- ריח של בית - https://smellslikehome.co.il -

חטיף אגוזים ופירות יבשים

זה כבר כמה זמן שהתחלתי להפחית במתוקים (לא התנזרתי מהם, אל דאגה) והתחלתי לאכול יותר מאוזן. חג הטיגונים לא עשה יותר מידי חסד אבל עכשיו שגם הוא מאחורינו אפשר לחזור לשגרה שכוללת גם יותר הליכות (תוך שמיעת מוזיקה מהספוטיפיי..).

כבר מזמן רציתי להכין איזשהו חטיף בריאות (לא להתבלבל, דיאטטי הוא לא…) שאני אוכל לאכול כשבא לי משהו מתוק או כשאני מרגישה שאני זקוקה לבוסט של אנרגיה אבל שלא יהיה מתועש ועשיר בסוכר. באינטרנט יש כל מיני גרסאות כשבחלקן צריך לקצוץ את האגוזים. אני בעד כמה שפחות לעבוד קשה אז השארתי את האגוזים כמו שהם ואכן הם מורגשים בכל ביס.

החטיף קל מאוד להכנה אבל זהירות, הוא ממש ממכר. נכון שיש בו דברים טובים ובריאים ויחסית לא הרבה סוכר אבל הוא לא דל קלוריות בגלל כמות האגוזים שבו אז קחו זאת בחשבון כשאתם אוכלים ממנו. בתאבון.

מצרכים: כ- 25 יחידות. תבנית בגודל 20/30

לחמם תנור על 180 מעלות 15-17 דקות

4 כוסות תערובת אגוזים לפי בחירתכם (400 גרם)

200 גרם פירות יבשים קצוצים גס (שימו לב להערה בסוף המתכון)

1/4 כוס סוכר (50 גרם)

1/4 כוס קמח כוסמין מלא (35 גרם)

1 כפית קינמון (לא חובה)

1 כף דבש (20 גרם)

2 ביצים

אופן ההכנה:

בקערה גדולה שמים אגוזים, פירות יבשים, סוכר, קמח וקינמון ומערבבים לפיזור אחיד של החומרים.

בקערה קטנה טורפים את הביצים (עם מזלג לא משהו מעבר) וכף הדבש ושופכים על תערובת האגוזים מערבבים היטב עד שהכל מצופה בתערובת הביצים. זה יראה כאילו אין מה שיחזיק את הכל אבל אל דאגה באפייה הכל מתחבר.

מעבירים את התערובת לתבנית מרופדת בנייר אפייה (אחרת היא מאוד קשה לשלוף את החטיף) ודוחסים את התערובת היטב. אופים בחום של 180 בין 15-17 דקות עד שהחטיף מזהיב. אחרי 15 דקות כדי להתחיל לעשות בייביסיטר כדי לוודא שהזהוב לא הופך לשחום מידי..

מצננים לגמרי ובעזרת סכין חדה חותכים לריבועים קטנים או לאצבעות כרצונכם. שומרים בטמפרטורת החדר בקופסא אטומה היטב כ 5 ימים או במקפיא. לא במקרר בגלל הלחות שעלולה להתקבל בחטיף.

כמה שזה ממכר..

טיפים/ גיוונים:

1. אני השתמשתי בתערובת של קשיו, פקאן, פיסטוקים וזרעי דלעת. אפשר להשתמש בשני סוגי אגוזים ואפשר יותר מה שיש לכם ואתם אוהבים.

2. לגבי הפירות היבשים. אם אתם משתמשים בחמוציות, אוכמניות או צימוקים אין צורך לקצוץ. פירות כמו תמרים, שזיפים, תאנים ומשמשים מיובשים כדאי לקצוץ גס.

3. אני השתמשתי בקמח כוסמין מלא. אפשר בהחלט להשתמש בקמח מלא או לבן. לרגישים לגלוטן אפשר להשתמש בקמח “כרגיל” שנמצא בכל סופר.