- ריח של בית - https://smellslikehome.co.il -

עוגיות פיצוחים ממכרות

לפני כמעט שבוע הילדים חזרו למסגרות שלהם, פתאום הבית נרגע, אפשר לשתות בכיף את הקפה של שמונה וחצי ולהכנס למטבח בלי חשש שאחד הילדים יזנק אלי כדי שאני אשעשע אותו. כמה פעמים שמעתי את המשפט: אמא משעמם לי.. צוות בידור אני לא וכמה שנהנתי להיות עם שני הקונדסונים נורא התגעגעתי לשלווה שבאפייה.

אחד הדברים שאנחנו מחזיקים דרך קבע בבית זה מבחר של אגוזים טבעיים. אני מאוד אוהבת פקאנים, פיסטוקים ואגוזי לוז. במקרר שכבו לי שני חלבונים שכבר היו בטוחים שנטשתי אותם.

אחרי שבועיים עם שני הקטנים שלי (וחודש וחצי רק עם אחד) עדיין לא הייתי מופסת וחיפשתי משהו שגם יהיה טעים ואם אפשר בריא אבל שיהיה קל ביותר. אחרי החופש הזה אני עוד לא מוכנה להתמודד עם משהו מעבר לקל ביותר. עוד מעט.

אז ככה, העוגיות האלה הן למעשה מעין נשנוש, חטיף והן ממכרות ברמות קשות, מתחילים מאחת ולפני ששמים לב כל המגש נעלם. דיאטטיות הן לא בגלל כמות האגוזים שיש בהם. הן די בריאות עם דגש על המילה “די” המתיקות בקושי מורגשת וככה אני אוהבת אותן. וכן, אתם לא תאמינו כמה שהן סוםר קלות להכנה והתוצאה, וואו.

אני יודעת שאנחנו לפני ראש השנה וכולם מכינים מתכוני דבש ותפוחים אבל האמינו לי, העוגיות האלה משגעות ולא משנה מתי תגישו אותן, הן יחטפו בשנייה. תהנו.

מצרכים: כ- 25 עוגיות

לחמם תנור ל 160 מעלות

100 גרם שקדים פרוסים

100 גרם אגוזי קשיו טבעיים

100 גרם פיסטוקים טבעיים

80 גרם צנוברים טבעיים

4 כפות שומשום

1/4 כוס סוכר (50 גרם)

2 חלבונים

אופן ההכנה:

בקערה בינונית מניחים את החלבונים והסוכר ובעזרת מזלג מקציפים מעט (תספרו בלב עד עשר). מוסיפים את האגוזים ומערבבים עד שכל האגוזים מצופים בחלבון.

מרפדים תבנית בנייר אפייה. בעזרת כף יוצרים ערמות של אגוזים. אין צורך לשמור על רווחים היות והעוגיות לא מתפשטות.

אופים בחום של 160 בין 18-20 דקות עד שהעוגיות מזהיבות. תשמרו ממש טוב היות ויש לאגוזים נטייה להישרף בקלות.

כשהעוגיות מוכנות, נותנים להם להתקרר היטב ואז מסירים מהמגש. שומרים את העוגיות בקופסא אטומה היטב בטמפרטורת החדר.

קבוצות של אושר ממכר

טיפים/ גיוונים:

1. אני השתמשתי באגוזים שאני אוהבת והיו לי במקפיא (כן, שם אני שומרת אותם) אבל אפשר בהחלט לשחק עם המבחר והכמויות רק לשמור על היחס של 2 חלבונים על 400 גרם אגוזים (זה גם יכול להיות רק סוג אחד או שניים).

2. העוגיות לא יוצאות מתוקות כמו עוגיות סטנדרטיות וזו הכוונה. המתיקות מאוד עדינה ואלו למעשה מעין נשנושים ממכרים (אין לכם מושג כמה).

3. הגודל של העוגיות בינוני. אפשר להשתמש בכפית לעוגיות קטנות יותר. במקרה הזה הכמות תגדל וזמן האפייה יתקצר ויהיה 10-13 דקות עד שהן זהובות. בכל אופן אחרי 10 דקות תבדקו מה מצבן היות ויש לאגוזים נטייה להשרף מהר.