- ריח של בית - https://smellslikehome.co.il -

לחמעג’ון

לפני מעל עשור פגשתי את מי שהפך להיות בן זוגי לחיים בזמן שנפגשתי עם חברה ללימודים. ישבנו היא ואני בקניון ואז ראיתי אותו. עוד לא ידעתי שהשיחה הקצרה שלי איתו תוביל לחתונה, היינו צעירים (הוא ממני בארבע שנים) ומה כבר ידעתי על החיים.

הילדים שלנו מהר מאוד למדו שסופי שבוע מוקדשים למשפחה ושעל פי רוב נוסעים לסבא וסבתא (משני הצדדים). אם יש סוף שבוע שלא נוסעים לבקר בו את המשפחה, הבכורה שלי ישר מביעה את דעתה בנושא (מה?! למה?! וכדומה).

סוף שבוע כזה היה לא מזמן והיות והחום כבר מתחיל להיות כבד החלטתי שאם כבר נשארים שבת בבית אז נכין ארוחת צהריים מפנקת במיוחד. בן זוגי לשמחתי תמיד נותן לי לעשות במטבח מה שאני רוצה. הוא משעשע את הילדים (אחרת הם נצמדים אלי ואי אפשר לעשות כלום) ואני על הבצק.

לחמעג’ון הוא מתכון שכבר שנים אני רוצה להכין ואיכשהו לא יצא. הוא אולי לא יוצא דוגמן מהתנור אבל אין דברים כאלה. שילוב מושלם של בצק שמרים רך, בשר טחון מתובל, צנוברים שמוסיפים המון ואז טחינה. פשוט תענוג בכל ביס וביס. אם בטעות נותר אפשר להקפיא ואז כשמתחשק לשלוף, לחמם אפילו במיקרו (אמא שלי מזדעזעת מעצם המחשבה על חימום במיקרו..) ולהנות.

אם בא לכם מאפה שהוא ארוחה, קל להכנה והוא ממש אבל ממש מעולה המתכון הזה לגמרי בשבילכם. לכו להתפיח בצק ובואו נכין לנו ארוחה.

מצרכים: כ-8 לחמעג’ון בינוניים

לחמם תנור ל 200 מעלות

1/2 3 כוסות קמח לחם (500 גרם)

1 כף שמרים יבשים (10 גרם או 25 גרם שמרים טריים- חצי שקית שמרית)

1 כף שטוחה של סוכר (12 גרם)

כ-2 כוסות מים חמימים (נעימים למגע לא חמים! 480 מ”ל)

1/4 כוס שמן זית (50 גרם)

1/2 כפית מלח

למלית הבשר:

400-500 גרם בשר טחון

1-2 כפות פטרוזיליה קצוצה

1 כף גדושה רסק עגבניות

מלח, פלפל שחור וכמון

להגשה:

צנוברים

טחינה מוכנה במרקם מעט נוזלי

אופן ההכנה:

בקערת מיקסר שמים את הקמח, שמרים וסוכר ומערבבים לפיזור אחיד של החומרים.

מוסיפים את המים ומתחילים ללוש. ברגע שהכל הופך לבצק מוסיפים את השמן ולשים 6-7 דקות לבצק גמיש ומעט דביק.

מוסיפים את המלח ולשים עוד 2-3 דקות.

מעבירים את הבצק לקערה משומנת ונותנים לו לנוח כשעה עד להכפלת הנפח.

מכינים את המילוי:

מערבבים את כל חומרי המילוי עד לאיחוד חומרים. התערובת תהיה מבריקה. מניחים בצד (בקיץ במקרר) עד שהבצק מוכן לעבודה.

כשהבצק מוכן, מורידים לו את האויר ומחלקים לשמונה כדורים. מרדדים כל כדור למעין פיתה דקה (היא תתפח בתנור). מורחים מעט שמן זית ומעל משטחים מתערובת הבשר (כל אחד לפי הכמות שמתאימה לו). שימו לב! לי נכנסו בכל מגש 2 לחמעג’ון ועשיתי כמה סיבובים.

מפזרים צנוברים ומכניסים לתנור שחומם מראש לחום של 200 מעלות כ- 10 דקות עד שהבצק מזהיב (לא משחים!). מזלפים מהטחינה ומגישים מיד. בתאבון.

טיפים/ גיוונים:

1. את מלית הבשר אפשר להכין במקסימום לילה לפני ולשמור במקרר בקופסא אטומה היטב. לא רשמתי כמויות מדוייקות לתבלינים כדי שכל אחד ישים על פי טעמו. מי שלא אוהב כמון יכול להשמיט ולשים פפריקה אדומה מתוקה או תבלין אחר שאתם אוהבים לבשר טחון.

2. אין טעות במתכון, הבצק ללא ביצים ויש רק התפחה אחת בהתחלה.

3. כדי לא ליבש את הבשר הטחון שמים אותו כשהוא נא על הבצק ובתנור הוא יאפה. אם מטגנים אותו לפני ואז שמים על הבצק עלול להיות מצב שהוא יצא יבש וחבל, אנחנו רוצים בשר עסיסי. אל דאגה, הוא נאפה מעולה בתנור.

עוד תמונה אחרונה ודי