אם יש משהו שאני ממש אוהבת בימים חמים (חוץ מאת המזגן) זאת עוגת גבינה קרה. לא ממש משנה לי איזו עוגת גבינה, כל עוד היא טעימה, נימוחה ומרעננת, קחו אותי בחשבון.

לפני כמה ימים גיליתי שיש לי המון גבינה במקרר עם תאריך תפוגה קצר, התחלתי לחפש מתכונים כדי לנצל את הגבינה, עם דגש על אפייה (עוזר לחיי מדף) ועל אחוזי שומן נמוכים ( אמנם הגבינות לא עולות על 5% אבל לא הייתי קוראת לעוגה, דיאטטית, בכל זאת…).

אחרי חיפוש לא קצר מצאתי כמה מתכונים, חיברתי כמה, שיניתי כמה ובסוף יצאה לי עוגה, מה אגיד לכם עוגה חלומית שלגמרי הולכת להיכנס לפנתיאון עוגות הגבינה שלי, שילוב מדהים בין הגבינה הרכה לקראנצ’יות של הפירורים.

העוגה פשוטה להכנה, אין פה דברים מורכבים הבסיס והפירורים נעשים במעבד מזון והמלית בקערה אחת. העוגה הזאת הפכה למאוד מבוקשת אצלנו והיא לא מחזיקה מעמד ברגע שמתחילים לאכול את הפרוסה הראשונה. תהנו.

בסיס ופירורים:תבנית בגודל 20X30

לחמם תנור ל 180 מעלות

150 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות קטנות

1/4 כוס סוכר (100 גרם)

1/2 2 כוסות קמח (350)

1/2 כפית קינמון

1/4 כוס חלב

למלית הגבינה:

750 גרם גבינה 5% שומן

200 גרם גבינת שמנת 5% (כמו סימפוניה)

200 גרם יוגורט 3% (גביע 1)

גרדה מלימון שלם

3/4 כוסות סוכר (150 גרם)

1/4 כוס קורנפלור (35 גרם)

3 ביצים

אופן ההכנה:

לבסיס ולפירורים:

בקערת מיקסר שמים קמח, קינמון וסוכר ומפעילים לשניות בודדות לפזר את החומרים. מוסיפים את קוביות החמאה ומעבדים לקבלת פירורי חול. מוסיפים את החלב ומעבדים בזהירות עד שמתחילים להיווצר גושי בצק קטנים. בודקים: לוקחים מעט מהבצק ואם בלחיצה הוא הופך לבצק זה מוכן.

מחלקים את התערובת לחצי. חצי משטחים באופן כמה שיותר אחיד על בסיס התבנית ואת היתרה מכניסים למקרר. אופים את הבסיס בחום של 180 מעלות              כ- 10 דקות עד להזהבה קלה. מציאים מהתנור ומורידים את חום התנור ל 160 מעלות. בזמן שהבסיס נח מכינים את המלית.

הכנת המלית:

שמים את כל חומרי המלית בקערה ומערבבים עד שהמלית חלקה וללא גושים.

שופכים את המלית על גבי הבסיס, מוציאים את יתרת התערובת. מפוררים לפירורים על גבי המלית תוך פיזור כמה שיותר אחיד. מהדקים ממש בעדינות עם הידיים את הפירורים למלית. לא יותר מידי אלא ממש קלות.

אופים בחום של 160 מעלות כ 50 דקות עד שהפירורים זהובים והמלית טיפה רוטטת במרכז אך יציבה מבסיס. מצננים אותה לטמפרטורת החדר ומכניסים למקרר ללילה להתייצבות סופית.

עוגה שכיף ליישר

 טיפים/ גיוונים:

1. אפשר להשתמש בגבינה 9% שומן במקום 5% שומן. אם אין יוגורט הוסיפו עוד גבינה לבנה במקום. אם אתם רוצים עוגה עשירה יותר, במקום הסמפוניה אפשר גבינת שמנת עשירה של 16% שומן כמו נפוליאון.

2. מי שלא אוהב קינמון יכול לוותר. אפשר מי שאוהב להוסיף גם ג’ינג’ר טחון לתערובת הבסיס והפירורים.

3. מי שמעוניין יכול להוסיף לפירורים 1/4 כוס שקדים פרוסים או שקדים קצוצים גס ולמלית אפשר להוסיף 1/2 כוס צימוקים בהירים.