- ריח של בית - https://smellslikehome.co.il -

אצבעות בקלאווה

אני לא יודעת מתי זה התחיל, האהבה שלי למתוקים הערבים, אלו שהם עמוסי אגוזים וסירופ סוכר ועטופים אחד אחד בבצק או שערות קדאיף. אני יכולה לבהות שעות מול דוכנים כאלה, עמוסים לעייפה במיני מתיקה שכאלה ולמות מהאושר הזה.

לפני כמה שבועות החלטתי לנסות ולהכין שוב בקלאווה לאחר שהנסיון הקודם לא מצא חן בעיני. הצטיידתי בעלי פילו, מלאי של אגוזים וככה מצאתי את עצמי ביום חמישי בערב, אחרי שהילדים הלכו לישון, עושה ריפוי בעיסוק ומכינה אצבעות בקלאווה לפי רעיון שהיה לי בראש.

הביס הראשון היה כל כך טעים שמיד אחריו בא עוד ביס ולפני שהספקתי להבין מה קרה נעלמו להם כמה אצבעות (לא מסגירה מספרים רשמיים..) מהמגש. מזל שהצלחתי לעצור את עצמי ולסדר הכל בתבנית כדי להביא למשפחה לסוף השבוע.

המתכון מאוד קל להכנה, האצבעות יוצאות פריכות, מתוקות במידה ומרגישים את טעמי האגוזים והתבלינים שביחד עושים חגיגה אמיתית בפה. החלק הכביכול קשה זה הגלגול אבל הכל מתגמד כשטועמים את האצבעות המפולאות האלה. אז, מי מכין את התה..

מצרכים: כ-40 יחידות

לחמם תנור ל 180 מעלות

חבילת עלי פילו מופשרים

400 גרם תערובת אגוזים (4 כוסות)

1/4 כוס סוכר חום דחוס (60 גרם)

1 כפית קינמון

1/2 כפית ג’ינג’ר טחון

1/4 כפית הל טחון

1/2-3/4 כוס שמן צמחי (כמו קנולה 100-150 גרם)

לסירופ סוכר:

1/2 1 כוסות סוכר (300 גרם)

1/4 כוס סילאן או דבש

1 כוס מים (240 מ”ל)

לקישוט:

1/2 כוס פיסטוקים טחונים דק (50 גרם)

אופן ההכנה:

בקערת מעבד מזון שמים את תערובת האגוזים וטוחנים לתערובת דקה אבל לא אבקה. מעבירים לקערה ומוסיפים את הסוכר והתבלינים, מערבבים היטב ומניחים בצד. אפשר לטעום ולראות אם צריך לתקן תיבול.

פורסים את עלי הפילו על גבי משטח עבודה ומכסים במגבת על מנת שלא יתייבשו.

לוקחים דף ומברישים אותו בשמן. מניחים מעליו דף נוסף ומברישים שוב (שאר דפי הפילו נשארים מכוסים). מפזרים מתערובת האגוזים. בעזרת גלגלת פיצה או סכין חדה מחלקים את הפילו לשניים לאורכו (יש לנו עכשיו שני מלבנים ארוכים) וכל מלבן מחלקים ל 4-5 חלקים (יש לנו כ- 8 מלבנים).

מגלגלים כל חלק לגליל מהודק היטב ומניחים בתבנית אפייה מרופדת בנייר אפייה. ממשיכים ככה עם שאר הדפים (כל פעם עובדים עם שני דפי פילו) עד הסוף.

מברישים את האצבעות שלנו במעט שמן ומכניסים לתנור לאפייה של 15-20 דקות בחום של 180 מעלות. תבדקו את האצבעות אחרי 15 לוודא שהאצבעות מקבלות גוון שחום יפה ולא נשרפות.

לקראת תום זמן האפייה של הבקלאווה נכין את הסירופ שלנו. שמים בסיר קטן שמים את כל חומרי הסירופ ומבשלים עד שהסוכר נמס והתערובת רותחת. מנמיכים את האש ומבשלים עוד 2-3 דקות עד שהסירופ מסמיך טיפה. מניחים בצד.

ברגע שהבקלאווה יוצאת מהתנור שופכים לאט לאט ובנדיבות מהסירופ על גבי אצבעות הקלאווה שלנו. מקשטים בפיסטוקים טחונים ונותנים לאצבעות להגיע לטמפרטורת החדר ומגישים.

את האצבעות ניתן לשמור בקופסא אטומה היטב בטמפרטורת החדר כ 3-4 ימים.

כל ביס הוא חגיגה

טיפים/ גיוונים:

1. אני השתמשתי בתערובת של אגוזי לוז, קשיו, פיסטוקים ושקדים. כדאי לשלב כמה סוגים אבל אפשר גם 2 סוגים, הכל לפי מה שאוהבים ויש בבית.

2. אני השתמשתי בשמן קנולה אבל אפשר שמן קוקוס או חמאה.

3. מי שלא אוהב הל או ג’ינג’ר יכול להשמיט מהמתכון.

4. אני לא כל כך מתחברת למי/ תמצית ורדים אבל מי שכן אוהב מוזמן להוסיף לסירופ כף מי ורדים או כמה טיפות מהתמצית ברגע שמכבים את האש.

אחרונה ודי..