לבלוג 3

אם יש משהו שאני, בתור מי שבאה ממשפחה ארגנטינאית, לא יכולה בלי  זה ריבת חלב. אני יכולה לשבת עם כפית וצנצנת ריבת חלב ולאכול ממנה עד שאני רואה את התחתית, ממש לא דיאטתי אבל ממש ממש יאמי.

לכבוד שבועות החלטתי לעשות משהו טיפה שונה ולהכין פאי. היות וממש לא רציתי להתעסק עם בצק פריך אלא רציתי משהו מהיר עלה בי הרעיון להכין פאי שהוא ללא אפייה ומשלב את הריבה הכי אהובה עלי…

וכך הפאי המדהים הזה בא לעולם ויש לי הרגשה שהוא יהיה בתפריט הקבוע שלכם לא רק בשבועות…

לבסיס: תבנית פאי קוטר 24

250 גרם עוגיות לוטוס (חבילה אחת)

50 גרם חמאה מומסת

2 כפות גדושות ממרח לוטוס

למילוי:

1 מיכל גבינת שמנת 16% שומן (כמו נפוליאון 250 גרם)

1/2 1  מיכלים שמנת להקצפה (375 מ”ל)

חבילת אינסטנט פודינג ריבת חלב (80 גרם)

3/4 כוס סוכר

הפתעה בפנים:

12 כדורוני ריבת חלב

אופן ההכנה:

במעבד מזון טוחנים את עוגיות הלוטוס למרקם פירורי. בקערה שמים את פירורי העוגיות, חמאה וממרח לוטוס ומערבבים עד לאיחוד החומרים. אם צריך, נעזרים בידיים. מהדקים את התערובת לבסיס ולצדדים ושמים במקפיא לשעה להתייצבות.

P5050129 P5050133

מכינים את הכדורונים: בעזרת שתי כפיות לוקחים קצת ריבת חלב ובעזרת הכפית השנייה מניחים את הריבה על צלחת. שמים את הצלחת במקפיא עד שהמילוי יהיה מוכן (הוא לא יקפא אבל יהיה נוח להעבירו לפאי).

מכינים את המילוי: בקערה שמים את גבינת השמנת , אינסטנט פודינג וסוכר ומערבבים עד שהכל אחיד ומרקם קרמי. בקערת מיקסר מקציפים את השמנת עד שהיא כמעט מוכנה. מוסיפים את תערובת הגבינה ומערבלים במהירות נמוכה רק עד שהכל אחיד.

P5050137 P5050135

הרכבת הפאי: מוציאים את בסיס הפאי מהמקפיא. שופכים 3/4 מתערובת המילוי על תחתית הפאי. מניחים את  כדורוני הריבה בצורה מפוזרת על המילוי טיפה דוחפים אותם למטה לכיוון תחתית הפאי. מכסים ביתרת המילוי ולמקרר להתייצבות ל 4 שעות לפחות. זהו, הפאי שלנו מוכן צריך טיפה להתאפק אבל זה שווה כל רגע וכל ביס. חג שבועות שמח.

P5050141  P5060151

טיפים/ גיוונים:

1. אני קישטתי עם קצפת (מיכל 1, 2 כפות אינסטנט פודינג וניל, 2 כפות אבקת סוכר) אבל אפשר לפזר פירורי עוגיות לוטוס, אגוזי ברס ועוד

2. למי שלא מתאים החלק עם כדורוני ריבת החלב יכול לעשות ככה: לוקחים חצי כוס ריבת חלב ומחממים טיפה במיקרו עד שהריבה טיפה יותר נוזלית אבל לא מימית. אחרי שהמילוי מוכן מקפלים את הריבת חלב לתערובת אבל לא לקבל עד הסוף שמי שיקבל פרוסה יוכל לראות את השובל של ריבת החלב.

3. לרגישים לגלוטן: אותה כמות של פירורי עוגיות ללא גלוטן, 60 גרם חמאה מומסת וכף ריבת חלב.

4. יש כל מיני סוגים של ריבת חלב אני משתמשת בריבת חלב שהמרקם שלה סמיך דיו והוא מתאים גם למילוי של אלפחורס.

לבלוג 4  P5060154