- ריח של בית - https://smellslikehome.co.il -

עוגת לחם עם הפתעות

 

מה זה עוגת לחם? אני מניחה שאפשר לומר שזה מעין לחם עם מרקם של עוגה רק שזה לא מתוק וזה לא מה שאתם מכירים אבל אני בהחלט ממליצה להכיר, לטעום ולאמץ. והחלק של ההפתעה? ובכן אני שמתי תוספות משלי אבל בהחלט אפשר ורצוי לשחק עם התוספות לפי טעמכם האישי ולפי מה שיש בבית.

הבריטים קוראים למתכון הזה savory cake מה שנקרא עוגה מתובלת בשונה מעוגות הספוג המסורתיות והמתוקות שלהם.

את העוגה הזאת ראיתי לראשונה בתוכנית של בישול צרפתי ונידלקתי על הרעיון. תשמעו, יצא מעולה, מיוחד שילוב הטעמים מהתוספות היה משהו שכבר הרבה זמן לא טעמתי ואין צורך לומר, העוגה רשמית אומצה.

למרות שיש את המילה לחם אין פה לא שמרים ולא התפחות. המתכון קל להכנה ומכאן קיסמו.

המתכון מתאים לאירוח של ארוחה חלבית, לפיקניקים וסתם ככה ליד סלט עלים. אפשר לפרוס ולאכול ככה או למרוח חמאה או גבינה לבנה. אני נהנתי מהפרוסה כמו שהיא, לבד.

לבלילה: תבנית אינגליש קייק מוארכת

לחמם תנור ל 180 מעלות

3/4 1 כוסות קמח (250 גרם)

שקית אבקת אפייה (5 גרם)

4 ביצים

3/4 כוס שמן (לבחירתכם) (150 מ”ל)

1/2 כוס חלב (100 מ”ל)

2 כפות גדושות יוגורט 5% (50 גרם שזה 1/4 מיכל)

כפית מלח

פלפל שחור

תוספות:

גליל של גבינת עיזים דוגמת פרומעז חתוכה לקוביות קטנות

חופן של פיסטוקים קצוצים גס

8-10 שזיפים מגולענים קצוצים גס

אופן ההכנה: בקערה מערבבים את הקמח עם אבקת האפייה ומניחים בצד. בקערת מיקסר מקציפים את הביצים עד שהקצף בהיר והמרקם מזכיר מוס. מוסיפים לקערת המיקסר תחילה את השמן, אחר כך את החלב והיוגורט ומערבלים עד לאיחוד החומרים. מוסיפים את התוספות ואת התבלינים לקערת הקמח. עושים מעין בור ושופכים את תערובת הביצים לתוכו. בעזרת לקקן מקפלים את התערובת עד שהכל אחיד. יש להיזהר כמו בעוגות בחושות, מערבוב יתר.

  

מעבירים לתבנית אינגליש קייק מרופדת בנייר אפייה ואופים בחום של 180 כ-40 דקות עד שהיא יציבה. מצננים 5 דקות ומעבירים לרשת צינון. היות ויש בעוגה גבינה ופירות יש לשמור אותה עטופה היטב במקרר.

  

טיפים/ גיוונים: 1. אני השתמשתי בקמח רגיל אבל אפשר להמיר 3/4 כוס קמח לבן בקמח כוסמין מלא או קמח מלא אחר שייתן גם טעם וגם קצת בריאות. 2. אתם יכולים לשחק עם התוספות. אני הייתי ממליצה במקום גבינת צאן לשים קשקאבל או גבינה אחרת עם נוכחות של טעם (לא מוצרלה היות והיא חסרת טעם) , אפשר עגבניות מיובשות, זיתים. השילוב בין הגבינה בעלת הטעם העז למתיקות של השזיף אהוב עלי אבל אתם כבר תמצאו את השילוב שלכם.

  [/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]