- ריח של בית - https://smellslikehome.co.il -

אצבעות שוקולד נוגט

לפני כמה שבועות קיבלנו אורח לא רצוי בבית, וירוס שהחליט שהוא נשאר לכמה זמן וכל פעם אצל מישהו אחר. מה עכשיו וירוס, כאילו שעקיצות היתושים לא הספיקו לי עכשיו גם זה ואם אפשר לתזמן אז בדיוק כמה ימים לפני שחגגנו יום נישואים משותף לנו (בן זוגי ואני) ולאחי (לו ולגיסתי). קיצר, אם בניתי על עוגה אז ממש לא.

המתכון הזה הוא למעשה הדבר היחיד שהצלחתי להכין לכבוד המפגש והוא מאחד שתי אהבות שלי, שוקולד מריר ואגוזי לוז או במקרה הזה מחית נוגט שזה למעשה מחית של אגוזי לוז (נקראת גם מחית פרלינה). לא מוצר זול אבל טעים ומשדרג כל דבר.

המתכון מאוד קל להכנה (רק 4 רכיבים), רק קחו בחשבון שאתם תצטרכו להחזיק את עצמכם ממש חזק ולא לזלול מהבלילה לפני שהפכה לאצבעות. אני מצאתי את עצמי כל רגע טועמת והיה לי ממש קשה לעצור את עצמי. מעבר לזה, קלי קלות. תהנו ורק בריאות אנשים.

מצרכים: כ- 20 אצבעות

250 גרם שוקולד מריר (מינימום 60% קקאו)

150 גרם שוקולד לבן

150 גרם מחית נוגט (להשיג בחנויות אפייה)

70 גרם פאייטה (להשיג בחנויות אפייה)

אופן ההכנה:

בקערה המתאימה למיקרו ממיסים את שני סוגי השוקולדים.

מוסיפים את מחית הנוגט והפאייטה ומערבבים לתערובת אחידה.

מרפדים תבנית 20/20 בנייר אפייה ומשטחים את הבלילה (ולזכור, לא לזלול). מכניסים למקרר לכשעתיים עד שהיא מתקשה או למקפיא לשעה. חותכים לאצבעות ושומרים במקרר עד להתיצבות מלאה (3-4 שעות). זהו, עכשיו נותר לכם רק להנות מהם.

ככה הם נראים רגע לפני שהם נעלמו..

טיפים/ גיוונים:

1. אני אוהבת את השילוב של שוקולד מריר ולבן אבל אפשר במקום הלבן שוקולד חלב.

2. מחית נוגט או בשמה הנוסף הנוסף מחית פרלינה מוצאים בכל חנות שמתמחה באפייה.

3. שבבי פאייטה גם ניתן למצוא בכל חנות שמתמחה באפייה. למעשה אלו שבבים של וופל מקורמל. טעים ביותר כמו שהוא ומאוד עדין באצבעות כגון אלו. אם לא מוצאים אפשר אורז תפוח (מעובד קלות במעבד מזון) או קורנפלקס גרוס לפתיתים (רצוי את המצופה דבש אבל גם הרגיל יעבוד פה). אבל בבקשה, תנסו להשיג שבבי פאייטה, התוצאה שווה את זה. שימו לב הפאייטה הוא מוצר חלבי. לרגישים ללקטוז או לשומרי כשרות שימו לב והשתמשו בחלופות שהצעתי.

4. אם אתם הולכים לשנע אותם כדי שתכניסו אותם לשעתיים למקפיא וזה בגלל החום הנוראי שבחוץ והאצבעות קצת עדינות. אישית, אני אוהבת לאכול אותם ישר מהקפיא למרות שהביס הראשון קצת קשה אבל הכי אידיאלי הוא להגיש הישר מהמקרר.