- ריח של בית - https://smellslikehome.co.il -

גרנולה ביתית

אחד הדברים שאני אוהבת לעשות בשקט,בלי לחץ, אחרי ששמתי את הילדים במסגרות שלהם ומול פרק בסדרה שאני אוהבת, זה לאכול את ארוחת הבוקר שלי (עם כוס נס ענקית ליד). אני ממש ממש משתדלת לא לדלג עליה אחרת אני פשוט הופכת לפקעת עצבים ואני ממש לא רגועה או במילים אחרות, עדיף שלא תהיו לידי.

אחד הדברים שמאז ומעולם אהבתי לארוחת בוקר זאת גרנולה, מלאה כל טוב. פשוט לקחת קערה, לשפוך יוגורט, לפזר מעל גרנולה עשירה, פירות טריים ואושר גדול, ענקי, הכי פינוק שרק אפשר. אין כמו להתחיל ככה את היום ואז בין לבין, לזנוב מהצנצנת גרנולה ביד ולאכול על הדרך. שירים את היד מי שמעולם לא עשה את זה..

אחרי שעזבתי את הבית לטובת לימודים (אותם מעולם לא סיימתי) אמא שלי נתנה לי את המתכון לגרנולה שהיא והחברה הטובה שלה מכינות כבר שנים. אני טיפה שיניתי אבל העיקרון ורוב המרכיבים נשארו כפי שהם והמתכון הזה מלווה אותי כבר שנים.

היתה תקופה שהייתי מכינה גרנולה באופן קבועה אבל עברה שנה ולא ברור מה קרה אבל היום החלטתי ששנה זה כבר מוגזם. הריח שעלה מהתנור ועטף את כל הבית תוך כדי הכנה, הזכיר לי כמה התגעגעתי לניחוח המיוחד של גרנולה שנאפת לאיטה בתנור. כפית של טעימה לפה (סוג של בקרת איכות) ונפתח לי כזה חשק שהייתי חייבת להכין לי קערית מהגרנולה הזו (הקערית שדגמנה יפה לפוסט הזה, נאכלה בשנייה שהמצלמה כבתה…)

המתכון כל כך קל להכנה, הריח שמתפזר בבית משכר ביותר והטעם…מממ, להתאהב בכל פעם מחדש אז למה לקנות כשאפשר להכין. לא רק יותר טעים וחסכוני אלא הרבה יותר בריא. אתם שולטים במה שנכנס ובכמויות.

אז עכשיו אני מעבירה לכם מתכון משפחתי שרץ אצלנו כבר הרבה שנים, לכם נותר להכין ופשוט להתענג. תהנו.

לגרנולה: 2 צנצנות גדולות

לחמם תנור ל 120 מעלות.

1/2 4 כוסות שיבולת שועל גסה

1/2 כוס נבט חיטה

2 כוסות תערובת אגוזים

1/2 כוס קוקוס

1/2 כוס זרעי חמניות

1/3 כוס שומשום מלא

1/4 כוס סוכר חום דחוס

1/2 כפית מלח

2 כפות גרדת לימון

תבלינים:

2 כפיות גדושות חוואיג’ לקפה

נוזלים:

1/2 כוס סילאן

1/2 כוס שמן זית (זאת לא טעות)

מיץ מחצי לימון גדול

לתוספת הפירותית.

2 כוסות תערובת פירות יבשים

אופן ההכנה:

שמים בקערה את כל החומרים היבשים והחוואיג’ לקפה ומערבבים. מוסיפים את הנוזלים ומערבבים היטב עד שהכל מכוסה בצורה אחידה.

מרפדים תבנית אפייה בנייר אפיה ומשטחים את התערובת בצורה אחידה. אופים בחום של 120 מעלות 45 דקות כאשר כל רבע מוציאים את התבנית, מערבבים ומחזירים לתנור לעוד רבע שעה וחוזר חלילה. סך הכל יוצא שמערבבים פעמיים את התערובת וזה כדי לוודא שהכל יאפה בצורה אחידה.

בסוף האפייה מוסיפים את הפירות היבשים ומערבבים לפיזורם האחיד.

מכניסים את הגרנולה לצנצנות שעוקרו מראש ושהן נסגרות היטב ושומרים בחוץ בטמפרטורת החדר. אפשר לאכול כבר למחרת אבל היא ממש משתבחת אחרי יומיים שלוש.

ככה היא נראית רגע לפני שאני מכניסה אותה לצנצנות

טיפים/ גיוונים:

1. יש כמה דרכים לעקר צנצנות. אני עיקרתי אותן בסיר עם מים רותחים. שמתי אותן (כולל מכסה) לדקה והוצאתי אותן. אפשר לעקר גם בתנור בחום של 160 מעלות למשך 10 דקות. אל תעשו את הטעות שלי, אם אתם מעקרים בתנור, לא להכניס מכסה מפלסטיק…

2. נבט חיטה אפשר להשיג בחנויות טבע ותבלינים והוא מאוד בריא. אם אתם לא מוצאים הוסיפו עוד חצי כוס שיבולת שועל. במקום שומשום מלא אפשר להשתמש בשומשום רגיל.

3. לתערובת האגוזים השתמשתי בפקאן ושקדים. אתם יכולים לבחור סוג אחד או יותר רק לשמור על הכמות.

4. במקום סילאן אפשר דבש, מולסה וכו. אני משתמשת בסילאן ללא תוספת סוכר. שמן הזית לא משתלט בכלל. מי שרוצה טיפה להוריד מכמות השמן יכול להוריד לרבע כוס שמן במקום חצי כוס ולהוסיף רבע כוס מים או מיץ תפוזים טרי (לא נקטר!).

5. חוואיג’ לקפה זו תערובת תבלינים שאפשר למצוא בכל חנות תבלינים וגם ברמי לוי איפה שקונים תבלינים במשקל. מי שלא מוצא או לא אין לו יכול לשים 2 כפיות קינמון וכפית אבקת ג’ינג’ר (לא אוהבים ג’ינג’ר, אפשר בלי).

6. אמא שלי שמה כוס פירות יבשים. היות ואני אוהבת את הגרנולה שלי מאוד עשירה כי אני אוהבת לנשנש ממנה גם ללא יוגורט הוספתי שתי כוסות פירות יבשים. מי שמעוניין יכול לשים רק כוס אחת של פירות מיובשים. אני השתמשתי בפפאיה יבשה, משמשים וחמוציות ללא תוספת סוכר. אתם יכולים לשים מה שאתם אוהבים.

7. הפוסט צולם ועודכן מחדש ב 16.1.17.