- ריח של בית - https://smellslikehome.co.il -

עוגיות שושנים מזולפות.

ישבתי אתמול בערב מול המחשב, אחרי שהילדים כבר הלכו לישון, וחיפשתי רעיון למשהו מיוחד ליום הנישואין של הורי. אני מאוד אוהבת ככה לשבת בשקט, בכיף מול המחשב ולשוטט בין כל מיני סוגי אתרים וככה למצוא לא רק רעיונות של אפייה אלא גם סתם רעיונות של יצירה. אחרי הכל, יש קשר בין אומנות, אסתטיקה ואפייה. באחד משיטוטי ראיתי זילוף של מרנג בצורת שושנה ואז חשבתי למה לא עוגיות. כמו עוגיות סנדויץ רק בצורה של שושנה אכילה. ארגנתי מתכון ניסיוני ואיתו יצאתי לדרך. הבצק לא צריך קירור או רידוד, מזלפים אותו ישר על נייר אפייה, זה אמנם עושה כושר ליד אבל הוא באמת נוח לעבודה. העוגיות יוצאות במתיקות עדינה אבל אל תשכחו שבין שניים כאלה יש מילוי מתוק. העוגיות נראות מאוד מושקעות ויפהפיות אבל הן קלות להכנה, מתכון ששווה לאמץ. משהו נוסף, העוגיות עצמן הן פרווה ומתאימות לרגישים ללקטוז ו/או שומרי כשרות. ניתן לאכול אותן ככה או בצורת סנדוויץ, הכל לפי רצונכם.

לבצק: כ-40 עוגיות. 20 עוגיות סנדויץ

לחמם תנור ל 180 מעלות

3 ביצים

כוס 1 סוכר

3/4 כוס שמן

3 כוסות קמח

קורט מלח

צבע מאכל לפי רצונכם

תמצית טעם לפי בחירה- לא חובה

מילוי: נוטלה, ריבת חלב, קונפיטורה ועוד.

אופן ההכנה:

בקערת מיקסר מקציפים ביצים וסוכר לתערובת תפוחה. מוסיפים בזרם דק את השמן וממשיכים להקציף. הקצף יראה כמו מוס מבחינת הסמיכות. מוסיפים את הקמח והמלח ומערבלים עד להטמעה של הקמח. נעזרים בלקקן כדי לוודא שלא נשאר קמח בתחתית המיקסר. התערובת תהיה סמיכה אבל נוחה לזילוף.

  

עכשיו אפשר לחלק את התערובת ולהוסיף לכל חלק צבע מאכל ותמצית טעם.

כל חלק שמים בשקית זילוף עם צנטר מתאים לזילוף שושנים ומזלפים על תבנית אפייה מרופדת בנייר אפייה.

אופים בחום של 180 מעלות 10 דקות. העוגיות ירגישו יציבות ואחרי כמה דקות של צינון ייפרדו מדף האפייה לבד. לאחר צינון מלא של העוגיות, מורחים על עוגייה כפית גדושה מהמילוי הרצוי ובעדינות מדביקים עוד עוגייה. שומרים בכלי אטום ונהנים.     

טיפים/ גיוונים:

1. אני השתמשתי בצבע מאכל אדום וחום כאשר בשביל טעם נוסף הוספתי כפית ריבת תות לחצי בצק ולחצי השני המסתי כפית גדושה נס קפה עם טיפה מים חמים.

2. את העוגיות האדומות מילאתי בממרח נוטלה ואת העוגיות החומות מילאתי בריבת חלב. מצאתי שהכי נוח למלא שקית זילוף קטנה בכמה כפות מהמילוי הרצוי ולזלף על העוגייה. זה יותר מהיר ככה. למי שאין שקית זילוף אפשר להשתמש בכפית (ואולי כדאי בהזדמנות לקנות שקיות זילוף).

3. מי שלא רוצה להשתמש בצבע מאכל יכול להוסיף לבלילה, בשלב הוספת הקמח, חצי כוס קקאו במקום חצי כוס קמח או להשאיר את הבצק כמו שהוא טבעי. אופצייה נוספת היא צבעי מאכל טבעיים שהם טיפה יותר יקרים.

4. למי שאין צנטר ייעודי לשושנים יכול לעשות זילוף שונה עם צנטר כוכב, העיקר שיהיה מעוגל.

5. העוגיות עצמן הן פרווה, אפשר להמשיך באותו כיוון ולעשות מילוי פרווה (ריבה/קונפיטורה, ממרח חלבה ועוד) ואז הן יתאימו למי שרגיש ללקטוז ולמי ששומר כשרות.

  בתאבון