- ריח של בית - https://smellslikehome.co.il -

עוגת שוקולד ואגסים

לפני כמה זמן יצא לאקרנים סרט מקסים בשם, הקול שבראש. סרט אנימציה שבו מראים את כל ההליכים שקורים בראש של ילדה שהיא והוריה בדיוק עברו למקום חדש. רואים דמויות שכל אחת מהם מייצגת רגש ורואים את הדינמיקה בין הדמויות. סרט מצחיק ומקסים שחובה לראות.

בכל אופן, אני מניחה שאצלי בראש הדמויות רבות ביניהן איזה מתכון אני הולכת להכין ועם איזה מרכיבים, כל כך הרבה רעיונות שלפעמים אני מרגישה שיש מסיבה שם אצלי בראש. אני הולכת לישון עם רעיון מסויים ובבוקר כמה עם משהו אחר.

לאחרונה גיליתי את אתר פינטרסט שמזכיר קצת אלבום תמונות שמחולק לנושאים. אני אוהבת לחפש שם השראות, רעיונות ואפילו בלוגים מכל מיני מקומות בעולם.

באחד השיטוטים שלי מצאתי תמונה של עוגת שוקולד חתוכה עם אגס. ישר התאהבתי וכמו שקורה אצלי, נכנסתי למחרת למטבח להכין את העוגה.

שילוב של שוקולד ופירות זה באמת לא דבר חדש, שוקולד אוהב פירות (יותר נכון, כל דבר) וטעימה מהעוגה (מהפרוסה המצולמת) לא השאיר מקום לספק, שילוב מושלם של עוגת שוקולד בחושה עם אגס שנאפה לו וכל המתיקות יצאה לו לעוגה. מתכון מנצח.

עכשיו שהסתיו כאן וכוס תה הפכה למילה שימושית, מי צריך יותר מזה. העוגה הזאת נועדה לסתיו, נועדה להיות ליד כוס הנס קפה שלי (אני מכורה) והשילוב של השניים, פשוט נועד להיות. אז לכבוד בוא הסתיו ולכבוד סוף השבוע, קבלו מתכון ממש קל להכנה לעוגה בחושה שאף אחד לא יסרב לפרוסה ממנה. תהנו.

מצרכים: תבנית אינגלישקייק ארוכה 10/26

לחמם תנור ל 180 מעלות

4 ביצים

1 כוס שמן (200 גרם)

1/3 כוס מים (80 מ”ל)

50 גרם שוקולד מריר 60% מומס

3/4 1 כוסות קמח + כף קמח (250 גרם)

3 כפות שטוחות קקאו (30 גרם)

1 כפית אבקת אפייה

1 כוס סוכר (200 גרם)

קורט מלח

4 אגסים, שטופים ומנוקים מהליבה (ראו הערות בסוף המתכון)

60 גרם שוקולד מריר 60%

כף שמן

אופן ההכנה:

בקערה בינונית שמים את הביצים, שמן ומים ומערבבים לתערובת אחידה. מוסיפים את השוקולד המומס ומערבבים לאחידות. תתקבל בלילה מאוד דלילה וזה בסדר גמור.

בקערה גדולה שמים את הקמח, קקאו, אבקת אפייה, סוכר ומלח ומערבבים לפיזור אחיד של החומרים.

שופכים את תערובת הביצים לתערובת הקמח ומערבבים לבלילה אחידה. היזהרו מערבוב יתר. מניחים רגע בצד.

מרפדים תבנית אפייה בנייר אפייה ומניחים את האגסים כשמוודאים שהם לא באים במגע ישיר עם דפנות הקערה (העוגה תצא יותר אסתטית).

בעדינות, שופכים את בלילת העוגה על האגסים בצורה אחידה עד כמה שאפשר. אופים בחום של 180 כ 40-45 דקות. בודקים את העוגה אחרי 35 דקות. היא צריכה להיות קפיצית למגע וקיסם שמוחדר אמור לצאת עם פירורים לחים. מצננים את העוגה.

כשהעוגה מגיעה לטמפרטורת החדר, ממיסים בקערת מיקרו את השוקולד(60 גרם) עם כף שמן בפולסים. מחלצים את העוגה (נעזרים בנייר אפייה כדי להוציא אותה החוצה) ובעזרת כפית מזלפים בחופשיות את השוקולד ונותנים לו לנזול לצידי העוגה.

את העוגה שומרים במקרר (כמו כל עוגת פרי) אך כדאי להגיש אותה בטמפרטורת החדר שאז היא במיטבה. תהנו 🙂

וככה היא נראית מבפנים… מהממת.

טיפים/ גיוונים:

1. לגבי האגסים: אין צורך לקלף אותם אבל כן לשטוף היטב. חותכים בעדינות מעט מהבסיס כדי שיעמדו יציב בתבנית ובעזרת תפוחן (או כפית פריזאית) מגלענים את הגרעינים.

2. אני אוהבת שוקולד מריר ולכן השתמשתי בו. מי של אוהב יכול להמיר בשוקולד חלב. שימו לב שהעוגה היא פרווה ומי ששומר כשרות או רגיש ללקטוז ישתמש בשוקולד פרווה.

3. הציפוי מאוד מוסיף לעוגה מבחינת מראה וטעם אבל אם מסיבה כלשהי (למה?) אתם לא מעוניינים בציפוי, אפשר להגיש את עוגה עם אבקת סוכר במקום.

4. העוגה מתוקה במתינות. למרות השימוש בשוקולד מריר וקקאו לא צריך להוסיף סוכר. קחו בחשבון שהאגסים גם מוסיפים מתיקות.

5. מי שרוצה עוגה קצת יותר שוקולדית יכול להוסיף עוד 50-60 גרם פיצפוצי שוקולד לבלילה