- ריח של בית - https://smellslikehome.co.il -

פטיפור שוקולד וחמאת בוטנים

אני נורא אוהבת להסתכל בחלונות הראווה של חנויות השוקולד ולראות את כל הפטיפורים שלהם.

יש משהו בממתקים הקטנים האלה שמסודרים כמו במסדר צבאי שגורם לי להחסיר פעימה. חייבים להודות, זה כל יפה וקסום כל הסידור הזה שמייד בא לנו לטעום מהכל… אישית, אני פחות מחבבת שוקולד לבן אבל השילוב בינו לבין חמאת בוטנים ושוקולד מריר, מעבר ליופי זה פשוט טעים ברמה פלילית והחלק הכי טוב בזה, שאפשר להכין את זה בבית.

אין בזה את כל הפירוטכניקה של טימפרור אבל היי, בשביל משהו קל שסוחט מחמאות אני יותר ממוכנה לעשות קיצורי דרך ואני אומרת לכם, תוציאו צלחת כזו בסוף הארוחה כקינוח ליד כוסית ליקר או קפה ואתם כבר תשמעו את קולות ההתפעלות מהאורחים שלכם.

אז יאללה, בואו נתחיל.

לפטיפורים: כ- 15 פטיפורים תלוי בגודל התבנית שלכם

תזדקקו לתבנית סיליקון עם שקעים קטנים באיזה צורה שבא לכם

שכבה ראשונה:

200 גרם שוקולד לבן

2 כפות טחינה גולמית

שכבה שנייה:

1/3 כוס חמאת בוטנים טבעית

2 כפות אגוזי ברס

2 כפות סירופ מייפל

40 גרם חמאה רכה מאוד

שכבה שלישית:

200 גרם שוקולד מריר 60%

50 גרם חמאה

2 כפות סירופ מייפל

אופן ההכנה:

1. ממסים במיקרו בפולסים את השוקולד הלבן. מוסיפים את הטחינה ומערבבים. בעזרת כפית מוזגים לתבנית הסיליקון לשליש הגובה. שמים במקפיא עד שהשכבה מתייצבת.

2. מערבבים חמאת בוטנים, חמאה, אגוזי ברס וסירופ מייפל לתערובת אחידה. בעזרת כפית שמים על שכבת השוקולד הלבן מתערובת חמאת הבוטנים (לגובה 2/3 מהתבנית) ומחזירים למקפיא עד שהתערובת מתייצבת.

3. ממיסים במיקרו את השוקולד המריר והחמאה. מוסיפים את סירופ המייפל ומערבבים לתערובת אחידה. בעזרת כפית מכסים את שכבת חמאת הבוטנים עד גובה התבנית. מחזירים למקפיא להתייצבות מלאה.

חשוב מאוד: בתום מזיגה של כל שכבה טיפה מנערים טיפה את התבנית כדי לוודא שהשכבות ישרות . זהו, הפטיפור שלנו מוכן, אמרתי מתכון קל לא?

  

טיפים/ גיוונים:

1. במקום לערבב טחינה עם שוקולד לבן אפשר 2 כפות שמן ניטרלי. השילוב בין שוקולד לטחינה נותן טעם עדין של חלבה שמתאים לשילוב של השוקולדים.

2.  אפשר להשתמש לשכבת חמאת הבוטנים בחמאת בוטנים עם שברי בוטנים. במקרה כזה, היות ויש לחמאת הבוטנים תוספת סוכר יש להשמיט את סירופ המייפל ואין צורך להוסיף את אגוזה הברס.

3. במקום אגוזי ברס אפשר להוסיף שבבי וופל, קורנפלקס שבור גס ועוד לפי מה שאתם אוהבים.

4. במקום סירופ מייפל אפשר סילאן, דבש , כף גדושה ממרח לוטוס/ ריבת חלב וכו’.