מכירים את זה שאתם רואים מתכון והוא פשוט יושב לך בראש ולא יוצא? זה קרה לי גם עם המתכון הזה. חיפשתי מתכון שאפשר לגוון עם קטניות כמו חומוס, שיהיה מעניין, שכול המשפחה תאהב ושיהיה קל ומהיר להכנה, בכל זאת, רובנו עייפים ולמי יש כוח לעבוד קשה במטבח אחרי יום קשה בעבודה ועם הילדים.

את המתכון מצאתי כשחיפשתי חומוס אפוי באתרי אוכל בריא בחו”ל ושם הוא נמצא כהמלצה לנשנוש בריא לילדים, אמנם עם תבלינים שונים משלי יותר מתאימים לילדים קטנים אבל העיקרון זהה ובאמת בקלי קלות. המתכון המקורי כאן  והאתר עצמו גם מומלץ למי שמחפש רעיונות למתכונים בריאים לילדים ולמשפחה.

אין פה יותר מידי עבודה, אפשר ללכת בדרך הארוכה של להשרות חומוס ללילה ואז לבשל אותו ואז להגיע למתכון או לגשת לארון שימורים ולשלוף פחית שימורים. בדרך כלל יש בסופר מבצעים על שימורי החומוס אז תמיד יש בשלוף.

מה שכן, אני כבר אומרת, הנשנוש הזה, נעלם במהירות עם כוס בירה ליד (בייחוד עכשיו עם החום שיש) אבל חוץ מנשנוש הוא יכול ללכת יופי בסלט בתור המרכיב הפריך. הנשנוש במיטבו כשהוא חם עד שעתיים אחרי שיצא מהתנור אבל הוא גם טעים כשהוא בטמפרטורת החדר, רק קחו בחשבון שהוא מאבד מהקרנצ’יות שלו.

אני הכנתי את החומוס בכיוון אסייתי (שילוב של מזרח ומערב) אבל אתם יכולים לשנות כאוות נפשכם (ראו הערות בסוף) ועד אז, הדליקו תנורים ונכין לנו נשנוש.

מרכיבים: מתאים ל 2-4 מנשנשים

לחמם תנור ל 200 מעלות

פחית שימורי חומוס (560 גרם לפני סינון 340 אחרי)

2 כפות שמן זית

3 כפות רוטב צ’ילי שום

1/2 כפית ג’ינג’ר טחון

1/2 כפית אבקת שום

1/4 כפית מלח

אופן ההכנה:

פותחים את הפחית אבל לא עד הסוף ומסננים את מי ההשרייה. ממלאים במי ברז ושופכים. עושים שוב את ההליך. שופכים את החומוס על מגבת מטבח ובעזרת מגבת נייר מיבשים עד כמה שאפשר.

מעבירים את החומוס לקערה ומוסיפים את כל התבלינים, מערבבים וטועמים חומוס אחד לראות שלא חסר כלום. מפזרים את החומוס על מגש אפייה מרופד בנייר אפייה בשכבה אחידה ואופים בחום של 200 מעלות כ- 40 דקות כאשה כל 10 דקות פותחים ומערבבים. בצורה הזאת גם מוודאים שהחומוס לא נשרף ושהוא נאפה בצורה אחידה.

לאחר זמן האפייה טועמים. המרקם צריך להיות די פריך וטיפה רך בפנים. אם אתם אוהבים פריך יותר תנו לו עוד 7 דקות בתנור ותבדקו.

מגישים ככה חם עם בירה קרה או יין לבן קר אבל לא תאמינו,זה הולך יופי גם עם אורנג’דה.. תהנו.

  

טיפים/ גיוונים:

1.  אני השתמשתי ברוטב צ’ילי שום מוכן אבל אפשר רוטב צ’ילי חמוץ מתוק או חריף לפי טעמכם ולהוסיף אבקת שום.

2. אני עשיתי את הנשנוש בסגנון אסייתי אבל אתם יכולים ללכת לכיוונים אחרים עם תבלינים שיש לכם בבית.