- ריח של בית - https://smellslikehome.co.il -

נשיקות מרנג

אחד הדברים שלא אהבתי לא כילדה ולא מאוחר יותר, היו נשיקות מרנג. משהו בטעם הלוואי שלהם ובמירקם הגירי שלהם די דחה אותי. כל זה השתנה כשהנסיכה שלי הגיעה יום אחד הביתה עם מתנה שקיבלה מהגן, נשיקת מרנג על מקל שאחת האימהות הכינה.

היא כל כך התרגשה כשהראתה לי אותה וביקשה שאתן ביס. כפי שכתבתי שורה מעל, אני לא אוהבת נשיקות אבל כל הפנים שלה היו מלאות בציפייה שאתן את הביס ולא יכולתי לסרב. מסתבר שכשמכינים בבית הטעם שונה לחלוטין ומגרסת מדפי הסופר.

כמה חודשים אחרי הכנתי בבית נשיקות לכבוד ראש השנה והבת שלי חיכתה כל כך יפה ובסבלנות עד שיצאו מהתנור כדי לנשנש אותם.

מחקרים מראים שנשיקה של אמא ונשיקות בכלל, שבאות מאהבה מרפאות כל דבר, אז לכבוד השנה החדשה, נשיקה מתוקה שאפשר לחלוק עם מי שאוהבים וגם לתת ובכך לפזר המון נשיקות למי שצריך (ובינינו, מי לא צריך מידי פעם נשיקה). חג שמח.

מצרכים: 50-60 נשיקות תלוי בגודל הזילוף

לחמם תנור ל 80 מעלות

2 חלבונים

1/3 כוס סוכר (65 גרם)

1/2 כוס אבקת סוכר (60 גרם)

אופן ההכנה:

כדי שהקצף יצא מושלם החלבונים צריכים להיות בטמפרטורת החדר. מצד שני, קל יותר להפריד כשהביצים קרות. מה עושים, טריק קטן שלי.

בקערית שמתאימה למיקרו שמים את החלבונים והסוכר ומפעילים את המיקרו ל 10 שניות. בודקים עם האצבע אם הסוכר נמס או לא. במידה ולא הפעילו ל 10 שניות נוספות ובידקו. לא צריך שכל הסוכר יימס אלא רובו ושהתערובת תהיה בטמפרטורת החדר (לי הספיקו 20 שניות).

מעבירים לקערת המיקסר ומקציפים 7 דקות על מהירות גבוהה עד שהקצף כמעט יציב. מוסיפים את אבקת הסוכר וממשיכים להקציף עוד 2-3 דקות עד שהקצף יציב מאוד כמעט נוקשה.

מעבירים לשקית זילוף ומזלפים נשיקות על תבנית מרופדת בנייר אפייה. אופים בחום של 80 מעלות בין שעתיים לשעתיים וחצי. אחרי שעתיים מקריבים אחד ורואים אם האמצע פריך או עדיין טיפה רך. במידה ועדיין רך מוסיפים עוד חצי שעה ובודקים. אני הזדקקתי לשעתיים וחצי.

שומרים את הנשיקות בצנצנת או קופסא אטומה היטב בטמפרטורת החדר. האויב הכי גדול של הנשיקות הוא לחות ולכן חובה אטימות מירבית.

 

טיפים/ גיוונים:

1. אני לא חסידת הוניל ולכן לא הוספתי. מי שמעוניין יכול להוסיף את התמצית בשלב הוספת אבקת הסוכר.

2. נשיקות מרנג מאוד עדינות ולא אוהבות לחות או לשהות יותר מידי זמן בחוץ ולכן, חממו את התנור לפני ואיך שאתם מסיימים לזלף להכניס לתנור.

3. אני אפיתי בחום סטטי אבל אם אתם מכניסים יותר ממגש אחד, כוונו את התנור ל 75 מעלות וטורבו. אין בעיה בחום נמוך לאפות גם 3 שעות, לא יקרה לנשיקות דבר.

4. רעיון נוסף למתנה, לזלף את הנשיקות על גבי נייר טרנספר שקונים ממקום טוב. אין שינוי בטמפרטורה או בזמן האפייה. יתקבלו נשיקות מתוקות עם ברכה דבר שישדרג את המתנה.