- ריח של בית - https://smellslikehome.co.il -

לחם טחינה פטנט.

מאז שאני זוכרת את עצמי הייתי מפונקת עם אוכל. חג פסח היה מגיע ולמרות שאהבתי מצות החוסר בפחמימה אמיתית היה חסר לי. היו יוצאים כל מיני מתכונים ללחמניות לפסח אבל היה להם טעם של קמח מצות והייתי צריכה טונות של ממרח שוקולד כדי להיות מסוגלת להתגבר על הטעם שלהם. עם השנים התרגלתי לטעם שלהן עד לפני כמה ימים.

השנה החלטתי שעד פה. אני רוצה פחמימה אמיתית לפסח אבל שתהיה כשרה. נכון, יש קמח תמי וקמח “כרגיל” (שאני אישית אוהבת) אבל רציתי משהו מיוחד שיתאים למי שעוקב אחרי ואז גיליתי שכבר כמה שנים יש מתכון של לחם טחינה שרץ באינטרנט בחו”ל וגם פה בארץ והוא ללא קמח בכלל, משום סוג שהוא. אני ניסיתי את המתכון הזה תוך שעשיתי לו כמה שינויים.

כמה שהייתי סקפטית שמשהו יצא מזה ועוד לחם, גדל ביותר אחרי סיימתי לערבב והייתי צריכה לשפוך את הבלילה לתבנית האפייה. הייתי בטוחה שעבדו עלי אבל שיהיה, שלחתי לתנור וישבתי לראות טלויזיה. חצי שעה אחרי נפלה לי הלסת כשהוצאתי את הלחם מהתנור וכמה דקות אחרי, כשפרסתי, לא היה אחד שלא התלהב. ההורים שלי שהיו בין הטועמים המאושרים כבר הזמינו שני תבניות לפסח.

אז עזבו את כל מה שחשבתם על איך עושים לחם ורוצו למטבח להכין לחם טחינה קל ביותר להכנה, פרווה והכי חשוב הוא כל כך טעים שכל מי שיטעם יבקש ממכם את המתכון. לא סתם קראתי לו פטנט. חג שמח ופחמימתי.

מצרכים: תבנית אינגליש קייק קטנה (21/10)

לחמם תנור ל 180 מעלות

3/4 כוס טחינה גולמית (180 גרם)

2 כפות שמן זית

2 כפות סילאן ללא תוספת סוכר (40 גרם)

4 ביצים

1 כפית סודה לשתייה שטוחה.

קורט מלח

לקישוט:

תערובת של גרעיני חמנייה, דלעת ושומשום לפי בחירתכם.

אופן ההכנה:

בקערה בינונית שמים את כל החומרים ומערבבים היטב לתערובת אחידה. היא תהיה דלילה, ממש כמו ממרח טחינה וזה בסדר גמור.

מעבירים את הבלילה לתבנית מרופדת בנייר אפייה, מפזרים מלמעלה בתערובת הגרעינים שבחרתם  ואופים בחום של 180 מעלות כ 35 דקות. אחרי 30 דקות אם אתם רואים שהלחם שזוף אבל עדיין לא סיים להאפות, הניחו עליו נייר אלומיניום בצורה מרושלת ותנו ללחם עוד כמה דקות .

הלחם צריך להיות יציב למגע וקיסם שמוחדר לצאת יבש. כבו את התנור ותנו ללחם עוד 5 דקות בתנור כבוי ואז להוציא לצינון מוחלט לפני שפורסים. תהנו.

ככה הלחם נראה ביציאה מהתנור

מתאים עם גבינה או עם ריבה

טיפים/ גיוונים:

1. אני פיזרתי תערובת של גרעיני דלעת, חמניה ושומשום אבל אפשר רק שומשום. מי שרוצה יכול להוסיף לבלילה חלק מהזרעים ואת היתרה לפזר למעלה.

2. ניסיתי לאפות עם אבקת אפייה במקום סודה לשתייה והלחם קרס אחרי הצינון לעומת עם סודה לשתייה לכן ממליצה לא לשנות במקרה הזה. למי שחושש מטעם לוואי בעקבות הסודה לשתייה תנו לי להרגיע, אין טעם לוואי והלחם פשוט טעים.

3. במקום סילאן אפשר מייפל (אמיתי לא בטעם), דבש או סוכר (לבן, דמררה). צבע הלחם ישתנה בהתאם אבל יצא טעים לא משנה מה תבחרו.