- ריח של בית - https://smellslikehome.co.il -

מאפה שמרים עם ריקוטה

לפני כמה זמן התלבטתי עם בן זוגי שיחייה לגבי איזשהו מתכון עם שוקולד לבן. תוך שאני מעבירה תמונות כדי לקבל השראה, הוא קלט תמונה של מאפה שמרים אישי וישר אמר: תכיני לי. אני ישר עניתי: בהזדמנות (שזו המקבילה ל “כשיתחשק לי”).

הבן שלי, וחצי גן מסתבר, בבית כבר מאתמול בגלל כאבי בטן וחום. מאז הלידה שלו לא היה לנו כזה לילה לבן. כזה מסכנון זרוק בלי תאבון. הבלאגן שהקימו הבוקר האמהות בקבוצת האמהות של ילדי הגן כשנודע שמעל חצי גן חולה עשה לי חשק לחנוק מישהו אז במקום זה הלכתי למטבח והורדתי אגרסיות על הבצק.

מה אני אגיד לכם, כל המצב הזה העצים את החשק שלי למשהו מפנק בסופ”ש, תקראו לזה להמתיק את הגלולה המרה, מה שבא, אני חייבת מתוק ואיך בדיוק אפשר לאפות עם ילד שיש לו חום וכל רגע הולך לשרותים ובוכה שהוא רוצה אמא.

קיצר, ההזדמנות מהשורה השנייה הגיע ובין ריצות לשירותים עם הנסיך הקטן למיקסר, הצלחתי לאפות מאפה שמרים שהביס הראשון ממנו, העביר את תחושת הבאסה של הבוקר, מה שכן, היו אחר כך עוד כמה ביסים ואני בחששות כבדים שהוא לא ישרוד עד הסופ”ש… אבל יש חדשות טובות, אין כמעט חום אבל כן יש ריצות…(טיפטיפונת פחות). רק בריאות.

הבצק מאוד נוח לעבודה, אין טעות במתכון, אין ביצים לא בבצק ולא במילוי. צורת הסגירה מונעת מהגבינה לברוח או לנזול. מתקבל מאפה רך עם מילוי עדין של גבינה ולימון שאחרי שתטעמו ממנו אתם כבר לא תיקנו בחוץ.

אז, אם אתם במצב רוח של משהו מפנק לסופ”ש, לשבועות שכבר אוטוטו כאן, הדליקו תנורים ונכין יחד מאפה שמרים.

מצרכים: כ- 16 מאפים 

לחמם תנור ל 180 מעלות

1/2 3 כוסות קמח (500 גרם)

1/2 כוס סוכר (100 גרם)

1 כף שמרים יבשים (10 גרם או 30 גרם טריים)

1/3 כוס שמן צמחי (כמו קנולה)

1/4 1- 1 כוסות מים

1 כפית מלח

ביצה להברשה – לא חובה.

למלית:

500 גרם גבינת ריקוטה

6 כפות שטוחות אינסטנט פודינג (60 גרם)

1/2 שקית אבקת סוכר (50 גרם)

גרדה מלימון שלם

אופן ההכנה:

בקערת מיקסר שמים את הקמח, סוכר ושמרים ומערבבים ידנית רק לפיזור החומרים. עושים גומה ושופכים כוס מים. מתחילים ללוש במהירות נמוכה וכשמתחיל להיווצר בצק מוסיפים את השמן ומעלים טיפה את מהירות המיקסר. לשים כ- 7 דקות כשמידי פעם בודקים שלא חסר מים. במידה וחסר מוסיפים 1-2 כפות מים.

מוסיפים את המלח ולשים עוד 3 דקות. הבצק צריך להיות מעט דביק וגמיש. כזה שכשלוקחים קצת ומותחים הוא לא ניקרע בקלות.

מעבירים לקערה לתפיחה של שעה עד שעה וחצי. בזמן הזה נכין את המילוי ונשמור אותו במקרר.

הכנת המילוי:

שמים את כל החומרים בקערה, מערבבים ושמים במקרר. התערובת תתעבה מעט וזה בסדר גמור.

אחרי שהבצק תפח, לשים אותו כחצי דקה ומפזרים קמח על משטח העבודה. מרדדים את הבצק לעלה בעובי של חצי ס”מ וחותכים לריבועים בגודל של 13/13. שמים כפית גדושה במרכז כל ריבוע .

אופן הסגירה, לוקחים ומרימים שני קצוות מנוגדים וסוגרים את הצלעות שלהם (כמו בורקס משולש). את שני הקצוות הנותרים סוגרים תוך לחיצות, אחד על השני. מתקבלת מעין מעטפה סגורה היטב.

מתפיחים 20 דקות (זה בסדר, הן לא אמורות להכפיל את עצמן) כשבזמן הזה התנור מתחמם. אופים בחום של 180 מעלות בין 18-22 דקות עד שהמאפה משחים. אפשר לפני האפייה להבריש את המאפה בביצה ואפשר בלי. ככה או ככה יוצא טוב. זהו המאפה מוכן, נותר להכין נס קר וליהנות.

  

טיפים/ גיוונים:

1. מי שמעוניין במלית טיפה פחות מתוקה יכול להוסיף 2 כפות אבקת סוכר במקום חצי שקית.

2. אפשר להוסיף למלית 100 גרם שוקולד לבן קצוץ, פירות אדומים קפואים, דובדבן אמרנה, צימוקים ועוד. אני אוהבת ככה פשוט עם לימון וזהו.

3. אני הכנתי חלק עם ביצה וחלק בלי ואין הבדל בטעם אולי טיפה בצבע כשהם יוצאים מהתנור, לא מעבר. לבחירתכם.

4. אפשר להקפיא את הגביניות אחרי שהן הצטננו לגמרי. מפשירים בטמפרטורת החדר.