- ריח של בית - https://smellslikehome.co.il -

עוגיות אצבע עם ריבה

לא יודעת איך להסביר, אבל לאחרונה (אולי בגלל החופש ובגלל שהילדים בבית) אני מוצאת את עצמי מתגעגעת למתוקים של פעם, בלי כל העוגות המפוארות והפטיפורים שמפוסלים לעילא, אלא לעוגיות שמילאו את קופסת העוגיות של ילדותי.

אחת העוגיות שאהבתי הן עוגיות קטנות, מלאות בריבה אדומה שמילאו את כף ידי הקטנה בהמון פירורים,  איך שהייתי נוגסת בהן. עד היום אגב, ריבה אדומה היא השנייה המועדפת עלי ( אחרי ריבת חלב).

את העוגיות הכנתי יחד עם הילדים, באחד מימי החופש, הם חיכו בהמון סבלנות עד שהעוגיות התקררו ואפשר היה לאכול מהן (ריבה חמה זה ממש לא מומלץ). יוצאת כמות גדולה של עוגיות מהבצק אבל עלי לציין שרובן נעלמו די מהר.

המתכון הזה טיפה שונה מעוגיות אצבע שאני מכירה, גם בגלל המרכיבים וגם בשל צורת ההכנה אבל בזכות זה העוגיות נימוחות והן נשמרות יותר זמן. בכל אופן, הן קלות להכנה.

אז למי שיש ציפור קטנה בלב שאוהבת ריבה ומנגינות, העוגיות האלה מוקדשות לכם.

מרכיבים: כ-40 עוגיות

לחמם תנור ל 160 מעלות

3/4 1 כוסות קמח (240 גרם)

1/2 כוס קורנפלור (70 גרם)

2/3 כוס אבקת סוכר (80 גרם)

150 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות

1/3 כוס שמן (70 גרם)

מילוי:

ריבה שאוהבים

אופן ההכנה:

במעבד מזון שמים קמח, קורנפלור, אבקת סוכר וחמאה ומעבדים לתערובת פירורית. מוסיפים את השמן ומעבדים עד לתחילת קבלת בצק. זהירות מעיבוד יתר. הבצק צריך להיות נוח לעבודה. במידה והוא מרגיש גמיש מידי, מעבירים למקרר לחצי שעה.

יוצרים מהבצק כדורים קטנים (כמות של כפית) ובעזרת האצבע יוצרים גומה כמעט עד הסוף.

מניחים אותם בתבנית אפייה מרופדת בנייר אפייה תוך שמירה על רווח בין אחת לשנייה (הן טיפה מתפשטות) ומעבירים למקרר למנוחה של חצי שעה ארבעים דקות.

אופים את העוגיות בחום של 160 מעלות כ- 9 דקות. מוציאים אותם מהתנור ובעזרת החלק התחתון של כף עץ חוזרים על הגומה (בגלל שהעוגייה תופחת החור חוזר למצבו הראשוני).

בעזרת כפית לוקחים מעט ריבה ושמים בכל גומה. לא למלא עד שפת הגומה אלא טיפונת מתחת. מחזירים לתנור לאפייה של עוד 7-8 דקות (לא מעבר כי הריבה תבעבע ותגלוש (תשאלו איך אני יודעת..). העוגייה תישאר יחסית בהירה וזה בסדר. מצננים 10 דקות ומעבירים לרשת צינון.

שומרים את העוגיות בקופסא אטומה בטמפרטורת החדר (לא מול השמש) ונהנים כל פעם מחדש.

  

טיפים/ גיוונים:

1. אני השתמשתי בקונפיטורת תות ואפרסק אבל כל אחד והריבה שהוא אוהב.

2. אם אתם רוצים להשתמש בנוטלה במקום ריבה אז אתם צריכים לעשות כמו במתכון רק להחזיר לתנור ללא ריבה כלומר: אחרי 9 דקות להוציא, לחזור על הגומה עם מקל עץ ולהחזיר שוב לתנור ל 7-8 דקות. כשהעוגיות הצטננו לחלוטין אפשר למלא בנוטלה.

3. לרגישים ללקטוז במקום חמאה אפשר מרגרינה. לא ניסיתי שמן קוקוס אבל אם אתם מנסים, אשמח לשמוע איך יצא.