגיות

לחמם תנור ל 180 מעלות

150 חמאה רכה חתוכה לקוביות (לא מומסת)

1/4 1 כוסות סוכר חום דחוס (240 גרם)

1 ביצה גדולה (L)

2/3 1 כוסות קמח (230 גרם)

1 כפית אבקת אפייה

1/2 כפית סודה לשתייה

קורט מלח

1 כוס פקאן קצוץ גס (100 גרם)

1/4 1 כוסות שוקולד צ’יפס (240 גרם)

אופן ההכנה:

בקערת מיקסר שמים את החמאה ומערבלים בוו גיטרה עד שהיא נעשית קרמית. מוסיפים את הסוכר וממשיכים עד שהתערובת מקרימה.

מוסיפים את הביצה וממשיכים לערבל עד שהכל אחיד.

בקערה נפרדת שמים קמח, אבקת אפייה, סודה לשתייה ומלח ומערבבים לפיזור אחיד של החומרים. מוסיפים את הפקאן והשוקולד צ’יפס ומערבבים.

מנמיכים את מהירות המיקסר למינימום (אחרת הקמח יעוף עליכם) ומוסיפים את תערובת היבשים. מערבלים במהירות איטית עוד כמה שניות עד לקבלת בצק עוגיות (עד שאין יותר עקבות של קמח).

מרפדים תבנית אפייה בנייר אפייה ובעזרת כף גלידה או כף יוצרים תלוליות. בעזרת כף היד משטחים אותה טיפה ומשאירים רווחים בין העוגיות (היות והן מתפשטות). אופים בחום של 175-180 מעלות 12-13 דקות. נותנים לעוגיות לנוח 5 דקות בתבנית ואז מעבירים לרשת צינון (בזמן הזה מכינים כוס חלב כי הריח הולך להטריף אתכם). שומרים את העוגיות בקופסא אטומה בטמפרטורת החדר.

  

טיפים/ גיוונים:

1. במקור היה כתוב 240 גרם שוקולד מריר קצוץ ואני השתמשתי בשוקולד צ’יפס מריר 60%. ברגע האחרון גיליתי שאין לי מספיק אז הוספתי קצת שוקולד צ’יפס לבן, מקווה שפייר הרמה יסלח לי.

2. אני השתמשתי בביצה אחת גדולה. מי שמשתמש בביצה קטנה יצטרך אחת וחצי כלומר אחת שלמה ועוד אחת לקשקש בצד ולהעביר חצי ממנה לשלמה. את החצי שנותר תשמרו לביצה המקושקשת של הילדים.

3. במקום פקאן אפשר אגוזי לוז. אם יש ילדים ואתם חוששים אפשר להשמיט את האגוזים מהמתכון.

4. העוגיות יוצאות שחומות בזכות הסוכר הדחוס (אני מאוד אוהבת אותו) למי שאין וממש רוצה להכין את העוגיות האלה יכול סוכר לבן. הצבע שיתקבל יהיה בהיר וגם הטעם יהיה שונה אבל עדיין תקבלו עוגיות שקשה לעמוד בפניהן.