- ריח של בית - https://smellslikehome.co.il -

עוגיות בננה, שקדים וקוקוס

אתמול חזרנו הביתה אחרי סוף שבוע אצל המשפחה וממש, אבל ממש התחשק לי משהו קטן ומתוק. הייתי די עייפה כי עברו עלי יומיים לא פשוטים והדבר האחרון שבא לי זה לעבוד קשה על עוגייה.

גם ככה להכין עוגייה זה בקטנה אבל יש עוגייה ויש עוגייה… מפה לשם מצאתי שתי בננות גלמודות שעוד רגע אצטרך לזרוק וחבל אז אמרתי, למה לא. הוספתי עוד כמה דברים ויצאו לי עוגיות ללא מיקסר, אפשר להכין אותם עם הילדים ואף מומלץ מהירות וקלות להכנה, בעלות מתיקות ממש עדינה.

אין בהן שומן, ביצים, סוכר לבן וקמח אבל לא הייתי מכנה אותן דיאטטיות, כן הייתי אומרת שהן נחטפות מהר. היות ויש בהן בננות הן רכות בפנים וגם הילדים יהנו מהן (ככה מכניסים פירות בדלת האחורית…) אחרי הכל, ילדים נהנים ממה שהם עוזרים להכין.

אז בואו נתחיל בלחמם תנור כי בצק העוגיות ממש מהיר הכנה.

לבצק העוגיות: כ- 16 עוגיות.

לחמם תנור ל 170 מעלות

2 בננות בשלות מעוכות במזלג

1 כוס אבקת שקדים

1 כוס קוקוס

1 כף חמאת בוטנים טבעית (לא גדושה מידי)

2 כפות סירופ מייפל אמיתי

כמה טיפות תמצית שקדים

חופן אגוזי לוז קצוצים גס

אופן ההכנה: מכניסים הכל לקערה ובעזרת הידיים מאחדים את הכל לתערובת אחידה ויציבה. מרפדים תבנית בנייר אפייה. בידיים מעט רטובות עושים כדורים ופוחסים אותם מעט. מניחים על מגש האפייה.

  

 

אופים בחום של 170 מעלות כ-15 דקות עד שהעוגיות זהובות. מצננים ולמעשה סיימנו. אמרתי עוגיות מהירות לא? אז עכשיו קחו אחת ..או שתיים ותהנו.

  

טיפים/גיוונים:

1. במקום תמצית שקדים אפשר תמצית וניל.

2. במקום סירופ מייפל אפשר סילאן, אגבה או דבש.

3. אני הוספתי חופן אגוזי לוז כדי שיהיה קצת קראנצ’יות אבל אפשר במקום חופן שבבי שקדים צנוברים או ללא. עניין של איזה מרקם אתם אוהבים, חלק או עם קצת קראנצ’יות.

4. אפשר להוסיף גם קצת חמוציות ללא סוכר למי שאוהב ורוצה קצת צבע.