- ריח של בית - https://smellslikehome.co.il -

לחמניות קינמון שבדיות

יש משהו בימים הקרירים האלה, אותם ימים שבהם הקור עוד לא לגמרי חודר לעצמות אלא מעין צינה נסבלת שגורמת לי להתגעגע למאפה שמרים שהרגע יוצא מהתנור.

לפני כמה זמן נתקלתי במתכון למאפה שמרים שבדי שהוא לא שונה ממאפה קינמון שאנחנו מכירים מבחינת המתכון אבל העיצוב שלו הוא זה שלכד את העין שלי. לפני כמה זמן ניסיתי להכין אבל לא הייתי מרוצה מהתוצאה הסופית אבל החשק לא עזב ואתמול הכנתי שוב.

מה אגיד לכם, הריח שיצא מהתנור שיגע את בן זוגי שיחייה ואותי ולא יכולנו לחכות עד שהמאפה יצא כבר מהתנור. בן זוגי כבר יודע שקודם אני מצלמת ואז אוכלת אבל הריח, הוי הריח שאפף את הבית ברגע שפתחתי את התנור…פשוט להשתגע. מזל שכל התנאים היו לטובתי, עשיתי כמה צילומים זריזים בזמן שהחצי השני שלי הכין נס קפה ונתנו ביס. המאפים לא שרדו יותר מ 12 שעות..

המתכון קל להכנה והבצק מתמסר, אני מאוד אוהבת לעבוד איתו. המאפים יוצאים רכים כמו ענן והיה די כיף לפרום את פיתולי המאפה תוך כדי זלילה.

ללחמניות האלה השתמשתי במתכון לבצק שאני מאוד אוהבת לעבוד איתו כי הוא נוח וקל לעיבוד. לעיצוב הלחמניות נעזרתי בסרטון של ג’יימי אוליבר (יש ללחוץ על השם כדי לראות את הסרטון) ללחמניות שבדיות. תהנו.

מצרכים: כ- 15 מאפים

לחמם תנור ל 180 מעלות

3 כוסות קמח רגיל (420 גרם)

1/2 1 כפיות שמרים יבשים (8 גרם או 1/2 שקית שמרית- 25 גרם)

1/4 כפית קינמון טחון

1/4 כוס סוכר (50 גרם)

1/2 1-1 כוסות מים (240-360 מ”ל)

1/4 כוס שמן צמחי (50 גרם)

1/2 כפית מלח

למלית:

1/4 כוס סוכר דמררה (50 גרם. לא החום הדחוס)

1/4 כוס סוכר לבן (50 גרם)

2 כפיות קינמון טחון

3 כפות שמן קוקוס או קנולה

לזיגוג:

3 כפות סוכר לבן

3 כפות מים רותחים

אופן ההכנה:

בקערת מיקסר שמים קמח, שמרים, קינמון וסוכר ומערבבים לפיזור החומרים. מפעילים את המיקסר ומוסיפים את המים. לשים עד להיווצרות הבצק (עד שהוא מתחיל להתגבש). מוסיפים את השמן ולשים במשך 7-8 דקות.

מוסיפים את המלח וממשיכים ללוש עוד 2-3 דקות עד לקבלת בצק מעט דביק וגמיש. מעבירים לקערה משומנת ונותנים לבצק לנוח עד שהוא מכפיל את העצמו.

מקמחים משטח עבודה ומרדדים את הבצק למלבן גדול ( בערך 30/40). בעזרת מברשת מורחים את השמן על פני הבצק. מערבבים בקערה קטנה מערבבים את הסוכרים והקינמון ומפזרים בצורה כמה שיותר אחידה על הבצק.

מקפלים את הבצק כאשר מביאים שליש ממנו לאמצע ואז את השליש הנותר מעליו (כמו קיפול של מכתב). מהדקים טיפה עם היד ואז עם מערוך מרדדים טיפה כדי להגדיל את הרוחב (החלק הצר של המלבן שנוצר) מעט. נוצר לנו כרגע מלבן באורך של כ 30 ס”מ ורוחב של 20 ס”מ לערך.

בעזרת גלגלת פיצה או סכין חדה חותכים רצועות של ס”מ ובאורך של הבצק (צריכים לצאת בין 15-20 רצועות תלוי ברוחב הבצק שיצא לכם).

מחזיקים כל רצועה בקצה ומסובבים לכיוון הנגדי ליצירת בורג. מחזיקים צד אחד בין הבוהן לאצבע ומלפפים פעמים סביב הבוהן, אצבע ואמה ואז מעבירים את הרצועה מעל ודוחפים את הקצה מתחת. שימו לב לסרטון .

אפשרות קלה יותר היא אחרי שמכינים את הבורג לגלגל פנימה לצורת שבלול ואת הקצה להכניס מתחת לשבלול.

מתפיחים כחצי שעה ובזמן הזה אפשר להתחיל לחמם את התנור ולהכין את הזיגוג.

מערבבים סוכר ומים רותחים עד שהסוכר נמס. כשהלחמניות מוכנות להכנס לתנור מורחים בעדינות את הזיגוג בעזרת מברשת. אופים בחום של 180 מעלות כ-20 דקות עד שהן קלות משחימות (היזהרו מהשחמת יתר). נותנים להם להצטנן מעט, מפדרים מאבקת סוכר ומגישים. תהנו.

טיפים/ גיוונים:

1. אני מרחתי שמן קוקוס על הבצק והוא לא הורגש בטעמו אחרי האפייה אבל מנסיון גם שמן קנולה מתאים.

2. השתמשתי בשני סוגי סוכר כדי לגוון עם הטעם אבל אפשר בהחלט להכין את המילוי רק עם סוג אחד רק שימו לב לשמור על הכמות של חצי כוס סוכר בסה”כ.

3. במקום לקפל את הבצק ל 3 חלקים כפי שרשום במתכון אפשר לקפל לשניים ואז לחתוך לרצועות לפי המתכון.

4. אם בטעות נותרו לחמניות אפשר לשמור בקופסא אטומה עד יום ואז לחמם קלות במיקרו (15-20 שניות). הלחמניות גם ניתנות להקפאה בקופסא אטומה היטב. ההפשרה תעשה בטמפרטורת החדר ואז הן יהיו כמו חדשות.