- ריח של בית - https://smellslikehome.co.il -

קרפ צרפתי ביתי

זה היום השני שהבית חזר להיות שלי. הילדים חזרו למסגרות שלהם, אין את השאלה שחזרה המון בחופשה (הארוכה מידי) אמא, משעמם לי מה עושים היום? היות ויש לי שני ילדים אנרגטים במיוחד התכוננו מראש ולקחנו אותם לכל מיני מקומות שמוציאים בהם אנרגיה אבל איכשהו זה נראה שבמקום להוציא הם מכניסים. אנחנו חזרנו תשושים אחרי יום איתם והם קופצים על הספות כאילו היו ביום בטן גב.

אחד הדברים שבישרו את סוף החופשה היה הקיר שלי בפייסבוק שהיה עמוס במופלטות. איפשהו בפוסט השלישי של מופלטות החשק לקרפ כבר התעורר. לא אותו בצק אבל אני לא מתווכחת עם חשקים. בזמן שהשובבים שלי שיגעו את בן זוגי שיחייה רגע לפני זמן השינה, קמתי למטבח ותוך רגע כבר יצאתי מחוייכת עם קרפ שוקולד. מממממממממם טעים, החום קצת שרף לי את הלשון אבל זה לא מה שמנע ממני להכין אחר כך עוד אחד עם ריבת חלב.

למען ההגינות אין הרבה הבדל בין הכנת קרפ להכנת בלינצ’ס פרט לצורת הקיפול, המוצא ואולי מה שמורחים בפנים ועדיין אין כמו קרפ ביתי להתפנק לבד או עם המשפחה. המתכון קל להכנה, כל אחד יכול להכין בבית עם המחבת שיש לו ואז פשוט להתענג. קטנה אחרונה, תלמדו ממני, תמתינו רגע לפני הביס הראשון, שוקולד חם זה טעים אבל קצת שורף בלשון. אל תשכחו לעשות פו…

מצרכים: כ 7 קרפים

1 כוס קמח (140 גרם)

1 כף סוכר (20 גרם)

2 ביצים

2 כפות שמן קנולה

כ- 1/2 1 כוסות חלב משק (360 מ”ל. ראו הערה בסוף המתכון).

ממרח שוקולד/ ריבת חלב

אופן ההכנה:

בקערה בינונית מערבבים היטב ביצים, שמן וכוס ורבע חלב לתערובת אחידה. מוסיפים את הקמח ומערבבים היטב עד שאין גושים (אני נעזרתי במטרפה ידנית) התערובת צריכה להיות מעט דלילה במרקם של שמנת. במידה והיא מרגישה טיפה סמיכה הוסיפו לאט את רבע כוס החלב הנותרת . מניחים למנוחה קצרה בצד.

מחממים מחבת ושמים מעט שמן (אם המחבת טובה אז מספיק כפית) ומוודאים שהשמן מרוחה היטב על כל בסיס המחבת.

בעזרת מצקת יוצקים כמות כך שתיווצר שכבה דקה של קרפ. ברגע שמוכן הופכים לצד השני ומחכים שגם הוא יהיה מוכן. ברגע שמוכן מעבירים לצלחת.

מקפלים את הקרפ לשניים כך שיוצר לכם חצי עיגול. מורחים בנדיבות בממרח שבחרתם ומקפלים את חצי העיגול שוב לרבע עיגול. מגישים חם. ממשיכים כך עם כל הקרפים (לצורת קיפול נוספת ראו בהערות בסוף המתכון).

הם צולמו ונאכלו בזמן שיא…

טיפים/ גיוונים:

1. מי שרוצה יכול להוסיף לממרח השוקולד אגוזי ברס או שוקולד צ’יפס.

2. לרגישים ללקטוז אפשר במקום חלב בקר חלב קוקוס או חלב שקדים במקום. לרגישים לגלוטן אפשר להשתמש בקמח “כרגיל” או קמח תמי שהם קמחים ללא גלוטן.

3. אחרי שקיפלתי את  הקרפ לחצי עיגול הבאתי רבע ממנו למרכז ואז הרבע הנותר קיפלתי מעליו. קצת כמו שעושים בחוץ. הצורה של קיפול כפי שכתבתי במתכון היא קלה יותר בייחוד כשמכינים קרפ לכמה אנשים בו זמנית.

4. הכנתי שתי בלילות אחת שמתי למנוחה של חצי שעה במקרר ועם השנייה עבדתי אחרי חמש דקות (סידרתי את הבלאגן שלי) ולא ראיתי הבדל משמעותי. אם אתם רוצים להכין מראש אז שימו במקרר לשעה- שעתיים אין בעיה אבל אם אתם חסרי סבלנות כמוני אז אין מניעה להכין את הבלילה ואז להכין את הקרפים. לבחירתכם.

5. אני השתמשתי בחלב משק במסגרת שיתוף הפעולה עם מוצר השנה. הוא זכה בפרס מוצר השנה לשנת 2017 הוא עשיר באומגה 3. אתם יכולים כמובן להשתמש בכל חלב שאתם אוהבים.