- ריח של בית - https://smellslikehome.co.il -

עוגיות סחלב

אחד הדברים שקשה לי איתם בחורף, אלו אותם ימים שבהם העננים עושים דווקא לשמש ולא נותנים לה לצאת. אני לא מדברת על החום שלה, אני אוהבת לראות את קרני האור שלה, מלטפות את העולם, את האדמה כאילו אומרת, עוד קצת, תחזיקו מעמד, יהיה טוב.

בימים כאלה סגריריים אני לרוב אוהבת להיכנס מתחת לשמיכה חמה, לשתות משקה חם ומתוק (בדרך כלל זה יהיה,נס קפה) ולחכות עד עבור זעם. אבל יש את הימים שממש בא לי להתפנק ואז אני מכינה לי סחלב.

משקה שהכרתי אותו לראשונה כשהייתי סטודנטית והבן זוג של השותפה שלי, אז, הכין ואני פשוט נפלתי שדודה לרגלי כוס הסחלב.

היות ואני חובבת עוגיות (חייבים לאהוב את העיגולים הקסומים האלה) החלטתי לשלב בין שניהם. עוגיות סחלב ממכרות נורא. אתם לא מבינים, יצאה כמות גדולה, ביציאה מהתנור, אבל עד שהן נכנסו לצנצנת, בוא נאמר שהכמות ירדה משמעותית…

העוגיות האלה בהשראתו של הקונדיטור ברי סייג עם כמה שינויים שלי.

עוגיות סחלב מאוד קלות להכנה, הכל נכנס למעבד מזון, עובר למקפיא, עובר פריסה ולתנור. הריח שיהיה לכם בבית, וואו, מהמם! אמנם יוצאת כמות יפה של עוגיות, מהבצק, אבל תחזיקו את עצמכם חזק אם אתם רוצים שישאר משהו, גם לאחר כך.

לעוגיות הסחלב: כ- 55 עוגיות

לחמם תנור ל 160 מעלות

1/2 1 כוסות קמח ( 210 גרם)

1/2 כוס אבקת סחלב ( 100 גרם)

3/4 כוס אבקת סוכר (100 גרם- שקית 1)

2/3 כוס קוקוס ( 60 גרם)

1/2 כפית קינמון טחון

150 גרם חמאה קרה, חתוכה לקוביות קטנות

2/3 כוס פיסטוקים ( 70 גרם)

1 ביצה

2-3 כפות מים קרים

אופן ההכנה:

בקערת מעבד מזון שמים את הקמח, אבקת סחלב, אבקת סוכר, קוקוס וקינמון. מעבדים לשנייה רק לפיזור החומרים.

מוסיפים את החמאה ומעבדים בפולסים עד לקבלת מירקם פירורי.

מוסיפים את הפיסטוקים ואת הביצה ומעבדים בפולסים, עד לקבלת גושים גסים. הפיסטוק גם יעבור עיבוד אבל יישארו חתיכות קטנות וזה מה שאנחנו רוצים.

מוסיפים תחילה 2 כפות מים ומעבדים עד לקבלת בצק (יכול להיות שלא תזדקקו לכף הנוספת). הבצק יהיה מעט דביק אבל נוח לעבודה.

מעבירים את הבצק למשטח עבודה מקומח קלות. יוצרים שני גלילים בקוטר 4 ס”מ, עוטפים בנייר אפייה ומעבירים למקפיא לשעה עד שעתיים, עד שהגלילים קפואים.

בעזרת סכים חדה פורסים את הגלילים לעיגולים בעובי של 1/2 ס”מ ומניחים על גבי תבנית מרופדת בנייר אפייה, עם רווחים בין עוגייה לעוגייה.

אופים בחום של 160 בין 13-15 עד שהן מזהיבות. מצננים, מתאפקים לא לטעום, כי ברגע שמתחילים עם אחת…ומהר מעבירים לצנצנת אטומה בטמפרטורת החדר.

טיפים/ גיוונים:

1. את אבקת הסחלב קונים בכל סופרמרקט, אני מדברת על האבקה המהירה להכנת משקה סחלב.

2. אני אוהבת לשתות את הסחלב שלי עם קינמון, קוקוס ופיסטוק ולכן אלו המצרכים שאיתם השתמשתי, אתם מוזמנים להחליף את הפיסטוקים באגוז אחר שאתם אוהבים כמו שקדים וכדומה, לבחירתכם.

3. לרגישים ללקטוז או למי שרוצה להפוך את העוגייה לפרווה, במקום חמאה אפשר מרגרינה או מחמאה. לא ניסיתי שמן קוקוס אבל אפשר לנסות, המרקם יצא טיפה שונה.