לפני כמה שבועות חגגנו במשפחה עלייה לתורה של שני האחיינים שלנו. חגגנו כל המשפחה בירושלים, בכותל ולמרות שיש לכותל מקום חם, שמור אצלי בלב משהו השתנה שם בשנים האחרונות ולא לטובה..

בכל אופן, בשישי בערב, למחרת, נפגשנו שוב לחגוג כל המשפחה אצל גיסתי ואני הבאתי מבחר של עוגיות מיוחדות כדי לחגוג כמו שצריך. כל העוגיות היו פרווה, ללא שימוש במרגרינה (לא מתחברת לטעם הזה) והיו כל כך טעימות מה שניקרא, ללקק את האצבעות ואם כבר מדברים עליהן אז קבלו מתכון לעוגיות ממכרות, קלות להכנה שכל מי שטעם מהן ישר ביקש את מתכון.

שתמיד יהיו לנו שמחות לחגוג עם המשפחה ועם האנשים שאנחנו אוהבים. תהנו מההתמכרות החדשה שלכם.

מצרכים: 30-40 יחידות

לחמם תנור ל 180 מעלות

1/2 3 כוסות קמח (500 גרם קמח)

שקית אבקת אפייה

2 כפות סוכר (25 גרם)

100 גרם שמן קוקוס נוזלי

1/4 כוס שמן קנולה (50 גרם)

2 ביצים

1/4 כוס מים (60 מ”ל)

לסירופ:

1/2 1 כוסות סוכר (300 גרם)

3/4 כוס מים (180 מ”ל)

מיץ מחצי לימון

קוקוס לקישוט

אופן ההכנה:

במעבד מזון שמים קמח ואבקת אפייה ומפעילים לכמה שניות לפיזור אבקת האפייה בקמח.

מוסיפים את שאר החומרים ומעבדים בפולסים עד לקבלת בצק. מעבירים אותו לקערה אחרת ונותנים לו מנוחה של רבע שעה-חצי שעה בטמפרטורת החדר (בקיץ רצוי במקרר).

מחלקים את הבצק לשניים וכל חלק מרדדים לעלה דק. קורצים עיגולים בקוטר של כ- 7 ס”מ. בעזרת מערוך מרדדים את העיגול לצורה קצת אובלית ומגללים את הבצק כשהחלק הארוך מולכם לאצבעות ארוכות.

כדי שהבצק לא ייפתח במהלך האפייה אני צובטת את הסגר ואז מניחה את העוגיות כשהתפר כלפי מטה ומעט לוחצת על העוגייה. ממש מעט לא משטחת!

כך ממשיכים עד שאין עוד בצק. אופים בחום של 180 מעלות 15-20 דקות עד שהעוגיות מזהיבות לא משחימות. מוציאים ומצננים מעט.

בזמן שהועגיות בתנור מכינים את הסירופ: שמים סוכר ומים בסיר בינוני ומביאים לרתיחה. סוחטים חצי לימון, מנמיכים וממשיכים לבשל עוד רבע שעה לסירופ מעט סמיך.

כשהעוגיות יוצאות מהתנור נותנים להן להצטנן טיפה (כשנוגעים בהן נעימות למגע) וטובלים כל 3-4 עוגיות בסירופ, מוציאים ומגלגלים בקוקוס. היות ואחרי כמה גילגולי עוגיות הקוקוס מתגבש בגלל הסירופ כדאי להוסיף קוקוס או להחליף בקוקוס חדש.

כשהעוגיות המגולגלות בטמפרטורת החדר שמים בקופסא אטומה ושומרים בטמפרטורת החדר (בקיץ רצוי מקרר ושעה לפני ההגשה להוציא). תהנו.

אלוהים, כמה שהן טעימות

טיפים/ גיוונים:

1. את העוגיות ניתן להכין מראש ולשמור במקפיא או במקרר (תלוי במועד ההגשה).

2. במקום קמח+ אבקת אפייה אין בעיה להשתמש בקמח תופח למי שיש בבית. לרגישים לגלוטן אפשר להשתמש בקמח “כרגיל” ללא גלוטן שקיים בכל סופר.

3. למי שאין שמן קוקוס ואין בעיית כשרות ו/או לקטוז יכול להשתמש ב 100 גרם חמאה מומסת בטמפרטורת החדר, לא חמה.

תמונה אחרונה ודי