- ריח של בית - https://smellslikehome.co.il -

צמת שמרים במלית גבינה, שוקולד לבן ודובדבנים

פתאום שמתי לב שכבר הרבה זמן לא הכנתי משהו עם שמרים וסוף השבוע מתקרב. היתה התלבטות מה להכין והצצה למדפי המקרר כבר סגרה לי את הפינה. חבילת גבינה עמדה שם בודדה ורק חיכתה להזדמנות להראות מה אפשר להכין איתה.

בצק הצמה הוא בצק שמרים שאני כל כך אוהבת לעבוד איתו, הוא נוח, מתמסר ולא כבד מידי וגם אחרי יום הוא טעים. כבר הרבה זמן שאני המרתי את החמאה בבצקים לשמן וגיליתי שהבצק נשמר טוב יותר ככה.

העוגות יצאו יפהפיות והשילוב של גבינה רכה עם מתיקות עדינה עם הדובדבנים פשוט מושלם. אני השתמשתי בדובדבנים קפואים אבל אפשר למעשה להשתמש גם בפטל או כל פרי אחר קפוא. יש משהו ברגע הפריסה כשהגבינה מתגלה עם הפתעת הדובדבן. הצבע פשוט משגע.

אז לכבוד שבועות, סוף שבוע למעשה לא צריך סיבה כדי לאפות את הצמות פשוט בואו נאפה בדביל הנשמה. תהנו.

מצרכים: 2 צמות

לחמם תנור ל 180 מעלות

לבצק:

1/2 3 כוסות קמח (500 גרם)

1/2 כוס סוכר (100 גרם)

1 כף שמרים יבשים (10 גרם)

1/2 1 כוסות מים (360 מ”ל)

1/3 כוס שמן קנולה (70 גרם)

1 כפית מלח

למלית:

1 חבילת גבינת כנען 5% שומן (500 גרם)

1 חבילת גבינת שמנת 5% שומן לדוגמת סימפוניה (200 גרם)

שקית אינסטנט פודינג וניל (80 גרם)

3/4 שקית אבקת סוכר (75 גרם)

100 גרם שוקולד לבן קצוץ לא דק מידי

דובדבנים מגולענים טרי או קפוא (מחוץ לעונה)

אופן ההכנה:

בקערת מיקסר שמים קמח, סוכר, שמרים ומערבבים לפיסור אחיד. מוסיפים את המים ולשים על מהירות נמוכה עד להיווצרות בצק.

מוסיפים שמן ומעלים מעט את מהירות הלישה. לשים כ 7-8 דקות עד לקבלת בצק רך, אחיד ודי גמיש.

מוסיפים את המלח ולשים עוד 2-3 דקות. הבצק בסוף צריך להיות אלסטי וטיפה דביק. איך יודעים? כשלוקחים חתיכה ומותחים בין האצבעות הוא נמתח ולא ניקרע ישר.

מעבירים לקערה משומנת ונותנים לו מנוחה של כשעה עד להכפלת הנפח.

בזמן הזה נכין את המלית: בקערה בינונית שמים את כל החומרים ומערבבים עד לאחידות. טועמים, אם חסרה לכם מתיקות הוסיפו עוד כף או שניים עד לרמת המתיקות הרצוייה לכם. הכניסו למקרר עד לשימוש.

אם אתם משתמשים בפרי קפוא, לא להוסיף מהמקפיא עד לשימוש!

כשהבצק תפח מורידים את האויר ומחלקים לשניים. כל חלק מרדדים למלבן בעובי 1/2 ס”מ. שמים מחצית מהמילוי לאורך השליש המרכזי (כאשר שומרים על גבול מסביב לבצק שם יבואו החריצים) ומטביעים את הדובדבנים.

בשני צידי המלבן הנותרים יוצרים רצועות בעזרת סכין. קולעים לצמה בצורת שתי וערב ומעבירים את העוגהה בעדינות לתבנית אפייה מרופדת בנייר אפייה. ממשיכים כך עם מחצית הבצק והמילוי הנותר.

מכסים את העוגות ונותנים להן לנוח כארבעים דקות עד שעה להכפלת הנפח. מושכים את הבצק בביצה (מי שרוצה) ומכניסים לתנור לאפייה בחום של 180 מעלות במשך 35-40 דקות של אפייה עד שהצמות תפוחות וזהובות (לא מידי, בדקו אחרי 35 דקות). הניחו להן להגיע לטמפרטורת החדר לפני שאתם פורסים. שימו לב היות ויש מלית גבינה היא כמו בעוגות גבינה אפויות, מבעבעת וזקוקה למנוחה אז אל תיהיו כמוני חסרי סבלנות, שווה להמתין.

העוגה במיטבה ביום ההכנה. כדאי לשמור אותה במקרר כשהיא עטופה היטב ולפני ההגשה טיפה לחמם במיקרו (10-15 שניות מספיקות).

 

מי מכין את הקפה..

טיפים/ גיוונים:

1. אין טעות במתכון לא השתמשתי בביצים לא בבצק ולא במלית. מי שלא אוהב לעבוד עם אינסטנט פודינג יכול להשמיט ובמקום להוסיף שתי ביצים + 2 כפות קורנפלור או קמח ולהמשיך רגיל במתכון.

2. מי שחושש מהקליעה יכול לרדד למלבן, למרוח מחציצ מהמילוי, לפזר דובדבנים ולגלגל לרולדה.

3. גבינת כנען היא גבינה כחושה שמתאימה לאפייה ונייטרלית בטעמה. אפשר טוב טעם בכמות זהה או טובורג שגם נימכרת באריזות של 500 גרם.

4. לא אוהבים שוקולד לבן בעוגות (באמת? חבל..) החליפו לשוקולד צ’יפס מריר או השמיטו לפי בחירתכם.

5. כפי שרשמתי, אני השתמשתי בדובדבנים קפואים אבל אפשר פטל קפוא או עכשיו בעונה דובדבנים טריים או לוותר ולהוסיף צימוקים למלית.

שבת שלום