- ריח של בית - https://smellslikehome.co.il -

סלט פירורי כרובית, רימונים וצנוברים

החגים בפתח וכבר מתחילים להרגיש את הציפייה לקראת השנה החדשה. אצלי, בבית אימי יש לנו את המאכלים המסורתיים החל מהמרק (אני לא אוהבת מרקים אבל פה אני חורגת ממנהגי) דרך סלטים ועד לקינוחים ששולחן החג לא שלם בלעדיהם.

אחד הדברים שאני אוהבת בחג הזה הוא ההתקשטות של שולחן החג באבני רובי אדומות קטנות של הרימון. הנסיך הקטן שלי די מהר למד לאהוב אותם וכל פעם שאני מפרקת רימון לאיזשהו תבשיל או מאפה, אני תמיד שומרת לו בצד צלוחית עם הגרעינים האלה.

לאחי ולי יש מנהג אצל הורי, להוסיף לצלוחית הרימונים כמה כפות דבש, לערבב ולתת להם לנוח לילה במקרר. למחרת בארוחת החג, הוא ואני לוקחים כפיות ומסתערים על הצלוחית. המנהג אגב, קיים עד היום ואנחנו מזמן עברנו את גיל העשרה…

הסלט הזה הוא מאוד מיוחד בעיני. הוא פשוט להכנה, לא דורש רוטב (תטעמו ותגידו לי) והוא כל כך חגיגי וטעים בפשטות שלו שכל שנה אנחנו מכינים אותו גם לראש השנה וגם לסוכות. הדבר היחיד שדורש כביכול עבודה הוא החלק של טיגון פירורי הכרובית וגם הוא גוזל 5-7 דקות.

בין שלל המתוקים שהכנתי לחג צריך גם משהו בריא. אני מקדישה לכם בהמון אהבה את המתכון לסלט ומקווה שתאהבו ותאמצו אותו כמוני. חג שמח, מלא תקוות וחלומות שמתגשמים כגרעיני הרימון.

מצרכים: 6-8 מנות

1 כרובית גדולה

גרעינים מרימון אחד בינוני

70 גרם צנוברים

מלח

אופן ההכנה:

מתחילים מהצנוברים:

קולים את הצנוברים על מחבת עד להזהבה. זהירות לא לשרוף אותם. מניחים בצד.

ממשיכים עם הכרובית:

חותכים את הכרובית לפרחים ומעבדים אותם במעבד מזון עד שהם הופכים לפירורים (קצת מזכיר בורגול).

מחממים מחבת גדולה (ללא שמן) וכשהיא חמה, מנמיכים את האש ושופכים אליה את פירורי הכרובית. מערבבים כל הזמן במשך כמה דקות עד שהם מתחילים להזהיב (באמת כמה דקות אז לא ללכת לשום מקום).

בקערת הגשה יפה שמים את כל חומרי הסלט, מערבבים ומתבלים במלח לפי טעמכם. ממש אין צורך להוסיף שמן אבל מי שמרגיש שחסר לו, מוזמן להוסיף.

טיפים/ גיוונים:

1. במקום צנוברים אפשר שבבי שקדים, קשיו או אגוזי פקאן קצוצים גס.

2. אם מכינים את הסלט כמה שעות מראש, יש לשמור אותו בכלי סגור במקרר.

3. ייחודו של הסלט הוא לא רק בצבעים שלו אלא בעובדה שהוא מקבל את התיבול ממרכיביו ולכן אני לא מוסיפה לו רוטב או שמן אלא רק מלח. אני ממליצה להכינו, לטעום ואז להחליט אם רוצים להוסיף שמן.