אצלנו במשפחה מאוד אוהבים עוגיות, לא משנה הסוג העיקר שיהיה מגוון ושיהיו טעימות. לא פעם סיפרתי שאני מביאה עוגיות לפי בקשות אז לסוף השבוע הקרוב עם הורי אני מביאה עוגיות יבשות מהסוג שאפשר לטבול בכיף בקפה והן לא יתפוררו תוך שנייה.

העוגיות האלה הן הגירסה של יהדות אשכנז לביסקוטי האיטלקי ופירוש שמן הוא לחם שקדים. אנחנו אוהבים מאוד את שתי הגרסאות הן די דמות, שתיהן מבוססות כאמור על שקדים רק שהמנדלברוייט הן על בסיס שמן כאשר בביסקוטי אין בכלל. הביסקוטי די שוברות שיניים לעומת המנדלברוייט שהן פריכות אבל לא קשות אבן.

כך או כך אתם חייבים לנסות את העוגיות האלה, הן טעימות, קלות להכנה וממש מיוחדות. אלה עוגיות שתמיד טוב להחזיק בצנצנת העוגיות חורף או קיץ כי תמיד יש סיבה לעוד עוגייה.

מצרכים: 2 כיכרות

לחמם תנור ל 180 מעלות

3 כוסות קמח (420 גרם)

שקית אבקת אפייה

3/4 כוס סוכר (150 גרם)

3 ביצים

1/2 כוס שמן (100 גרם)

כף ליקר אמרטו איכותי

100 גרם שקדים חצויים/ גפרורים

אופן ההכנה:

מחברים למיקסר את וו הגיטרה (לא את המקצף).שמים בקערת מיקסר קמח, אבקת אפייה וסוכר ומערבלים קלות לפיזור החומרים.

מוסיפים את הביצים, שמן ואמרטו ומערבלים עד שכמעט מתקבל בצק. בשלב הזה מוסיפים את השקדים ומערבלים עד שמקבלים בצק.

הידיים רטובות (הבצק מאוד דביק) יוצרים שני נקניקים ומניחים על תבנית מרופדת בנייר אפייה.

אופים בחום של 180 מעלות כ 20 דקות עד שהכיכרות זהובים ויציבים למגע. מוציאים מהתנור ומצננים לחלוטין אחרת זה יהיה כמעט בלתי אפשרי לפרוס.

מחממים את התנור ל 150 מעלות ובעזרת סכין משוננת פורסים את הכירות לעוגיות. מניחים על גבי תבנית אפייה מרופדת בנייר אפייה ואופים בחום של 150 מעלות בין 15-20 דקות עד שהעוגיות זהובות (תבדקו אחרי 15 שעה את מצבן). מצננים שוב לחלוטין לפני שמעבירים לקוםסא אטומה היטב או שמחסלים, מה שבא קודם.

העוגיות נשמרות היטב בקופסא אטומה היטב למעלה משבוע אבל הן מתחסלות הרבה לפני..תהנו.

טיפים/ גיוונים:

1. במידה ויש רגישות לגלוטן אפשר בהחלט להשתמש בקמח “כרגיל” או תמי שהוא מותאם לחולי צליאק.

2. את האמרטו אפשר להחליף בברנדי טוב או תמצית שקדים איכותית. במידה ואין אז אפשר ללא אבל אני ממליצה לקנות תמצית שקדים שמשדרגת הרבה מתכונים מהמטבח האיטלקי.

3. אני השתמשתי בגפרורי שקדים אבל אפשר חצויים. אם יש לכם בבית שקדים שלמים תחתכו אותם בצורה גסה והוסיפו לבצק. הכמות נשארת זהה 100 גרם.