- ריח של בית - https://smellslikehome.co.il -

בלינצ’ס של אמא

כשהייתי קטנה, אחי ואני היינו מצפים ליום שבת, לא רק כי זה היה יום חופש ויכולנו לישון עד מאוחר, אלא כי אמא תמיד היתה מכינה לנו משהו מיוחד לארוחת הבוקר.

אמא שלי תמיד היתה מכינה עוגות בחושות שמאוד אהבנו ליישר, עוגיות יבשות שאהבנו לטבול בשוקו שלנו ועד היום כשאנחנו באים לביקור ואני יודעת מראש שהיא הכינה, עוד לפני שהמזוודות שלנו נוגעות ברצפה, אני כבר יושבת על כסא עם עוגייה (או ערמה, אל תשפטו) ביד וחיוך מרוח על כל הפנים.

הכי אהבתי להתעורר בבוקר ולשמוע את רעש המחבתות. לפי הרעש ידעתי שהיא תכין לנו בלינצ’ס עם גבינה מתוקה וריבת חלב (לחוד לא ביחד). היינו אוכלים עד להתפקע.

היום התעוררתי עם חשק נוראי לבלינצ’ס עם ריבת חלב. אחרי שהצלחתי לקלף את עצמי מהמיטה לקול צהלות הבנדיטים שלי (כי אמא קמה סוף סוף) צעדתי למטבח להכין בלינצ’ס. כמו אז גם היום, אכלנו עד להתפקע.

לכל אחד יש אמא, סבתא דודה שהיו מכינות בלינצ’ס בשבת בבוקר או כשהיינו באים לביקור. כמה שהבלינצ’ס שלי יצאו טעימים, של אמא תמיד יוצאים יותר טובים. הפוסט הזה מוקדש בהמון אהבה לכל אותן נשים מופלאות ואהובות שהיו מכינות לנו בלינצ’ס.

מצרכים: כ – 15 יחידות

2 כוסות קמח (280 גרם)

1/2 כפית אבקת אפייה

3 ביצים

3 – 3/4 2 כוסות חלב (720 – 660 מ”ל)

2-3 כפות שמן לשימון המחבת.

מילוי גבינה מתוקה וצימוקים:

גביע של גבינה לבנה 5% שומן (500 גרם)

1/2 כוס צימוקים בהירים

1/4 כוס סוכר (50 גרם)

גרדת לימון

אופן ההכנה:

מערבבים בקערה את הקמח ואבקת האפייה.

בקערה נפרדת מערבבים את הביצים והחלב לתערובת אחידה. מנפים את הקמח לתערובת החלב ומערבבים עד שאין גושים. במידת הצורך משתמשים במוט ידני.

מחממים את המחבת היטב וכשהיא חמה, בעזרת מברשת מברישים אותה טיפה בשמן.

ממלאים 3/4 מצקת של מרק בתערובת ושופכים למחבת תוך שמטים אותה לצדדים לקבלת עלה עגול. אחרי 2-3 דקות בודקים אם הבלינצ’ס זהוב מתחת והופכים אותו. מטגנים עוד כדקה מהצד השני ומניחים אותו על צלחת. כך עושים עם כל עלה עד שהתערובת נגמרת.

מכינים את מילוי הגבינה:

בקערה בינונית שמים את כל חומרי המילוי ומערבבים היטב. אם אתם אוהבים מתוק יותר מוסיפים עוד 1-2 כפות סוכר.

לוקחים עלה, שמים כף גדושה מהמלית ומגלגלים. אוכלים מיד ונהנים מכל ביס. תהנו.

מחכים יפה לאורחים

טיפים/ גיוונים:

1. במלית הגבינה, מי שלא אוהב צימוקים יכול להשמיטם.

2. אם אתם ממלאים את הבלינצ’ס ומתכוננים לאכול אותם יותר מאוחר, שומרים את העלים במקרר בכלי אטום ואפשר לפני ההגשה לחמם תנור ל 160 ולחמם את הבלינצ’סים הממולאים כ- 10 דקות עד שהם חמימים ומגישים.

3. במקום גרדת לימון במלית אפשר תמצית וניל (אני אישית מעדיפה גרדת לימון, פחות מתחברת לוניל).

4. הכי קלאסי זה מילוי גבינה אבל אצלנו גם ממלאים בריבת חלב (אני, בית ארגנטינאי אז חייב) ונוטלה (בן זוגי שיחייה). לכו על המילוי שעושה לכם כיף בבטן ובפה.