היום הילדים שלי יחזרו סוף סוף למסגרות שלהם ואני באמת לא יודעת מי מאושר יותר, אני או הם, העיקר שכולם מאושרים, לא?

בכל אופן, הפסח הזה די השכיח ממני חובות לפרוייקט מסויים שבו הייתי אמורה להכין מתכון עם קרמל, עכשיו קרמל זה לא משהו שמכינים עם ילדים שרצים וצורחים משמחה ברחבי הבית כאילו אין מחר, קרמל מכינים בש-ק-ט, בסבלנות ובהקפדה.

היום הילדים חזרו כל אחד לחברים שלו ואני קיבלתי אישור להגיש את המתכון היום (יום באיחור) אז ישר הלכתי להכין את המתכון, שלמען האמת, כבר הרבה זמן ששמתי לי אותו ב “חייבת להכין” אחרי שצפיתי בתוכנית בישול של לוריין פסקל. היא הכינה אותו עם חמאה ודבש אבל גיליתי שרוב המתכונים הם בלי חמאה ואחרי למידה מעמיקה יותר של ההליך הבנתי שאפשר גם בלי דבש.

אמנם קוראים למתכון חלת דבש אבל זה בגלל שהוא מזכיר כוורת דבורים. השם השני שלו טופי ספוגי מתאים הרבה יותר לדעתי. אני לא ממש אוהבת דבש (מעדיפה סילאן) אלא אם זאת עוגת דבש או דובשניות אחרת אני משתמשת בסילאן.

לעניינינו, המתכון קל להכנה (למרות שזה קרמל) ובזכות הסודה לשתייה הוא גם אחלה פרוייקט כימי. הממתק נורא טעים וממכר, יש לו טעם קרמלי עמוק והוא מתפצח בפה כמו וופל. אפשר לאכול אותו ככה, לצפות אותו בשוקולד, לפורר אותו ולערבב אותו בגלידה או מעל קצפת של עוגה. תטעמו, תחליטו אחר כך.

מצרכים: תבנית 21X27

2 כוסות סוכר (400 גרם)

1/3 כוס+ כף גלוקוז (140 גרם)

1/3 כוס מים (80 מ”ל)

2 כפיות שטוחות סודה לשתייה (10 גרם)

לציפוי שוקולד: לא חובה אבל מאוד משדרג

100 גרם שוקולד מריר 60% קקאו

כפית שמן קנולה

אופן ההכנה:

בסיר גבוה שמים את הסוכר, גלוקוז ומים ומתחילים לחמם על אש בינונית. מערבבים מידי פעם רק עד שהתערובת מתחילה לרתוח.

נותנים לתערובת לרתוח כ-10 דקות עד שמתחילים להריח את הקרמל (למי שיש מדחום מחממים עד 145 מעלות) ומסביב הבועות מקבלות צבע עינברי בהיר. מכבים את האש.

מוסיפים את הסודה לשתייה ומערבבים נימרצות. התערובת תתמלא בקצף קרמלי ותמלא כמעט את כל הסיר (בגלל זה הסיר גבוה). שופכים את התערובת לתבנית מרופדת בנייר אפייה משומן ונותנים לה לנוח חצי שעה (בזמן הזה היא תתקשה).

שוברים את הממתק (אני הפלתי אותו על השולחן) לחתיכות קטנות ושומרים בכלי אטום ללחות בטמפרטורת החדר. עד פה הממתק מעולה אבל כדי לשדרג, כדאי לצפות בשוקולד (אתם יכולים חלק).

ממיסים את השוקולד והשמן במיקרו בפולסים עד שהוא נמס. טובלים כל חתיכה בשוקולד ומכניסים למקפיא לזירוז ההליך. אם מצפים בשוקולד שומרים בקופסא אטומה במקפיא אחרת, בטמפרטורת החדר. זהו, תהנו.

  

טיפים/ גיוונים:

1. למי שיש מדחום לסוכר באמת כדאי להשתמש בו אבל שוב, אפשר גם בלי, בישול של 10 דקות מרגע הרתיחה ואתם תראו בדפנות גוון עינברי בהיר ולא תפספסו את ריח הקרמל.

2. מי שאוהב ורוצה, יכול להוסיף עם הסודה לשתייה כפית תמצית וניל.

3. ציפוי בשוקולד הוא ממש המלצה חמה, לא חשבתי שמשהו יכול להפוך לממכר יותר אבל הציפוי משדרג את הממתק.

4. גלוקוזה קונים בכל חנות שמתמחה באפייה. אפשר במקום גלוקוזה סירופ תירס באותה כמות.

5. לעוד מתכוני בלוגרים בנושא קרמל, מוזמנים להכנס למנטקה

  P5020446