לפני כמה ימים התחילו הטמפרטורות לעלות בחוץ, היתה שעת ערב ואני מתתי מחום, פתחתי את המקפיא בתקווה למצוא שם משהו שיצנן אותי ולא היה.

פתחתי את המקרר וגיליתי קופסת מסקרפונה, שכבר כמה זמן שמתי עליה עין כדי להכין ממנה גלידה. היה חם וידעתי שלמחרת יהיה גיהנום, אז הפעלתי את המיקסר ותוך 10 דקות היתה לי גלידה שנשלחה למקפיא כדי שתוכל לקרר אותי למחרת היום.

המתכון ממש קל להכנה, אין צורך במכונת גלידה, הכל נכנס למיקסר ומשם למקפיא. הגלידה יצאה לי בסגנון קצת איטלקי, קרם מסקרפונה עשיר, פיסטוקים וקונפיטורת דובדבנים חמוצים. פשוט וטעים.

לצלם את הגלידה למחרת כבר היה ממש מאתגר אבל היא לגמרי טעימה, קרמית ולא יותר מידי מתוקה. אני לקחתי לי בגביע אבל אפשר לפרוס אותה ולהגישה כסמי פרדו (קינוח חצי קפוא) ויש עוד רעיונות שרשמתי בטיפים בסוף המתכון.

אז עם החום הזה, בואו נכין גלידה שתצנן את האווירה.

מצרכים: תבנית אינגליש קייק קטנה

1 מיכל שמנת להקצפה 38% שומן (250 גרם)

1 מיכל מסקרפונה (250 גרם)

3/4 כוס חלב מרוכז (180 מ”ל)

100 גרם פיסטוקים קלופים

1/2 צנצנת קונפיטורת דובדבנים חמוצים

אופן ההכנה:

שמים את המסקרפונה בקערת מיקסר ובעזרת כף טיפה מרככים אותה. מוסיפים את השמנת להקצפה ואת החלב המרוכז ומקציפים עד לקבלת מסה יציבה.

מוסיפים את הפיסטוקים (משאירים קצת בצד לקישוט) ואת הקונפיטורה ומקפלים לתערובת הגלידה. שופכים לתבנית מרופדת בנייר אפייה (כדאי אם אתם מתכוונים להגיש כסמי פרדו) ומכסים בניילון או רדיד אלומיניום ושמים במקפיא ללילה, עד שהגלידה קופאת.

זהו, הגלידה מוכנה וכל מה שנותר הוא להכין את הגביעים ולהגיש. תיהנו.

20160531_181804  P6010060

טיפים/ גיוונים:

1. אני הוספתי פיסטוקים ודובדבנים שבעיני זה שילוב מעולה. אפשר להוסיף כל תוספת שרוצים משוקולד מריר/ לבן קצוץ ועד לעוגיות לוטוס ועוד.

2. אפשרות נוספת להגשה היא לשים בתבנית בקוטר 20-23 ס”מ מרובעת פתי בר בתחתית, מעל את הגלידה ושוב פתי בר ולהגיש אחר כך בתור קסטה. אם לא שמים פתי בר למעלה אפשר לשפוך גנאש שוקולד ולהגיש בתור עוגת גלידה.

3. היות והמסקרפונה היא למעשה שמנת, היא מוסיפה לטעם ולמרקם. מי שלא מוצא יכול גבינת פילדלפיה (שתיתן תוצאה מעולה) או גבינת שמנת אחרת כמו נפוליאון.

P6010064