- ריח של בית - https://smellslikehome.co.il -

עוגיות רייבה נמסות בפה

לפני כמה חודשים חגגנו בר מצווה לאחיינים שלנו וההתרגשות היתה בשיאה. לכבוד המאורע הבאנו מגש גדול מלא בעוגיות מיוחדות כשביניהם היו עוגיות רייבה נמסות בפה שהתאימו בול עם הקפה של אחרי הארוחה.

אלו עוגיות משגעות וממכרות שממש נמסות בפה איך שנותנים בהן ביס. אין להן את ההרגשה של גיר שיש לפעמים לעוגיות חמאה והמתיקות שלהן מאוד עדינה.

המתכון לא מצריך יוצר מידי מצרכים, לא דורש קירור מקדים והוא ממש קל ומהיר הכנה. מתאים כשיש אורחים שעוד שעה מגיעים ואין לכם מה להגיש ליד הקפה. אני  קישטתי אותן בפיסטוק אבל אפשר לקשט בקצת אבקת סוכר והן כבר יעלמו לפני שתספיקו להכניס אותן לצנצנת העוגיות. תהנו ושיהיו רק שמחות.

מצרכים: כ 50 עוגיות

לחמם תנור ל 180 מעלות 15 דקות.

1/2 3 כוסות קמח (500 גרם)

כפית אבקת אפייה

3/4 כוס אבקת סוכר (100 גרם. שקית אחת).

200 גרם חמאה חתוכה לקוביות קטנות

1/2 כוס שמן קנולה או צמחי אחר (100 גרם)

לקישוט:

פיסטוקים/ שקדים

אופן ההכנה:

במעבד מזון שמים את הקמח, אבקת אפייה וסוכר ומעבדים כמה שניות לפיזור החומרים.

מוסיפים את החמאה החתוכה ומעבדים לקבלת תערובת פירורית. מוסיפים את השמן ומעבדים רק עד לתחילת היווצרות הבצק. לא לעבד יותר מידי.

כדי לוודא שהבצק מוכן לוקחים קצת מהבצק ומעבדים לקבלת כדור. אם הכדור יציב ויש תחושת פלסטלינה הבצק מוכן לעבודה. אם הוא עדיין פירוי ולא מתאחד תנו לו רק עוד כמה שניות ובידקו.

יוצרים מהבצק כדורים בגודל של אגוז ומניחים בתבנית אפייה מרופדת בנייר אפייה. מקשטים בפיסטוק או שקד (יש לתקוע היטב כדי שבזמן האפייה הקישוט לא ייפול) ואופים בחום של 180 מעלות 15 דקות. העוגיות יהיו בהירות ורכות למגע. תנו להן להתקרר לטמפרטורת החדר לפני שמעבירים אותן לצנצנת אטומה.

כדי לוודא שהעוגיות מוכנות, בעזרת סכין קהה או פלטה קטנה מרימים בעדינות ורואים שהתחתית זהובה. העוגייה עצמה נשארת בהירה. אפיית יתר תפגם במרקם.

מי אחראי על הקפה..

טיפים/ גיוונים:

1. קמח תופח לא מתאים למתכון הזה בגלל היחס בין קמח לאבקת האפייה. לרגישים לגלוטן אפשר להמיר את הקמח הלבן בקמח “כרגיל” שיש בכל סופר.

2. לרגישים ללקטוז ולמי שרוצה עוגיות פרווה במקום חמאה השתמשו בנטורינה/ מחמאה או מרגרינה. השימוש בשמן קוקוס יניב עוגיות טעימות אבל מרקם פחות נימוח לעומת שאר החלופות שהצעתי.

3. לגבי הקישוט, אפשר במקום פיסטוק להשתמש בשקדים אבל אפשר גם ללא ורק לקשט באבקת סוכר. אצלנו נהנו מהעוגיות עם ובלי.