- ריח של בית - https://smellslikehome.co.il -

פוקאצ’ת קפרזה

השנה החדשה התחילה ואני כבר כמה ימים דוחה את כתיבת הפוסט הזה, פשוט נגמרו לי המילים. לא חשבתי שזה יקרה לי, אני שרק נותנים לי נושא שאני אוהבת וזהו, החפירות מתחילות. אז זהו שנגמרו לי המילים.

מה כבר אפשר להגיד על הדבר החלומי שלא נאמר. מבחינתי, תנו לי פחמימה כזו כל יום ואין מאושרת ממני. כמו שיהלומים הם החברים הטובים של כל אשה במקרה שלי (ולא רק) אלו הפחמימות בייחוד בצקים עגולים עם קרום פציח ופנים רך כמו כרית, וואו, חלום שלי.

אני מניחה שזו הסיבה שאני מאוהבת במטבח האיטלקים. הייתי באיטליה לפני שנים ואין ספק שהם יודעים מה טוב בחיים. יין טוב, פוקאצ’ה שזה הרגע יצאה מהתנור, פלטת גבינות ומוזיקה טובה. החיים הטובים. בנוסף על כל זה, המתכונים שלהם קלים ובתור עצלנית שאני, זה גורם לחיים שלי להיות קצת יותר תותים.

הבצק מורכב מדברים די בסיסים, התוספת לגמרי פינוק שלי בהשראת הסלט המפורסם (שהוא במקור עגבניות טריות, מוצרלה ופסטו) והטעם…ללא ספק גן עדן. אז אם כבר לפתוח את השנה עם מתכון חדש וחם מהתנור (תרתי משמע) אז לגמרי המתכון הזה. תהנו ושתיהיה לכם שנה מדהימה (ראיתם, בסוף מצאתי את המילים).

מצרכים: 4 יחידות

500 גרם קמח לחם

1 כף שמרים יבשים (9 גרם או חצי חבילת שמרים טריים- 25 גרם)

1 כפית סוכר

1/2- 1/3 1 כוסות מים חמימים (320 מ”ל-360 מ”ל)

2 כפות שמן זית

1 כפית מלח

תוספות:

קופסת בייבי מוצרלה (150 גרם)

1/3-1/2 כוס זיתי קלמטה מגולענים

1 חבילת עגבניות מיובשות (100 גרם)

4 כפות פסטו (רצוי ביתי)

אופן ההכנה:

בקערת מיקסר שמים קמח, שמרים וסוכר ומערבבים לפיזור אחיד של החומרים. מפעילים את המיקסר על מהירות נמוכה ומוסיפים 1/3 1 כוסות מים. ברגע שמתחיל להיווצר בצק מוסיפים את השמן ולשים 7-8 דקות עד לקבלת בצק די דביק. במידה ואתם חשים כי חסר מים הוסיפו לאט לאט.

מוסיפים את המלח ולשים עוד 2-3 דקות. מעבירים את הבצק לקערה משומנת ומתפיחים שעה- שעה וחצי עד להכפלת הנפח. בגלל תכולת המים יקח לבצק מעט יותר זמן מהממוצע לבצקי לחם.

מורידים את האויר לבצק ולשים כמה שניות. מחלקים אותו לארבע חלקים ומכל חלק יוצרים צורה אובלית. שמים את התוספות פרט לעגבניות המיובשות (ראו הסבר בסוף המתכון) ומניחים להתפחה נוספת של חצי שעה.

אם יש לכם אבן שמוט זה הזמן להכניס אותה לתנור לחום של 200 מעלות לחצי שעה (זמן ההתפחה של הפוקאצ’ות). אופים את הפוקאצ’ות בחום של 200 מעלות בין 15-20 דקות עד שהן שחומות (תבדקו אחרי 15 דקות מה מצבן). מגישים ונהנים.

טיפים/ גיוונים:

1. לגבי העגבניות המיובשות. השילוב של חום גבוה וזמן אפייה גורמות להם טיפה להשרף והטעם יוצא לא משהו (אמנם הן מופיעות בתמונות של לפני אבל ככה למדתי שטעם של עגבניה שרופה לא משהו בכלל..). אני חתכתי אותן לרצועות ופיזרתי אותן על הפוקאצ’ות מיד בצאתן מהתנור. הן מוסיפות המון צבע וטעם, אל תוותרו עליהן.

2. במקום בייבי מוצרלה אפשר לקרוע כדור מוצרלה או להשתמש במוצרלה מגוררת.

3. אני השתמשתי בפסטו תוצרת בית (הכי טעים) אבל אם אין לכם, יש בכל סופר פשוט תבחרו את הפסטו שהוא הכי טעים לכם. אם הוא סמיך מידי אפשר לשים 4 כפות בכלי קטן ולהוסיף עוד כף או שתיים של שמן זית ואז לזלף על הפוקאצ’ות.

4. את הפוקאצ’ות אפשר להקפיא אבל ללא התוספות. אפשר להכין את הצורה ולהקפיא. ברגע שרוצים להשתמש, מפשירים לטמפרטורת החדר, מוסיפים את התוספות ואז מתפיחים.