- ריח של בית - https://smellslikehome.co.il -

חיתוכיות (בלונדיז) דבש ושוקולד לבן

 

לפני כמה זמן חיפשתי מתכון שיהיה קצת אחר, טעים, מקורי וקל להכנה לכבוד ראש השנה. לא יודעת איך נזכרתי שלא זמן הכנתי מתכון של בלונדיז שהיה מאוד מוצלח וחשבתי, למה לא בעצם, למה לא להכין חיתוכיות לכבוד ראש השנה.

מפה לשם השעה היתה כבר אחרי תשע בערב, הילדים במיטות והבית סוף סוף שקט. הכנתי מגש של חיתוכיות אבל הוא יצא נמוך מידי, לטעמי, אז הוא נתרם אחר כבוד לחברת משפחה.

הייתי מבואסת אז ראיתי פרק של NCIS עם בן זוגי שיחייה (בכל זאת, לשטוף את העיניים עם גיבס לא יכול להזיק..) ומיד אחריו עשיתי שחזור של המתכון, שוב הריח הטריף אותי ובלוטות הטעם נכנסו לכוננות (המגש הראשון היה טעים בטרוף פשוט, נמוך לי) ואז הגיע הביס ( שאחריו התחסלו כמה חיתוכיות כי בין הריח לטעם, קשה להתאפק) ביס מושלם למרות שהיו גבוהות משציפיתי אבל היי, המראה והטעם הרבה יותר חשובים מהגובה.

בקיצור, מתכון קל להכנה, אין פה מיקסר, הכל בקערה (וסיר קטן) והריח שיהיה לכם בבית בזמן האפייה אי אפשר לתאר, ריח של אגוזים (בגלל החמאה), שוקולד, ריח מטמטם והטעם..ממממם, מושלם.

אז למי שבא מתכון קצת אחרת וטעים בטרוף, המתכון בשבילכם.

לבלילה:  (16 חיתוכיות) תבנית ריבועית 24 ס”מ או מלבנית 22X29

לחמם תנור ל 170 מעלות

150 גרם חמאה

1/2 כוס סוכר חום דחוס

5 כפות דבש

3 ביצים

1/2 2 כוסות קמח

1 שקית אבקת אפייה

קורט מלח

3/4 כוס רסק תפוחים (קנוי או 2 תפוחים גדולים מגוררים הכי דק שיש.)

200 גרם שוקוצ’יפס לבן

1/2 כוס פיסטוקים

אופן ההכנה:

בסיר קטן או מחבת קטנה שמים את החמאה וממיסים אותה על אש נמוכה. אחרי שהיא נמסה ממשיכים לבשל אותה עד שהיא משנה את צבעה לחום בהיר ועולה ממנה ריח אגוזי. מכבים, מסננים אותה לקערה נקייה (אתם תראו שיהיו משקעים בתחתית) ומניחים בצד.

בנתיים בקערה גדולה שמים את הקמח, אבקת אפייה, מלח ומערבבים לפיזור החומרים.

מוסיפים לחמאה את הסוכר החום, דבש והביצים ומערבבים טוב טוב. שופכים את התערובת לקערת הקמח, מוסיפים את רסק התפוחים, שוקולד ופיסטוק ומערבבים.

לערבב רק עד שהכל אחיד לא מעבר (התערובת תהיה סמיכה וזה בסדר).

שופכים את תהערובת לתבנית מרופדת בנייר אפייה ואופים בחום של 170 מעלות 30-35 דקותעד שהבלונדיז קפיציות למגע וקיסם שהוכנס יוצא יבש.

 

מצננים לחלוטין ואז חותכים לריבועים. שומרים במקרר אך מגישים בטמפרטורת החדר.

 

 

 

 

 

 

טיפים/ גיוונים:

1. לא הייתי ממליצה לוותר על בישול החמאה כי היא נותנת טעם וריח שחבל לפספס. מי שבכל זאת רוצה לדלג, יכול להמיס אותה במיקרו.

2. למי שאין שוקולדצ’יפס לבן יכול בעזרת סכין לקצוץ שוקולד לבן בטבלאות (או לשבור קטן ולהעזר במעבד מזון).

3. במקום דבש אפשר סילאן, הטעם יהיה טיפה שונה אבל גם מאוד טעים.

4. במקום פיסטוקים אפשר פקאן (לא סיני, זה יהיה מתוק מידי) או שקדים קצוצים.