לפני כמה שבועות הוזמנו, הורי ילדי הגן, להגיע לשמוע קונצרט במסגרת פרוייקט קונצרט בא לגן. הקונצרט הראשון היה בנושא פיוט ובו הוצגו לילדים ולהורים פיוטים נוסח ספרד ואשכנז. היה כל כך מרגש לראות את הילדים נהנים ומשתתפים ולהרגיש את כף ידו הקטנה של הנסיך שלי, מתהדקת סביב ידי בהתרגשות.

הקונצרט השני היה של כלי מיתר והבן שלי ערב קודם כבר היה נרגש. איך שהתחילו לנגן את קרנבל החיות פתאום כל זכרונות הילדות שלי עלו לי במעלה הגרון והדמעות פשוט זלגו להן החוצה בחופשיות. הקונצרט הסתיים עם היצירה של פטר והזאב. יצירה שאהבתי והייתי שומעת המון בתור ילדה ועכשיו הגיע תורו של הבן שלי.

יש קלאסיקות שלא נעלמות והן תמיד איתנו וטוב שכך. למוסיקה יש יכולות ריפוי ויכולות לרומם נפש גם מתהומות הנשייה. אין לי כשרון מוסיקלי הלוואי והיה לי, אני מעריצה אנשים שיכולים ככה סתם, לשבת ליד הפסנתר ופשוט לנגן. בינתיים, אני שמה לי דיסק ונותנת למוסיקה לקחת אותי לאן שהכנפיים נושאות אותי.

אם כבר קלאסיקות, אז יש אחת שכבר הרבה זמן תכננתי להכין ופשוט הרגע לא התאים. פאי לימון נחשב לקלאסי בתחום הקונדיטוריה ויש לו לא מעט גרסאות. אצלנו בבית, אימי היתה אופה לנו פאי לימון ללא המרנג, שהיה שילוב מושלם של חמוץ-מתוק, קצת כמו החיים עצמם והוא היה פשוט נפלא.

ריבועי הלימון שלי הם שילוב של זיכרונות מבית אמא עם נגיעה עכשווית. במיוחד לאוהבי הלימון והשילוב של חמוץ מתוק, מתכון קל להכנה שהוא פשוט נפלא ומרענן. תהנו.

מצרכים: תבנית ריבועית בגודל 20 ס”מ

לחמם תנור ל 180 מעלות

לבסיס:

כוס קמח (140 גרם)

1/4 כוס סוכר (50 גרם)

100 גרם חמאה חתוכה לקוביות

2-3 כפות מים קרים

לשכבת הלימון:

4 ביצים

1 כוס סוכר (200 גרם)

גרדה משני לימונים

3/4 כוס מיץ לימון (180 מ”ל מ 2-3 לימונים גדולים)

1/4 כוס קמח (35 גרם)

אופן ההכנה:

בקערה שמים את הקמח, סוכר וחמאה וממוללים עם הידיים עד לקבלת תערובת פירורית. מוסיפים 2 כפות מים ומערבבים קלות עד שמתחילים להיווצר פירורים מעט גסים.

משטחים את התערובת בתבנית מרופדת בנייר אפייה ( במידה והיא אינה מתפרקת) ומעבירים למקפיא לרבע שעה. בזמן הזה מחממים את התנור ל 180 מעלות.

כשהתנור חם מעבירים את התבנית מהקפיא לתנור ואופים כ- 13 דקות עד להזהבה קלה. מוציאים את התבנית ומניחים בצד ומשאירים את התנור דולק.

באותה קערה שהכנו את הפירורים שמים את הסוכר והביצים ובעזרת מטרפה ידנית (לא חשמלית) טורפים עד לתערובת מעט בהירה ואחידה.

מוסיפים את גרדת הלימון והמיץ ומערבלים לתערובת אחידה. מוסיפים את הקמח ומערבבים היטב ומוודאים שאין עקבות קמח.

שופכים בזהירות את התערובת על הבסיס ומכניסים לתנור לאפייה של 20 דקות באותו חום (180 מעלות). איך יודעים שמוכן? שכבת הלימון זהובה וקפיצית למגע.

מצננים לטמפרטורת החדר ומעבירים למקרר לשעה-שעתיים אז הכי נוח לחתוך לריבועים. ריבועי הלימון נשמרים במקרר בקופסא אטומה כ 5 ימים. כשמגישים מפדרים באבקת סוכר.

יש משהו בשילוב של חמוץ מתוק

טיפים/ גיוונים:

1. לגרסת פרווה אפשר להמיר את החמאה במרגרינה באותה הכמות או שמן קוקוס (בכמות של 85 גרם).

2. גרדת הלימון מאוד מוסיפה אבל מי שפחות מתחבר יכול לוותר.

3. לגרסה טיפה פחות חמוצה אפשר 1/2 כוס מיץ לימון ו1/4 כוס מיץ תפוזים טרי או פרימור.