החופש התחיל, הילדים שלי אמנם עדיין במסגרות שלהם אבל הם מרגישים את תחושת החופש ואת מתחילה להרגיש את תחושת הפאניקה, איך אני מעבירה את החופש עם שני ילדים שאני אוהבת עד הירח וחזרה אבל הם נמרצים ביותר. לא נותר לי אלא לקוות לטוב.

בכל אופן, עם כל ההרגשה של חופש, חום אימים ורצון להתרחק עד כמה שאפשר ממקומות חמים כמו תנורים, הם ביקשו שאני אכין משהו מגניב ( מגניב אצל הבת שלי זה מהו ממשפחת הלחם). אז הכנתי גריסיני שהן למעשה מקלות לחם מהמטבח האיטלקי, שלא יכולתי להפסיק לכרסם וכשהם הגיעו הביתה וגילו את המצבור, בואו נאמר, שהמצבור התרוקן די מהר.

המתכון באמת קל להכנה, אין בו התפחות ארוכות, יותר בכיוון של מנוחה קלה לבצק והיות ואתם יודעים שאני לא עובדת קשה מידי, אם אפשר, אז החלק של גלגול לנחש גם נעלם לטובת קיצור דרך (צמד המילים האהובות על הנסיך הקטן שלי).

אז, בואו נדמיין שאנחנו בטוסקנה ונאפה מקלות לחם שאי אפשר שלא להתאהב בהם. בתאבון.

מצרכים: כ- 40 מקלות

לחמם תנור ל 190 מעלות

1/2 1 כוסות קמח כוסמין מלא (210 גרם)

2 כוסות+ כף 1 קמח לחם (290 גרם)

1 כפית שמרים יבשים ( 5 גרם או 15 גרם שמרים טריים).

1 כף סוכר

1/4 כוס שמן זית

3/4 כף מלח

1/4 1- 1 כוס מים

קישוט:

שומשום

אופן ההכנה:

שמים בקערת מיקסר את הקמחים, שמרים וסוכר ומערבבים לפיזור החומרים. מוסיפים את המים ולשים במהירות נמוכה עד להיווצרות בצק. מוסיפים את השמן ולשים במהירות טיפה יותר גבוהה כ 7-8 דקות עד שהבצק גמיש.

מוסיפים מלח ולשים עוד 2-3 דקות. הבצק צריך להיות חלק, אלסטי (כזה שנימתח ולא ניקרע ישר) ומעט דביק.

מכסים את הקערה ונותנים לבצק לנוח כחצי שעה (הוא לא יתפח וזה בסדר גמור).  מוציאים את הבצק למשטח עבודה טיפה מקומח ומרדדים אותו למלבן בעובי עד חצי ס”מ ובאורך8-9 ס”מ. בעזרת גלגלת פיצה או קלף חותכים לרצועות ברוחב של ס”מ 1. מניחים אותם על מגש אפייה מרופד בנייר אפייה.

בעזרת מברשת, מברישים את הרצועות במים ומפזרים שומשום. נותנים לרצועות לנוח רבע שעה ובינתיים מחממים תנור ל 190 מעלות.

אופים את הרצועות כ 15-17 דקות עד שהן זהובות וכששוברים שומעים את הפריכות והפנים יבש ופריך. מצננים וסוגרים בקופסא הרמטית. תהנו.

  

טיפים/ גיוונים:

1. אני אוהבת לאפות עם שילוב של קמחים אבל אפשר במקום קמח כוסמין קמח מלא או הכל קמח לחם. לבחירתכם.

2. השומשום לקישוט הוא אופציה שאני מאוד אוהבת אבל מי שלא אוהב יכול לוותר או לפזר במקום פרג או מעט מלח גס.

3. היות  ויוצאת כמות יפה, אפשר חלק להקפיא אחרי האפייה ואז קצת לחמם בתנור כשבאים אורחים או כשבא לנשנש משהו.

4. אם בא לכם להכין את המקלות עם הילדים, במקום לרדד את הבצק אתם יכולים לתת להם להכין נחשים ואז להבריש במים ולקשט בשומשום. אני בטוחה שהם ישמחו לקחת חלק בהכנה.