- ריח של בית - https://smellslikehome.co.il -

עוגיות שוקוצ’יפס בסגנון אמריקאי

אחת העוגיות שקשה לי לעמוד בפניה זאת עוגיית שוקולד צ’יפס מלאה בשוקולד, פריכה כזאת שאוכלים לאט לאט כדי שלא תגמר מהר מידי ואז שולחים יד לצנצנת ולוקחים עוד אחת.

המתכון הזה לקוח מהמטבח האמריקאי כי אם יש משהו שהם יודעים להכין ובגדול אלו ללא ספק עוגיות שוקולד צ’יפס. אם זה היה תלוי בהם היה במתכון עוד סוכר וחמאה אז טיפה הורדתי בכמויות כי אמנם בא לי להנות אבל לא מתאים סתימת עורקים והשארתי את הגודל למרות שזה לא מונע לזלול עוד אחת בשנייה שמגיעים לביס האחרון.

המתכון פשוט וקל להכנה כשהבעיה היחידה זאת ההתמכרות שמתלווה לעוגיות האלה. תהנו ובתאבון.

מצרכים: 15-18 עוגיות גדולות

לחמם תנור ל 180 מעלות 15 דקות

1/2 2 כוסות קמח (350 גרם)

2 כפיות אבקת אפייה

1 כפית סודה לשתייה

200 גרם חמאה רכה (לא מומסת!)

3/4 כוס סוכר לבן (150 גרם)

3/4 כוס פחות כף סוכר חום דחוס (150 גרם)

2 ביצים

חבילת שוקולד ציפס (250 גרם)

אופן ההכנה:

שמים בקערה את הקמח, אבקת אפיה וסודה לשתייה ומערבבים לפיזור אחיד של החומרים.

בקערת המיקסר מערבלים חמאה רכה ושני סוגי הסוכר לתערובת קרמית אחידה. מוסיפים את הביצים וממשיכים לערבל את לתערובת אחידה.

מוסיפים את תערובת הקמח ומערבלים במהירות נמוכה (כדי למנוע התעופפות של הקמח לכל עבר) כמעט עד הסוף. מוסיפים את השוקולד צ’יפס ומערבלים עוד כמה שניות לפיזור אחיד של השוקולד.

מכניסים את הקערה למקרר למנוחה של חצי שעה ובזמן הזה מחממים את התנור ומנקים את הכלים שהשתמשנו בהם.

מרפדים תבנית בנייר אפייה וקורצים עיגולים בגודל של כדור פינג פונג או נעזרים בכף גלידה קפיצית הגדולה ומניחים תלוליות במרווחים (העוגיות מתפשטות מאוד). בזמן שהעוגיות בתנור תחזירו את הקערה למקרר.

בידיים מעט רטובות פוכסים מעט את העוגיות ואופים אותן בחום של 180 מעלות כ 15 דקות עד שהן מעט שחומות (הסוכר החום אחראי לזה, שימו לב לא שחום מידי). מצננים אותן מעט לפני שמעבירים אותן למגש שבו הן יניחו עד שיתקררו לחלוטין ורק אז יעברו לקופסא אטומה. תהנו.

הראשונה ולא האחרונה..

טיפים/ גיוונים:

1. כדי להפוך את העוגיות לפרווה משתמשים בנטורינה או מחמאה במקום חמאה ויש לוודא שהשוקולד צ’יפס פרווה. לרגישים לגלוטן מחליפים את הקמח הלבן בקמח כרגיל שנימאצ כמעט בכל סופר.

2. אם אתם מכינים עוגיות קטנות יותר זמן האפייה יתקצר בשתי דקות בערך. לגודל גדול שמתי 6 עוגיות בכל מגש כי הן מאוד מתפשטות.

3. אפשר להוסיף 3/4 כוס פקאן קצוץ גס אני לא הוספתי בגלל הילדים שלי אבל לגמרי אפשרי ומוסיף טעם.