- ריח של בית - https://smellslikehome.co.il -

עוגת גבינה בציפוי מנגו (עוגת אהוד)

 

לפני כמה חודשים היה היום הולדת של אח שלי, אהוד. הוא אתגר אותי בעוגה ליום הולדתו, עוגה אלגנטית שמשלבת גבינה, שכבות עוגה והפתעת מנגו בפנים. משהו לא הסתדר לי בצורת ההכנה אז החלטתי לעשות את העוגה אבל עם פרשנות משלי.

נאמר ככה, הניסיון הראשון כל כך ניכשל שמתסכול, חלקים מהעוגה מצאו את דרכם לתקרת המטבח שלי…

לפני כמה ימים חגגנו יום הולדת משותף לבן זוגי ולגיסתי (אשתו של המאתגר) והחלטתי שהפעם אני מצליחה.

אין ספק שמניסיון לומדים והפעם העוגה יצאה כמו שרציתי ועם פחות בלאגנים. יצאה עוגה יפהפה, טעימה ועשירה בטעמים.

אמנם יש לה כמה שלבים אך בסך הכל היא עוגה שאם מתכננים נכון את הזמן היא לא קשה להכנה והתוצאה היא עוגה אלגנטית שראוייה לאתגר. מזל טוב!!

מילה לפני שמתחילים, ההסבר יותר ארוך מעצם הכנת העוגה. תקראו פעם ראשונה הכל לוודא שהכל ברור ואז בפעם השנייה כשאתם מכינים. תיהנו.

מרכיבי העוגה: עוגה גבוהה קוטר 20 ס”מ שהוכנה ברינג גבוה (9 ס”מ)

לחמם תנור ל 160 מעלות לבסיס העוגה ולהפתעה:

5 ביצים

3/4 כוס סוכר (150 גרם)

קורט מלח

כוס+2 כפות קמח (170 גרם)

1 כפית אבקת אפייה

3 כפות קונפיטורת תפוזים

להפתעת המנגו:

3/4 כוס+2 כפות מחית מנגו (170 גרם) – קונים בחנויות לאפייה

4 חלמונים (60 גרם)

1/4 כוס סוכר (50 גרם)

1/2 כף ג’לטין (5 גרם) מומס ב 25 מ”ל מים ( 1/2 1 כף )

50 גרם חמאה

לגבינה:

2 מכלי שמנת להקצפה (500 מ”ל)

2 מכלי מסקרפונה (500 גרם)

1/2 כוס אבקת סוכר (60 גרם)

לציפוי המנגו:

3/4 כוס מחית מנגו (150 גרם)

1/4 כוס מים

2 כפות סוכר

1/2 שקית ג’לטין (7 גרם) מומס ב 35 מ”ל מים (2 כפות+כפית 1)

10 גרם חמאה

אופן ההכנה: מתחילים מהכנת בסיס העוגה

שמים בקערת מיקסר את הביצים והסוכר ומקציפים עד שהקצף בהיר ותפוח מאוד (לוקח כמה דקות). בקערה אחרת שמים את הקמח,מלח ואבקת האפייה ומערבבים לפיזור אחיד. מנמיכים את המהירות ומוסיפים את הריבה. מוסיפים בסוף את  תערובת הקמח ומערבלים קצרות. מסיימים את הפעולה בעזרת לקקן, לוודא שלא נותרו שאריות של קמח בתחתית והכל מעורבל כראוי. שופכים את התערובת לתבנית בקוטר 20 ס”מ ואופים בחום של 160 כ- 40 דקות עד שהעוגה קפיצית. מצננים לחלוטין ופורסים ל 3 שכבות. 2 לעוגה ואחת למקפיא לעוגה הבאה שתכינו.

להפתעת המנגו

מתחילים מלהשרות את הג’ל במים (קחו בחשבון 20 דקות). בסיר קטן שמים את המחית ומביאים לרתיחה.

בקערה אחרת שמים את החלמונים והסוכר וטורפים עד שהתערובת בהירה. שופכים קצת מהמחית לתערובת הביצים לשם השוואת טמפרטורות ואז חזרה לסיר וממשיכים לבשל עד שהתערובת מתחילה להסמיך. נותנים לתערובת טיפה להצטנן.

בנתיים ממיסים את הג’לטין 10 שניות במיקרו לשקיפות. מוסיפים את הג’לטין ומערבבים טוב.

מצננים עד שאפשר להכניס את האצבע ל 5-6 שניות. מוסיפים את החמאה ומערבבים עד שהיא נמסה. מעבירים את התערבות לרינג בקוטר 20 מרופד בניילון (לשליפה קלה בהמשך). מעבירים למקפיא. (יותר קל להרכיב את העוגה ככה).

 

לקרם הגבינה ומרכיבים את העוגה

רגע לפני ההרכה עוד משהו קטן.. את שכבת העוגה האמצעית(לא הבסיס) ואת עיגול המנגו חותכים לעיגול בקוטר 16 ס”מ.

בקערת מיקסר מקציפים קודם את המסקרפונה ואבקת הסוכר למרקם קרמי. מוסיפים את השמנת ומקציפים כמעט עד הסוף. בודקים בשלב זה אם חסרה לכם מתיקות. מקציפים עד שהקרם יציב אבל לא יותר מידי שלא יהיה לכם גרגירי.

שמים שקף מסביב לתבנית ומניחים בתחתית את בסיס העוגה. מורחים שליש מתערובת הגבינה ומחליקים. מניחים בעדינות את דיסק המנגו (עכשיו תראו שזה נוח קפוא) מורחים עוד שליש מקרם הגבינה. מניחים בעדינות את החלק השני של העוגה ומורחים את  יתרת קרם הגבינה.

שמים במקרר ללפחות 4 שעות לפני שמכינים את ציפוי המנגו.

מצפים את העוגה

בסיר קטן מביאים את המחית, הסוכר והמים לרתיחה. מצננים מעט. אחרי שהג’לטין ספח את המים ממסיים במיקרו 10 שניות לשקיפות ומוסיפים לתערובת הפרי. מצננים עוד קצת ומוסיפים את החמאה. מערבבים עד שהיא נמסה ומשאירים את התערובת עד שהיא נעימה למגע. שופכים בעדינות את הציפוי על העוגה ומחזירים למקרר ללילה. אפשר להשאיר ככה או לקשט כיד הדמיון.

  

טיפים/ גיוונים:

1. את שכבות העוגה הכנתי ב 3 רינגים של 20 ס”מ וזמן האפייה מתקצר ל 17 דקות.

2. את קישוט העלים הכנתי כך: המסתי 100 גרם שוקולד במיקרו. בעזרת מברשת מרחתי שוקולד על הצד האחורי של העלה (איפה שהורידים בולטים) ולמקרר ל 20 דקות עד שהשוקולד מתייצב. בעדינות קולפים את העלה. רצוי להכין כמות גדולה כי השוקולד נוטה לפעמים להשבר…

3. מי שלא מעוננין במסקרפונה יכול להחליף בגבינת שמנת אחרת , באותה כמות, ולהוסיף 2 כפות אינסטנט פודינג וניל לייצוב (יתרון שיש בגבינת המסקרפונה).