- ריח של בית - https://smellslikehome.co.il -

עוגיות אספרסו ושוקולד מריר

מכירים את ההרגשה שמתחשק משהו קטן ליד הקפה אבל לא מצליחים לבחור בין האפשרויות. העוגיות האלה נולדו מחיבור בין שני דברים שני אוהבת, קפה ושוקולד מריר. לא הצלחתי להחליט מה בא לי להכין עוגיות קפה או שוקולד אז אמרתי למה לא לחבר ביניהם.

לשובבות האלה יש טעם עמוק של קפה והן מלאות בשברי שוקולד שעושות חגיגה בלב ושמחה בלב. אם אתם מכירות עוד מישהו שחולק את אותה אהבה, הוא ישמח לגנוב לכם כמה עוגיות כאלה.

העוגיות קלות הלכנה, אין פה רידוד וקריצה אלא יצירת גליל או ריבוע ואת פשוט פורסים אותם ולתנור. הריח שיתפשט במטבח כבר יבשר לכם שהן מוכנות רק אל תשכחו להשאיר כמה לאחרים. תהנו.

לבצק: כ- 35 עוגיות (תלוי בגודל שאתם עושים אותן)

לחמם תנור ל 170 מעלות

1/2 1 כוסות קמח (210 גרם)

1/4 כוס קורנפלור (40 גרם)

3/4 כוס אבקת סוכר (90 גרם)

150 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות

1 כפית קפה מהולה במעט מים רותחים (1-2 כפות) עד למרקם משחתי

כמה טיפות תמצית קפה

1-2 כפות מים קרים במידת הצורך

100 גרם שוקולד מריר איכותי קצוץ דק

אופן ההכנה:

בקערת מערבל מזון שמים את הקמח, קורנפלור וסוכר ומעבדים לרגע רק לפיזור אחיד של החומרים. מוסיפים את החמאה ומעבדים עד לקבלת תערובת פירורית. מוסיפים את הקפה וכמה טיפות מהתמצית ומעבדים עד לקבלת בצק. במידת הצורך הוסיפו 1-2 כפות מים קרים.

מעבירים את הבצק לקערה ומוסיפים את השוקולד הקצוץ. מערבבים בידיים על מנת להטמיע ולפזר את השוקולד בבצק.

מחלקים את הבצק לשניים ויוצרים גליל בקוטר של כ- 5 ס”מ או ריבוע בעזרת שני ספרים. עוטפים בניילון נצמד ומעבירים לחצי שעה למקפיא או שעתיים למקרר עד שיהיה קל לפרוס ממנו עוגיות.

בעזרת סכין חדה פורסים לפרוסות כמה שיותר אחידות בעובי של כחצי ס”מ ומניחים בתבנית מרופדת בנייר אפייה. אופים בחום של 170 כרבע שעה עד שהן יציבות ומעט זהובות בקצה. מצננים אותן היטב ושומרים בקופסא אטומה היטב בטמפרטורת החדר.

אז מי מכין את הקפה

טיפים/ גיוונים:

1. לגבי הקפה, אני השתמשתי בכפית תערובת אספרסו מהולה בשתי כפות מים רותחים. אפשר להשתמש ב 2 כפיות קפה נמס במקום האספרסו. בנוסף הוספתי כמה טיפות תמצית קפה אבל זה לא חובה.

2. רצוי להשתמש בשוקולד איכותי לפחות 60% קקאו.

3. מי שאוהב הל יכול להוסיף 1/4 כפית לתערובת הקמחים.

4. המתכון צולם מחדש ב 8.4.2018

איזו עוגייה לבחור קודם..