- ריח של בית - https://smellslikehome.co.il -

עוגת גלידה פירמידה

לפני כמה ימים חגגנו סוף שבוע יום הולדת לחצי השני שלי ולגיסתי שחולקים את אותו המזל. בדרך כלל אני אחראית על החלק המתוק של סופי השבוע אבל בין חום האימים שהולך בחוץ לעבודתי כצוות הווי ובידור לקטן שלי שנימצא בבית אני בקושי מוצאת זמן להכנס למטבח להכין חביתה שלא לדבר על לאפות עוגה.

מפה לשם אני והקטן החלטנו שאנחנו עושים יום של אפייה בלי הפעלת התנור. המתכון הזה היה לי בראש כבר כמה זמן והוא התלבש ממש טוב, גם עוגת גלידה, גם נראה מרשים ובלי אפייה, ישששש.

העוגה נוסטלגית וממש קלה להכנה למרות שהיא נראית שצריך מבוא להנדסה בשבילה אבל האמינו לי, קלי קלות. היא מרשימה והיא בול מה שצריך לימים האלה שהכל נמס מסביב ואני לא מדברת על גלידות. הנסיך שלי עזר בזה שהוא “ניקה” את קערת המיקסר משאריות של קצפת אבל מי מאיתנו לא עשה (עושה) את זה בתור ילד (ילד מבוגר)..תהנו ושיהיה לנו קיץ ניסבל.

מצרכים:

35 פתי בר קלאסי (כשרוול וחצי)

1 מיכל שמנת להקצפה 38% שומן (250 מ”ל)

1 מיכל גבינת שמנת (16% שומן) (220 גרם)

1 שקית אינסטנט פודינג וניל (80 גרם)

3/4 כוס חלב (180 מ”ל)

צלוחית חלב לטבילה

3-4 כפות אבקת סוכר

לציפוי:

250 גרם שוקולד מריר

1 מיכל שמנת להקצפה 38% שומן

אופן ההכנה:

מתחילים מהכנת הקצפת. בקערת מיקסר שמים שמנת, גבינה, אינסטנט פודינג וחלב. מערבבים קצרות עם כף עץ כדי לרכך טיפה את גבינת השמנת.

מתחילים בהקצפה במהירות נמוכה ולאט מגבירים. מקציפים עד שהקצפת כמעט מוכנה. מוסיפים 3 כפות אבקת סוכר ומקציפים כמה שניות. בודקים את רמת המתיקות ומחליטים אם להוסיף עוד כף או לא. מקציפים עד לקבלת קצפת יציבה אבל לא נוקשה.

לוקחים נייר אלומיניום וחותכים רצועה ארוכה ומניחים על השולחן. טובלים קצרות את הפתי בר ומניחים ב- 3 טורים של 6 צמודים אחד לשני לרוחב. 

מורחים מחצית מהקרם על הביסקוויטים ומניחים מעליהם עוד 3 טורים של 6 כאשר הטור האמצעי הוא לרוחב ובצדדים לאורך. מורחים את יתרת הקרם רק על הטור אמצעי.

מכניסים ידיים בזהירות מתחת לנייר הכסף וסוגרים את הצדדים לצורת משולש ומהדקים לאט לאט. קצת מהקצפת תצא מלמעלה, אפשר להחליק עם סכין.

סוגרים את נייר הכסף ומהדקים אותו על העוגה. מכניסים את העוגה לשעה-שעתיים למקפיא לפני שמצפים אותה.

מכינים את הציפוי: בסיר קטן מביאים שמנת להסף רתיחה. מכבים. שוברים את השוקולד לקוביות בקערה ושופכים מעליהם את השמנת. ממתינים 1-2 דקות ומערבבים לתערובת אחידה ומבריקה. נותנים לתערובת השוקולד לנוח 3-4 דקות שלא תיהיה חמה מידי במפגש עם העוגה.

מוציאים את העוגה מהמקפיא ושופכים את השוקולד לאט ובעדינות ככה שיכסה את כולה ומחזירים למקפיא לכמה שעות לפני שמגישים. העוגה נשמרת מעולה במקפיא עד חודש. מי שרוצה יכול לשמור את העוגה במקרר ואז היא במיטבה 3-4 ימים. אנחנו אוהבים אותה כעוגת גלידה מפנקת.

מרשימה ומפנקת

טיפים/ גיוונים:

1. במקום גבינת שמנת 16% שומן אפשר להשתמש בסימפוניה 5% שומן, גם יצא מעולה.

2. כפי שרשמתי אפשר להנות מהעוגה כעוגת גלידה או להגיש מהמקרר כעוגת גבינה קרה. לבחירתכם.