- ריח של בית - https://smellslikehome.co.il -

עוגת יום הולדת קליק

אצלנו במשפחה הגדלה ימי ההולדת התחילו להיות בזוגות. אמא שלי ואחי כבר שנים שחוגגים ביחד, הנסיך שלי ואני חולקים גם את אותו המזל (דלי) והנסיכה שלי והאחיין המהמם שלי, חולקים את אותו חודש. אני זוכרת שביום שהוא נולד הבת שלי נסעה לראשונה ברכבת ונהנתה מכל רגע.

בניגוד להרבה ילדים הבת שלי לא ממש אוהבת עוגות, או מתוקים, היא מעדיפה חטיפים מלוחים…הבן שלי אוהב כל דבר שהוא שוקולדי כמו כדורי שוקולד וכמובן, עוגות שוקולד.

אחרי שנים שהבת שלי התרחקה ממתוקים היא מצאה את חטיפי הקליק (לסוגיהם) כטעימים ולכן ברגע שהכנתי את עוגת השוקולד היה ברור שקליק יככבו הפעם על העוגה. העוגה עברה חיסול ממוקד ומבחינת הילדים הקליקים היו גולת הכותרת.

העוגה מאוד קלה ומהירה להכנה, היא עסיסית ולמרות שהיא הוכנה בתבנית קטנה יצאו ממנה לפחות 10 מנות. אנחנו אימצנו אותה כעוגת יום ההולדת הרשמית של המשפחה בייחוד לילדים שאוהבים פשוט. יום הולדת שמח.

מצרכים: תבנית עגולה קוטר 20-22 ס”מ

לחמם תנור ל 170 מעלות

1/2 1 כוסות סוכר (300 גרם)

1/4 2 כוסות קמח (315 גרם)

1/2 כוס קקאו (70 גרם)

שקית אבקת אפייה

קורט מלח

2 כפות ברנדי – לא חובה

3 ביצים

3/4 כוס שמן (150 גרם)

1/2 1 כוסות מיץ תפוזים (360 מ”ל)

לציפוי:

1/2 כוס שמנת עמידה 38% שומן (120 מ”ל)

150 גרם שוקולד מריר

3 חבילות קליק עיגולים חום לבן

אופן ההכנה:

בקערה גדולה מערבבים סוכר, קמח, קקאו, אבקת אפייה ומלח לפיזור אחיד של החומרים.

בקערה נפרדת מערבבים ברנדי, ביצים, שמן ומיץ תפוזים לתערובת אחידה.

שופכים את תערובת הרטובים ליבשים ומערבבים לתערובת אחידה. הישמרו מערבוב יתר. שופכים את הבלילה לתבנית מרופדת בנייר אפייה ואופים בחום של 170 מעלות כ- 45 דקות עד שקיסם שמוכנס פנימה יוצא יבש.

לאחר שהעוגה הצטננה לחלוטין מכינים את הציפוי:

בקערה המתאימה למיקרו שמים שוקולד ושמנת ובפולסים של 30 שניות ממיסים את השוקולד עד שהוא כמעט נמס. מערבבים היטב לקבלת קרם מבריק.

מעבירים סכין מסביב לעוגה כדי לוודא שהיא לא נדבקת לתבנית ושופכים את השוקולד. חלק ממנו יזלוג סביב העוגה וזה מה שאנו רוצים. משאירים את העוגה ככה בטמפרטורת החדר כרבע שעה ואז מפזרים את הקליק (לי יש שריטה אני סידרתי אחד אחד לתדהמת בן זוגי שיחייה).

העוגה יכולה להשמר יומיים בטמפרטורת החדר (היא במיטבה ככה) כשהיא מכוסה היטב ובמקום קריר רחוק מהישג ידה של השמש. בקיץ או בכלל היא נשמרת כמה ימים במקרר אבל כדי להגישה במיטבה, הוציאו אותה חצי שעה לפני ההגשה. תהנו.

היד של הבן שלי אורבת לעוגה…

טיפים/ גיוונים:

1. אפשר לאפות אותה בתבנית 24 רק קחו בחשבון שהיא תצא טיפה יותר נמוכה.

2. כדי שהציפוי יצא ישר כמו בתמונה, לאחר שהעוגה בטמפרטורת החדר מעבירים סכין מסביב, מוציאים והופכים אותה כך שהבסיס הישר הוא החלק העליון ומחזירים אותה לתבנית. שופכים את הציפוי ומקשטים.

3. הקליק הוא חלבי. במידה ואתם רוצים עוגה פרווה מחליפים את השמנת בשמנת צמחית ובמקום קליק אפשר לקשט בסוכריות צבעוניות או עדשים פרווה.

יום הולדת שמח