- ריח של בית - https://smellslikehome.co.il -

בייגלה ביתי עם שומשום

אחד הזיכרונות שיש לי מהתקופה שהייתי סטודנטית ועבדתי בקולנוע זה בית הקפה שהיה ליד ואני ועוד חברה, שעבדה איתי, היינו נוהגות לחלוק בבייגל טוסט, מלא כל טוב. אושר. מאז, תמיד כשיש לי הזדמנות, אני עוברת ליד מאפייה וקונה בייגלה רך שאפשר למלא בכל מה שאוהבים.

אצלנו אוהבים לאכול עם גבינת שמנת וסלמון (שילוב מושלם, תנסו) ולפעמים מכינים ממנו טוסט ואז הוא הופך להיות הטוסט הכי טעים שיש (בייחוד כשממלאים אותו בגבינה צהובה וכל מה שיש בערך, במקרר..).

מסתבר, שלהכין בבית זה בכלל לא קשה ויוצא בייגלה כמו שאני אוהבת, עם חור, רך ומלא בזיכרונות טובים. אגב, נשארה לי טיפת בצק והכנתי ממנה לחמנייה שהנסיך שלי התענג עליה וביקש עוד, מה שאומר שבקרוב אני צפויה להכין עוד נגלה.

את הבייגלה אפשר להקפיא אבל הם רכים גם כמה שעות אחרי וגם יום אחרי ולמען האמת, נראה לי שאחרי שבני המשפחה יאכלו, לא יהיה מה להקפיא… אז, הפשילו שרוולים ובואו נכין בייגלה.

לבצק: 5-6 בייגלה גדולים

חום תנור: 180

4 כוסות+ 4 כפות קמח לחם (600 גרם)

1 כף שמרים יבשים (10 גרם) או 30 גרם שמרים טריים

3 כפות סוכר ( 36 גרם)

2- 1/2 1 כוסות מים ( 360-480 מ”ל)

1/4 כוס שמן זית ( 50 מ”ל)

3/4 כף מלח

אופן ההכנה:

בקערת מיקסר שמים את כל החומרים היבשים, פרט למלח, ומערבבים לפיזור אחיד. מוסיפים את המים ומערבלים במשך 2 דקות על מהירות נמוכה.

מוסיפים את השמן וממשיכים לערבל על מהירות בינונית במשך 5-6 דקות. מוסיפים את המלח ומערבלים עוד 2-3 דקות.

הבצק צריך להיות מעט דביק וגמיש. מעבירים לקערה מעט משומנת ומניחים להתפחה של שעה וחצי עד שעתיים, עד להכפלת הגודל.

לאחר שהבצק תפח, מורידים את האויר ומחלקים אותו ל 5-6 חלקים ובעזרת הידיים נותנים צורת כדור.

בעזרת בוהן או שתי אצבעות, עושים חור ולאט לאט מושכים לצדדים ומגדילים עד שיש לנו חור גדול. מניחים בתבנית מרופדת בנייר אפייה ונותנים מנוחה של 45 דקות עד שהבייגלה מכפיל את גודלו.

לפני תום הזמן, מדליקים תנור לחום של 180 ושמים קערה עם מים חמים בתחתית כדי שהיו אדים בזמן האפייה. מורחים את הבייגלה במים ומפזרים שומשום, אופים בחום של 180 בין 15-18 דקות עד שהבייגלה זהובים. מצננים טיפה ונהנים מהארוחה. זהו, בתאבון.

 

טיפים/ גיוונים:

1. יכול היות שתצטרכו טיפה יותר מים, תעצרו מידי פעם את המיקסר ותרגישו את הבצק. כשלוקחים חתיכה ומושכים אותה היא צריכה להימתח. אם היא נקרעת ישר, תוסיפו עוד כף מים.

2. לא כל הילדים אוהבים שומשום, אתם יכולים גם בלי ולחילופין לפזר פרג במקום שומשום.

3. אני שמתי כוסות כדי לשמור על החור אבל שכחתי לשמן אותן והיה די מבצע לחלץ אותן מהבצק בבקשה, או לשמן או אם יש שקף/ ניר אפייה, שימו כוס ושקף/ נייר אפייה ואז לפני המים והשומשום קל יותר להוציא את הכוסות ואז לקלף את השקף/ נייר אפייה (נגלה הבאה, אני עושה עם נייר אפייה וכוס).

4. מי שרוצה בייגלה מדויק שיעשה נחשים ואז יסגור את הקצוות. אני מעדיפה את הדרך המהירה והביתית (רכים ולא מושלמים מבחינה הנדסית) לבחירתכם.