אתמול עשינו יום כיף, לקחנו את הילדים ונסענו לירושלים לחגוג בר מצווה לאחיין של בן זוגי שיחייה. הילדים היו מאוד נרגשים לראות מקרוב את הכותל, עליו למדו בגן ובכיתה ועוד יותר שמחו כששמעו שאחרי התפילה עושים סיור במנהרות הכותל.

הנסיעה עברה כמצופה, כל כמה דקות הקטן שלי שואל: נו, מתי מגיעים ומקבל את אותה תשובה, יש עוד זמן. את העליות לירושלים ואת הכניסה הוא כבר זיהה אבל אז השאלות השתנו למתי מגיעים לכותל. ירושלים, שעה שמונה וחצי בבוקר, מחכים לשאטל שיקח אותנו לכותל ובינתיים קור אימים.

הגענו לכותל, שנים שלא ביקרתי בו והוא כל כך השתנה. יש יותר הפרדות וחומות משזכרתי כשביקרתי במקום כילדה וכנערה. התחלקנו (כמיטב המסורת של המקום) אני והנסיכה שלי פנינו ימינה ובן זוגי והנסיך הקטן שמאלה. ההמתנה לסיום התפילה והמקום ההומה מאדם לא עשו עם הנסיכה שלי חסד. התיישבנו על המדרגות המובילות לשער יפו. באיזשהו שלב הבטן שלי התחילה לקרקר והמחשבה על שוק שנמצא במרחק נגיעה או יותר נכון, על החלבה שיש בשוק התחילה להפעיל את בלוטות הטעם אצלי.

עד שכבר נכנסנו לשוק גילינו שהחלבה אי שם בעומק (כל רגע אמרו לנו ישר ישר ואז ימינה/ שמאלה), הרגליים שלי כבר הרגו אותי ואיך שמצאנו את הדוכן גילינו שאין עלינו מזומנים והם לא מקבלים אשראי…אאאאאאאאאאה! מכירים את ההרגשה, לא?

בסופו של יום בדרך הביתה, כולנו מפנטזים על מיטה אני רואה מרחוק הר אדום (אני עייפה אבל עוד לא הוזה) וככל שהתקרבנו קלטתי שזה דוכן של תותים. לקח לי חצי שנייה להבין שצרחות השמחה הם שלי ובן זוגי שהבין את מצב נפשי עצר בצד והמתין בזמן שהעמסתי תותים ענקיים ואדומים ביותר. הילדים כבר חגגו ברכב כי מי לא אוהב תותים (יש חיה כזאת?). אמנם לא טעמנו חלבה אבל אין כמו לקנח בתותים, אחרי יום גדוש שכזה.

לא נותרו הרבה תותים ונורא התחשק לי איזו עוגת תותים בחושה אז, חתכתי, קצצתי, עירבבתי ונולדה עוגת תותים מפנקת, עם מרקמים כמו שאני אוהבת, קלה ביותר להכנה ועכשיו, גם אתם תוכלו ממנה. שיהיה לכם יום נפלא מלא אדום ומתיקות.

מצרכים: תבנית עגולה קוטר 20-22 ס”מ או אינגלישקייק ארוכה

לחמם תנור ל 180 מעלות

2 כוסות קמח (280 גרם)

1/2 כוס שקדים טחונים (50 גרם)

1 שקית אבקת שאפייה

1 כוס סוכר (200 גרם)

100 גרם שוקולד מריר קצוץ

3 ביצים

3/4 כוס שמן צמחי (150 גרם)

1/2 כוס נס קפה מוכן קר (120 מ”ל ללא חלב! מכפית גדושה של נס)

1/2 סלסלת תותים (250 גרם) נקיים וחתוכים גס.

אופן ההכנה:

בקערה מערבבים קמח, שקדים טחונים, אבקת אפייה וסוכר ומערבבים לפיזור החומרים.

בקערה נפרדת טורפים במטרפה ידנית ביצים, שמן ונס קפה לתערובת אחידה.

שופכים את תערובת הנוזלים לקערת הקמח ומערבבים כמעט עד הסוף. התערובת אינה נוזלית וזה בסדר. מוסיפים את השוקולד והתותים ומערבבים בעדינות. נזהרים מערבוב יתר.

שופכים את הבלילה לתבנית אפייה מרופדת בנייר אפייה ואופים בחום של 180 מעלות 45-55 דקות. תבדקו אחרי 45 מה המצב. התנור שלי עושה לי קצת שרירים לאחרונה אז לקח לי קצת יותר זמן אפייה.

מצננים לחלוטין, מפדרים באבקת סוכר ומגישים. את העוגה, כמו כל עוגת פרי, שומרים במקרר כשהיא עטופה היטב כ 4-5 ימים. כדאי להוציא אותה, חצי שעה לפני הגשה, לטמפרטורת החדר אז היא במיטבה.

מבחוץ פשוטה ותמימה. אבל אל תטעו..

בפנים היא מלאת צבעים ומרקמים

טיפים/ גיוונים:

1. הבהרה לגבי הנס קפה: המסתי כפית גדושה של נס קפה במעט מים חמים וכשהנס נמס הוספתי מים קרים והשלמתי לחצי כוס. אפשר במקום נס קפה מיץ תפוזים רק קחו בחשבון שטעם העוגה ישתנה בהתאם.

2. אני השתמשתי בשמן קנולה אבל כל שמן צמחי יתאים רק לא שמן זית.

3. למי שאין בבית או לא מוצא שקדים טחונים ובכל זאת רוצה להכין את העוגה אפשר במקום חצי כוס שקדים רבע כוס קמח רגיל או 1/3 כוס קוקוס. לבחירתכם.

4. אני השארתי בצד 5 תותים אותם חציתי והנחתי מעל לעוגה לפני האפייה. אתם יכולים לעשות כך או להשתמש בכולם בבלילה.