- ריח של בית - https://smellslikehome.co.il -

פיתות יוגורט במחבת

אין לי מושג אם זה רק אצלי או לא אבל החורף הזה העיר את החשק לפחמימות. כבר הרבה זמן שלא אפיתי לחם וקצת מתגעגעת לריח של שמרים שיוצא מהתנור.

לצערי עוד לא ממש התאוששתי מהסוף שבוע, היינו אצל הורי ושני הילדים שלי, אהבות חיי, פשוט התישו אותי. איזה מרץ, אם רק הייתי יודעת איפה כפתור ההשתק או המנוחה שלהם, החיים שלי היו נראים קצת פחות אינטנסיביים.

בכל אופן, החשק לפחמימה והעייפות הביאו אותי למסע חיפושים אינטרנטי אחרי משהו קל, מהיר ומנחם ואכן זה קיים. מחיפוש מקיף גיליתי שלמתכון הזה יש כל כך הרבה גרסאות ושמות אבל השורה התחתונה היא שהוא קל להכנה. אותי זה קנה.

הבכורה שלי ממש אהבה, אני ובן זוגי שיחייה ניהננו מכל ביס והפיתות האלה הם לגמרי פיתרון טעים, מנחם ומהיר הכנה כשרוצים לגוון את ארוחת הערב. אלו לא הפיתות הרגילות עם כיס שאתם מכירים אבל הם לגמרי טעימות. אני מניחה שקוראים להם פיתות בגלל הגודל, בחו”ל הם ניקראות לחם שטוח במחבת. ככה או ככה, זה מתכון ששווה לגזור ולשמור.

מצרכים: 8 יחידות

3 כוסות קמח לחם (420 גרם)

1 כוס קמח כוסמין מלא (140 גרם)

1 כף סוכר

1 כף שמרים יבשים (11 גרם או 30 גרם שמרים טריים)

1/4 1-1 כוסות מים פושרים (240-300 מ”ל)

גביע יוגרט 3% שומן (200 גרם)

2 כפות שמן זית

1 כפית מלח

אופן ההכנה:

שמים בקערה את הסוכר, מים ושמרים ונותנים להם לנוח כ 5 דקות עד להיווצרות בועות.

בקערת מיקסר שמים את הקמחים ועושים גומה, שופכים את הנוזלים והיוגורט ולשים במהירות נמוכה עד שמתחיל להיווצר בצק. מוסיפים את השמן, מגבירים טיפה את המהירות ולשים כ 7 דקות עד לקבלת בצק גמיש וחלק. מוסיפים את המלח ולשים עוד 2-3 דקות.

מעבירים את הבצק לקערה טיפה משומנת ונותנים לבצק לנוח 15-20 דקות (הבצק טיפה יתפח וזה בסדר גמור). מחלקים את הבצק ל 8 ויוצרים מכל אחד כדור.

משטחים ביד או בעזרת מערוך לעיגול בעובי 1 ס”מ כל אחד מהכדורים. מחממים מחבת טפלון או נון סטיק אחר וכשהיא חמה משמנים טיפה.

מניחים את העיגול הראשון ומטגנים כדקה. אתם תראו שבועה תתחיל להיווצר, זה הזמן להפוך לצד השני. מטגנים עוד 2-3 דקות ומעבירים לצלחת. מכסים במגבת. שימו לב שכל צד צריך להיות זהוב-טיפה שחום אבל לא חרוך.

ככה ממשיכים עם כל העיגולים. מגישים עם חומוס, לבנה, מטבוחה, כל מה שאתם אוהבים. תהנו.

טיפים/ גיוונים:

1. בזמן שמטגנים טיגון ראשוני, אפשר להבריש את הפיתה בשמן ולפזר שומשום ואז להפוך. אני מאוד אוהבת את הטעם ואת הפריכות של השומשום אבל, לבחירתכם.

2. במקום קמח כוסמין מלא אפשר קמח מלא או עוד כוס של קמח לחם. אני רציתי להוסיף טיפה של בריאות וטעם ולחם הוספתי קמח כוסמין מלא.

3. במידה ויש רגישות ללקטוז או אם אתם רוצים להפוך את המתכון לפרווה, החליפו את היוגורט החלבי ביוגורט סויה לבן או קרם קוקוס באותם הכמויות.

4. מי שרוצה להכין בתנור במקום במחבת יכול לאפות בחום של 190 מעלות כ 10-12 דקות עד להזהבה.

5. מה שלא אוכלים אפשר להקפיא ואז להפשיר בטמפרטורת החדר. אפשר טיפה לחמם בתנור בחום של 170 מעלות 2-3 דקות (כשהן מופשרות).