- ריח של בית - https://smellslikehome.co.il -

עוגיות ביסקוטי יין

היום הבת שלי נשארה איתי בבית כי מה לעשות, שוב חטפה וירוס. אם זה לא בגלל הקור שבחוץ זה בגלל הקור של המזגן. בכל אופן כבר כמה ימים שבא לי נורא משהו קטן ומתוק אבל לא מצאתי מה.

אני מאוד אוהבת לשמור לי כל מיני מתכונים מהעולם ומידי פעם אני חוזרת אליהם ומוצאת השראה. אחד מהם זה המתכון לעוגיות האלה. המתכון שייך למטבח האיטלקי  וזה כבר מקנה לו אצלי נקודות אבל הוא היה מוזר. לא סגנון העוגיות שאני רגילה אליהם אבל היות ואין הרבה מרכיבים (ומה שיש קצת.. שונה) ואין פה בכלל עבודה ישר נכנסתי למטבח להכין אותם.

אין ספק שריח העוגיות הגיע לכל מקום בבית ובשכונה. הן נורא טעימות (ברמת ממכרות), טעמן מאוד מיוחד, כזה שנשאר בפה גם אחרי שסיימתם לאכול אותן. הבכורה שלי כבר הספיקה להוריד לי רבע מגש (היא היתה ממשיכה אם לא הייתי מכניסה אותם לצנצנת). בקיצור, אצלנו הם לגמרי להיט.

כמו שאמרתי, המתכון ממש, אבל ממש קל להכנה, לא צריך מיקסר, אין פה הקצפות, קיפולים וכיוצא בזה. מערבבים הכל בקערה עם הידיים וזהו. גם פה הילדים יכולים לעזור ביצירת הנחשים. אז אחרי שאמרנו את כל זה, בואו נאפה עוגיות מיוחדות.

מצרכים: 25-28 עוגיות

לחמם תנור ל 175 מעלות

1/2 2 כוסות קמח (350 גרם)

1/2 כוס סוכר (100 גרם)

1/2 כפית הל טחון

1/2 כוס יין לבן (100 מ”ל)

1/2 כוס שמן קנולה (100 מ”ל)

אופן ההכנה:

שמים את הקמח, סוכר והל ומערבבים. שופכים באמצע את היין והשמן ומערבבים עד להיווצרות בצק. הבצק יהיה טיפה שומני אבל מאוד נוח לעבודה.

קורצים ממנו חתיכות ומגלגלים לצורת נחש. מפגישים את שתי הקצוות ומהדקים (צורת דונטס, כמו שהבת שלי אומרת). מניחים בתבנית אפייה מרופדת בנייר אפייה (לא לדאוג אם אתם רואים שיש קצת שמן מהעוגיות, זה בגלל החום וזה בסדר גמור)

נותנים לעוגיות לנוח 15 דקות במקרר ואופים בחום של 175 מעלות 20 דקות ואז מנמיכים ל 150 מעלות ואופים עוד 12-15 דקות עד שהעוגיות מזהיבות (לא משחימות מידי). מצננים ומפדרים באבקת סוכר. זהו, מוכן. שומרים את העוגיות בצנצנת אטומה בטמפרטורת החדר.

  

טיפים/ גיוונים:

1. מי שלא אוהב הל, לא חובה. אפשר להשמיט.

2. אני ערבבתי יין לבן ואדום כי לא היה לי מספיק יין לבן אבל אפשר הכל יין לבן או הכל יין אדום.

3. יש כמה גרסאות למתכון הזה אבל הגרעין זהה. יש כאלה שאחרי שמכינים את העוגייה מפזרים עליה סוכר (הוא נדבק בגלל הזמן אבל אם לא, אפשר למרוח קצת מים וזה יפתור את הבעיה) ואז לא צריך את האבקה אחרי.

4. יש מתכונים בהם משתמשים במקום שמן קנולה בשמן זית. לטעמי שמן הזית חזק מידי ולכן אני מעדיפה במקרה הזה קנולה.