- ריח של בית - https://smellslikehome.co.il -

עוגת ביסקוויטים של פעם

לפני כמה שנים עבדתי בחנות הסרטים בלוקבאסטר. מרגיש כאילו זה היה לפני חיים שלמים ובכל זאת, מאוד אהבתי לעבוד שם. הייתי צעירה ורוב המשכורת שלי הלכה לקניית סרטי די.וי.די. עד היום יש לי מגרה שלמה מהתקופה ההיא.

ערב אחד, ארחתי את אח שלי ויצאנו לראות את הסרט פיינל פנטזי. סרט מדע בדיוני שהוא למעשה סרט אנימציה ממוחשבת ברמה מאוד גבוהה עם בן אפלק. מי שמכיר אותי יודע שאני לא מתחילה לקרוא ספר או הולכת לסרט מבלי לדעת מה הסוף שלו. אני חיה מספוילרים ועדיין יכולה ליהנות מהסרט או הספר אבל אני חייבת לדעת מה הסוף (סוג של הכנה נפשית). אני לא ידעתי מה יהיה הסוף של הסרט, ההחלטה היתה ספונטנית…

הסרט כשלעצמו מעולה אבל אני הייתי כל כך היסטרית מהסוף שלו שאח שלי ואני לקחנו מונית וטסנו לצד השני של העיר כדי לראות את הסרט שרק (אתם מבינים כמה מזמן זה היה..) זאת היתה אהבה ממבט ראשון. יש לנו בבית את רוב סדרת סרטי שרק והילדים שלנו ראו את כולה מיליון פעם שכבר שכחתי איך שרק נשמע באנגלית.

אחד הדברים שנשארו לי חקוקים בראש משרק (חוץ מהשיר המפורסם של לאונרד כהן ז”ל) זה החלק שבו הוא מסביר לחמור שהוא כמו בצל, יש לו שכבות והחמור לא מבין למה בצל, אנשים לא אוהבים בצל אבל כן אוהבים פרפה. הם ממשיכים ככה כמה זמן ואני לגמרי בעד חמור. אנשים אוהבים פרפה.

עוגת ביסקוויטים היא עוגת שכבות שילדים בכל הגילאים (כולל גיל ארבעים ומעלה) מאוד אוהבים. חגגנו יום הולדת לא מזמן והעוגה לא שרדה. יש בה משהו ילדותי במובן החיובי שגורם לחיוך בלתי מוסבר. המתכון הזה מוקדש באהבה לכל אלו שמרגישים לפעמים כמו שרק ומתגעגעים לטעם של פעם.

מצרכים: תבנית בגודל 25X36 או 25X30

500 גרם פתי בר קלאסי (שני שרוולים)

2 מיכלי שמנת להקצפה 38% שומן (500 מ”ל)

2 כוסות חלב (480 מ”ל)

חבילת אינסטנט פודינג וניל (80 גרם)

2-3 כפות גדושות אבקת סוכר (30 גרם. 1/4 כוס)

לקישוט:

70 גרם שוקולד מריר מגורר

אופן ההכנה:

בתבנית פיירקס או אחרת, מסדרים שכבת ביסקוויטים בצורה חופפת (לגבי טבילה בחלב, ראו הערות בסוף המתכון).

בקערת מיקסר שמים את השמנת להקצפה, חלב ואינסטנט פודינג ומתחילים להקציף תחילה על מהירות נמוכה (כדי שהאינסטנט לא יעוף עליכם) וכשהתערובת אחידה מעלים למקסימום.

כשהקצפת כמעט מוכנה מוסיפים שתי כפות אבקת סוכר, מקציפים כמה שניות ובודקים את דרגת המתיקות. מוסיפים אבקת סוכר לפי הצורך, לי הספיקו 3 כפות. אני לא אוהבת מתוק מידי.

כשהקצפת יציבה ומוכנה מורחים שכבה אחידה של קרם על הבסיס ומעליה עוד שכבה של ביסקוויטים, קרם ושוב ביסקוויטים. לי יצאו 3 שכבות אבל אפשר להסתפק בשתי שכבות של ביסקויטים, לבחירתכם.

מעל שכבת הקרם האחרונה מפזרים את השוקולד ומכניסים למקרר ללילה או ל 8 שעות לפחות לפני שפורסים מהעוגה.

העוגה נשמרת במקרר כשהיא עטופה היטב 4-5 ימים.

מבט על שכבות העונג. אושר בכל ביס

תהיו נדיבים עם השוקולד

טיפים/ גיוונים:

1. אני יודעת שיש כאלו שטובלים את הביסקוויטים בחלב לפני הרכבת העוגה. אני לא חושבת שצריך. העוגיות מתרככות מהקצפת אחרי כמה שעות. העוגיות רכות ביותר ונימוחות אבל לא מסמורטטות וזה מה שאני אוהבת. אם אתם רגילים לטבול בחלב אז הוסיפו למתכון עוד חצי כוס לטבילה.

2.לי יצאו 3 שכבות של ביסקוויט, בסיס ועוד שתיים. אתם יכולים לעשות בסיס ועוד שכבה ואז שכבות הגבינה יצאו עבות יותר. שכבת הקרם האחרונה יצאה לי דקה יותר וזה בסדר כי מעליה מגיע השוקולד.

3. אני אוהבת מתיקות עדינה בעוגות גבינה קרות. רבע כוס אבקת סוכר הספיקה לי. קחו בחשבון שגם האינסנט פודינג הוא בעל מתיקות. בכל אופן, בידקו ואז תחליטו.

4. אני גררתי שוקולד בפומפיה. אפשר במעבד מזון (אם הוא חזק דיו), אפשר גם לפורר שוקולד מקופלת (במקרה כזה תצטרכו 3-4 חטיפים) או לפזר כדורי קליק שוקולד.

מבט מלמעלה או החתיכה החסרה סיפור אהבה