- ריח של בית - https://smellslikehome.co.il -

עוגת שמרים בסגנון משוך אותי

עכשיו כשחגי תשרי כמעט מאחורינו, חיפשתי עוגה שכולם אוהבים אבל קצת אחרת שתאים לחג הסוכות אבל שתהיה מרשימה וקלה לביצוע, אחרי הכל, בין כל הבישולים והריצות, צריך משהו קל להפקה.

את הסגנון הזה של עוגות שמרים ראיתי בשיטוטי בבלוג והתאהבתי. הרעיון פשוט וקל, זאת עוגה שחותכים לרצועות ואז לריבועים, שמים בתבנית אפייה ולתנור. היא נראת דפים דפים שאותם מושכים.

היא שונה מעוגת שמרים מבחינת המראה אבל בגלל הצורה היא פשוט לא שורדת יותר מידי זמן אחרי שהיא טיפה מצטננת. אתם תראו, אתם תתחילו לקלף ואז תגלו שנגמרה לכם העוגה והאורחים עוד רגע בדלת…

זאת עוגה שאם חשבתם לעשות דיאטה (בגלל החגים) אז או שתדחו את העוגה או את הדיאטה.

אני הכנתי את העוגה בשילוב סוכר חום וקינמון, דבר שמילא את הבית בניחוח משכר והבצק כל כך קליל ואוורירי, תוסיפו על זה שזו עוגת שמרים והרי לכם מתכון לעוגה ממכרת.

לעוגת השמרים: תבנית אינגליש קייק ארוכה או 2 קטנות

לחמם תנור ל 180 מעלות

4 כוסות קמח (560 גרם)

1 כף שמרים יבשים (9 גרם או 25 גרם שמרים טריים)

2 כפות סוכר 1 חבילת אינסטנט פודינג וניל (80 גרם)

1 ביצה 1/4 1 כוסות חלב פושר (לא חם מידי ולא רותח!)- (300 מ”ל)

50 גרם חמאה מומסת בטמפרטורת החדר

1 כפית מלח

מילוי:

70 גרם חמאה רכה מאוד.

כוס סוכר חום דחוס

1 כף קינמון

אופן ההכנה:

בקערת מיקסר שמים את הקמח, שמרים, סוכר ואינסטנט פודינג וניל ומערבבים. מוסיפים את הביצה והחלב ולשים עד לקבלת בצק, מוסיפים את החמאה וממשיכים ללוש כ 7-8 דקות.

מוסיפים את המלח ולשים עוד 2-3 דקות עד לקבלת בצק מעט דביק, חלק וגמיש. שמים בקערה טיפה משומנת, מכסים ומתפיחים כשעה עד להכפלת הנפח.

מורידים לבצק את האויר ושמים אותו על שולחן עבודה מקומח בקמח. מרדדים לצורת מלבן מורחים את החמאה על כל הבצק . מערבבים את הסוכר החום והקינמון ומפזרים בנדיבות על הבצק.

חותכים לרצועות אורכיות ברוחב של תבנית האפייה ומניחים את הרצועות זו על גבי זו. חותכים לריבועים ברוחב של התבנית ומסדרים אותם בתבנית האפייה (מנסיון, לא לסדר צפוף מידי).  

מתפיחים שוב כ 40 דקות. אופים בחום של 180 מעלות כ-25 דקות עד שהעוגות משחימות (לא יותר מידי).

מצננים ואז מגישים (או בורחים, כי ברגע שתטעמו לא תוכלו לעצור וחבל, האורחים עוד רגע מגיעים…).

טיפים/ גיוונים:

1. לגרסת פרווה במקום חמאה אפשר להשתמש במחמאה.

2. אני אוהבת בצורה קשה את השילוב של סוכר חום וקינמון אבל אפשר למרוח ממרח חלווה, שילוב של חמאה+סוכר+קקאו/ שוקולית לאפייה, נוטלה+אגוזים וכו.

3. אני הכנתי שתי תבניות אינגלישקייק קטנות ואחת מהן הקפאתי (השנייה עברה כמעט חיסול ממוקד). את העוגה שהקפאתי מפשירים בטמפרטורת החדר והיא תהיה כמו חדשה ואפשר גם לחמם אותה בתנור 10 דקות ב- 170 מעלות (אחרי שהופשרה).