לא הרבה יודעים אבל לפני כמה שנים, לפני שפתחתי את הבלוג שלי, הייתי מכינה תכשיטים. לא תכשיטים מחומרים יקרים אלה מחרוזים ואבנים חצי יקרות. כמה מהדברים שמשכו אותי לתחום היה היופי, האסתטיקה ובייחוד השילובים שלפעמים נראים לא מתאימים אבל כששמים אותם אחד ליד השני, לא מבינים איך לא חשבו על זה לפני.

אמנם אני כבר לא עושה תכשיטים אבל האהבה שלי ליופי ולשילובים מיוחדים עדיין פועמת והעוגה הזאת היא כל מה שאני אוהבת בעוגות שמרים, היא מרשימה, שילוב שוקולד לבן וטחינה מעניין ומושלם כאחד והמתיקות מעודנת ולא משתלטת.

העוגה הזאת היא לא מסוג עוגות השמרים העשירות והכבדות (שיש פעמים שדווקא בא לי עליהן), אלא היא קלה והולכת מעולה עם קפה, היא מתוקה אבל לא מידי (למרות שיש פה שוקולד לבן) והיא מסוג העוגות שלגמרי כדאי לגזור ולשמור.

אז אחרי שאמרנו עליה הלל והיות והסופ”ש כבר פה, בואו נדליק תנורים ונכין עוגה לשבת.

מצרכים: 2 עוגות בקוטר 22 ס”מ

לחמם תנור ל 180 מעלות

1/2 3 כוסות קמח (500 גרם)

1/2 כוס סוכר (100 גרם)

1 כף שמרים יבשים (10 גרם)

1/2 1 כוסות מים (360 מ”ל)

1/3 כוס שמן קנולה (70 גרם)

1 כפית מלח

למלית:

200 גרם שוקולד לבן

60 גרם חמאה

3 כפות טחינה גולמית (50 גרם)

 אופן ההכנה:

בקערת מיקסר שמים את הקמח, סוכר ושמרים ומערבבים ידנית רק לפיזור החומרים. עושים גומה ושופכים את המים. מתחילים ללוש במהירות נמוכה וכשמתחיל להיווצר בצק מוסיפים את השמן ומעלים טיפה את מהירות המיקסר. לשים כ- 7 דקות כשמידי פעם בודקים שלא חסר מים. במידה וחסר מוסיפים 1-2 כפות מים.

מוסיפים את המלח ולשים עוד 3 דקות. הבצק צריך להיות מעט דביק וגמיש. כזה שכשלוקחים קצת ומותחים הוא לא ניקרע בקלות.

מעבירים לקערה לתפיחה של שעה עד שעה וחצי. בזמן הזה נכין את המילוי ונשמור אותו במקרר.

הכנת המלית:

ממיסים במיקרו, בפולסים את השוקולד הלבן והחמאה עד שהחמאה נמסה והשוקולד כמעט נמס. מערבבים היטב. מוסיפים את הטחינה ומערבבים לקבלת קרם אחיד. שמים במקרר עד שהבצק מוכן למילוי.

חזרה לבצק:

אחרי שהבצק תפח, מחלקים לשתיים וכל חלק מרדדים למלבן בעובי חצי ס”מ. מורחים חצי מהמלית ומגלגלים לרולדה. את הרולדה חוצים ומלפפים לבורג. סוגרים את הקצוות ומתפיחים כ 45 דקות עד שעה. ככה עושים עם החצי השני.

אופים בחום של 180 מעלות כ 35-40 דקות עד שהעוגות משחימות (אבל לא מידי). זהו, יש לנו עוגות לשבת.

  

טיפים/ גיוונים:

1. במידה ואחרי גלגול הרולדה אתם מרגישים שהבצק יותר מידי גמיש ומזיע, הכניסו אותו לחצי שעה למקפיא ואז הרבה יותר לחתוך באמצע וללפף לבורג (אני עשיתי ככה והיה ממש קל ונוח).

2. מי שרוצה יכול בתום האפייה לזגג את העוגות בסירופ סוכר אני העדפתי אבקת סוכר, עניין של מה שמתחשק לכם.

3. אפשר להוסיף למילוי קצת חלבה מפוררת. מוסיפים את החלבה אחרי שמרחתם את המילוי ועל זה לפזר קצת חלבה. לא חובה אבל זה יכול להוסיף עניין וטעם לעוגה ולמרקם שלה.