לפני כמה זמן היתה לי מריבה עם תנור האפייה שלי, כל עוגה שנתתי לו חזרה אלי בצורה שלא נותר לי אלא לזרוק. לא ידעתי נפשי מרוב תסכול והחלטתי שאני עושה לו חוקה ואיטלולא ואני מכינה עוגות ללא אפייה. וכך היה במשך כמה זמן .

אחרי שנרגענו קצת והלהבות ירדו התחלתי לאפות בלילה מחשש לנאכס (אל תשפטו, כל אחד והאמונות שלו) והתנור הבין את הרמז, התאפס על עצמו וכמו שאומרים, חזרנו לשגרה מבורכת.

הפעם נסענו לסבא אלי לחגוג שתי חגיגות, ל”ג בעומר ויום הולדת לאלעד. היו לי במקרר שפע של גבינות מהסדנא שהייתי בה והייתי חייבת לנצל אותן לפני שיפקע התוקף שלהן (תודו שזה תירוץ טוב להכנת עוגת גבינה…).

העוגה שנבחרה היא עוגה קלה להכנה (למרות שההסבר נראה ארוך זה רק בגלל שהוא מפורט), שילבתי בתוכה תבלינים ארומטיים וגבינות מיוחדות שתרמו למרקם הקרמי של העוגה ולקישוט בחרתי בצנובר שהוא אחד האגוזים שמוסיפים למראה ולטעם וגם משתלב נפלא ברעיון של העוגה, סגנון ים תיכוני.

אז, הדליקו תנורים, שבועות עוד רגע בפתח ולי יש עוגה מנצחת. אלעד, מזל טוב!!

מרכיבים: תבנית בקוטר 24 ס”מ

לחמם תנור ל 170 מעלות

לבסיס:

150 פתי בר טחונים דק

80 גרם חמאה מומסת

1/2 כפית ג’ינג’ר טחון

1/2 כפית קינמון טחון

למלית:

1 גביע בינוני של גבינה לבנה 5% שומן (500 גרם)

1 גביע ריקוטה (250 גרם)

1 גביע גבינת שמנת 5% שומן (200 גרם)

1 גביע גבינת מסקרפונה (250 גרם)

1 כוס סוכר (200 גרם)

4 ביצים גדולות

3 כפות אינסטנט פודינג וניל (30 גרם)

גרדה מלימון שלם

1 כפית גדושה חוואיג’ לקפה (למי שאין ראו הערות בסוף המתכון)

לציפוי:

2 מיכלי שמנת חמוצה 9% שומן (400 גרם סה”כ)

2 שקיות סוכר וניל

60 גרם צנוברים

אופן ההכנה:

מתחילים מהבסיס

מערבבים את פירורי הפתי בר והחמאה ומהדקים לבסיס התבנית. אופים בחום של 170 מעלות כ 10 דקות. מוציאים את התבנית ומנמיכים את חום התנור ל 160 מעלות.

ממשיכים את המלית:

שמים בקערה את כל החומרים ומערבבים עד לקבלת מלית אחידה ללא גושים. שופכים את המלית על הבסיס.

לפני הכנסת העוגה לתנור, מניחים בתחתית כלי עם מים רותחים.

אופים את העוגה ב 160 מעלות במשל כ- 60 דקות עד שהמרכז מעט רוטט והטבעת מסביב יציבה. מוציאים את העוגה ומשאירים את התנור דולק.

מכינים את הציפוי:

מערבבים בקערה את השמנת והסוכר. שופכים בעדינות על העוגה ומחליקים כמה שאפשר. מחזירים לתנור ל 10 דקות ומכבים את התנור. נותנים לעוגה לשהות בתנור כבוי עוד 20 דקות ומוציאים אותה.

בזמן שהעוגה בתנור כבוי קולים את הצנוברים. שמים אותם על מחבט חמה (בלי שמן!) ומערבבים אותם כל הזמן עד שעולה ארומה והם משנים את צבעם לזהוב. מכבים את האש.

כשמוציאים את העוגה מהתנור נותנים לה עשר דקות מנוחה ואז מפזרים את הצנוברים. בעדינות לוחצים אותם אל הציפוי. כשהעוגה מגיע לטמפרטורת החדר מכניסים אותה למקרר ל 4 שעות לפחות לפני שאפשר לחתוך ולטעום. תהנו.

  

טיפים/ גיוונים:

1. חוואיג’ לקפה ניתן למצוא בכל סופר במדף התבלינים. החוואיג’ מורכב מקינמון, הל, ג’ינג’ר, ציפורן ואגוז מוסקט ביחס של כפית כ”א. אתם יכולים לשים 1/4 כפית מכל תבלין או לשחק עם היחס אבל לא לוותר על התבלינים הם עושים את כל העוגה.

2. אני אוהבת צנוברים קלויים אבל למי שלא בא להתעסק עם הקלייה יכול לקשט איתם גם כשהם טבעיים.

3. בעוגה יש שילוב של ריקוטה ומסקרפונה שמאוד תורמים למרקם, לטעם ולסגנון של העוגה. לא הייתי ממליצה להחליף אף אחד מהם בעוגה הזאת.

4. בציפוי במקום שמנת חמוצה אפשר יוגורט 4% שומן, גם הולך טוב.

5. לרגישים לגלוטן, אפשר את הבסיס להכין מעוגיות ללא גלוטן.