- ריח של בית - https://smellslikehome.co.il -

עוגיות צנובר נימוחות

אחד מזכרונות הילדות הכי חזקים אצלי אלו צנצנות העוגיות שאמא שלי היתה מחזיקה גבוה במדפי המטבח כדי שאחי ואני לא נגיע אליהם (כנראה יותר אני מאשר הוא..) ולא משנה כמה גבוה הם היו תמיד הייתי מוצאת דרך להגיע אליהם.

עד היום אני אוהבת לפתוח לאט את קופסת העוגיות ולתת לריח שבפנים לצאת ולהתפשט לאט, להתמסר לריח של העוגיות ואז לתת ביס ולקחת עוד עוגייה לדרך, אתם יודעים, הדרך שעוברת מהמטבח לספת הסלון..

בכל אופן, חורף זאת עונה מצויינת להכין עוגיות בייחוד עם איזה סוג של אגוז מעורב בהליך. העוגיות האלה הן עוגיות נימוחות, בעלות מתיקות עדינה, כזאת שלא חונקת את הגרון ועם תוספת של צנוברים קלויים שהופכת כל ביס לחגיגה בפה. הן עוגיות שמתאימות למזג האויר הקריר והן הולכות מעולה עם כוס תה נענע ליד. תהנו.

מצרכים: כ- 50 עוגיות

לחמם תנור ל 170 מעלות

1/2 כוס צנוברים (70 גרם)

1/4 1 כוסות קמח (180 גרם)

1/4 כוס קורנפלור (40 גרם)

1/2 כוס אבקת סוכר (60 גרם)

150 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות

2-3 כפות מים קרים

אופן ההכנה:

מחממים מחבת קטנה וקולים בה את הצנוברים. מזיזים אותם כל הזמן כדי לוודא שהם לא נשרפים. קולים אותם עד שמתחיל לצאת ריח צנוברי משגע וצבעם משתנה מעט לזהבהב. מניחים בצד עד שהם מצטננים לחלוטין.

קוצצים אותם בקערת מעבד מזון לפירורים קטנים אך לא לאבקה. אנחנו רוצים שירגישו אותם בכל ביס. מוציאים הצידה.

באותה קערה שמים קמח, קורנפלור, אבקת סוכר וחמאה ומעבדים לקבלת תערובת פירורית. מוסיפים את המים ומעבדים רק עד לקבלת גושים גסים, לא מעבר.

מעבירים לקערה ומאחדים את הבצק עם הצנוברים. יוצרים שני גלילים בקוטר של 4 ס”מ, עוטפים כל אחד מהם בנייר אפייה ומכניסים למקפיא לחצי שעה על מנת שיהיה נוח יותר לפרוס אותם.

פורסים כל גליל לפרוסות בעובי חצי ס”מ ומניחים על גבי תבנית מרופדת בנייר אפייה. אופים בחום של 170 מעלות 10-12 דקות. הן טיפה יזהיבו אך יישארו בהירות וזה מה שאנחנו רוצים. מצננים לחלוטין ומפדרים באבקת סוכר.

העוגיות נשמרות בצנצנת אטומה היטב בטמפרטורת החדר. אפשר לפרוס רק גליל אחד ולאפות ואת השני לשמור כשמגיעים אורחים בלתי צפויים.

טיפים/ גיוונים:

1. אני פרסתי את הבצק אבל אפשר לאחר האיחוד בין הבצק לצנוברים לתת לבצק לנוח חצי שעה במקרר ואז לקרוץ חתיכות, להכין עיגולים ולאפות. במקרה הזה זמן האפייה יתארך בעוד 8-10 דקות.

2. לרגישים ללקטוז אפשר במקום חמאה להשתמש במרגרינה או מחמאה. אפשר שמן קוקוס במקרה הזה הבצק חייב לנוח חצי שעה במקרר לפני שיוצרים גלילים וממשיכים במתכון היות וצריך לתת לשמן להתגבש בחזרה.

3. המתכון הוכן במיוחד עם הצנוברים שנותנים טעם מאוד ייחודי ומיוחד לעוגיות אבל אפשר להשתמש בכל אגוז אחר שאתם אוהבים.