כן, גם אני הייתי קצת סקפטית לגבי אופן הכנת העוגה והאם זה אפשרי ללא אפיה, אבל לא רק שזה בר ביצוע העוגה יוצאת עסיסית, טעימה, מיוחדת , עשירה בטעמים וניחוחות והיא גם קלה להכנה.

העוגה בהשראת טרנד האוכל רואו פוד (raw food) שקיים בעולם כבר כמה שנים שבמסגרתו אוכלים רק אוכל מהצומח אבל אסור שהאוכל יהיה ביותר מ 48 מעלות. אני אופה ביותר מ 150 מעלות ואוכלת מה שטעים לי אבל הייתי חייבת לנסות כי לא ייתכן, מבחינתי, שיהיו דברים טובים וטעימים ושהעוגה לא תצא.

אז תשמעו, בן זוגי שלא חובב עוגות מערוגת הגינה ודי היה חשדן כלפי הטרנד הזה טעם והופתע שהיא טעימה. אני ממש אהבתי את העוגה, מצד שני אני נורא אוהבת עוגות גזר אז זו לא שונה מבחינתי חוץ מהעובדה שיש לה פלוס ענק שהיא ללא אפייה וללא ביצים, את המרכיבים שלה יש כמעט בכל בית והם מרכיבים בריאים רק טוב יכול לצאת פה.

לבלילת העוגה: תבנית 20/20 מרובעת או עגולה כ- 12 מנות.

1/2 3 כוסות שיבולת שועל אינסטנט (300 גרם)

5 גזרים גדולים מגוררים

15 תמרים מזן מג’עול מגולענים וחצויים

3/4 כוס פקאן טבעי

4-6 כפות סילאן ללא תוספת סוכר

2 כפיות קינמון

1 כפית ג’ינג’ר

1/4 כפית אגוז מוסקט

לציפוי:

2 כוסות קשיו

3/4 כוס קרם קוקוס

3 כפות סילאן ללא תוספת סוכר

גרדה מתפוז אחד

אופן ההכנה:

משהו חשוב לפני שמתחילים: את הקשיו שמים בקערה עם מים רותחים ונותנים לקשיו להיות לפחות 3-4 שעות עדיף כל הלילה וזה כדי שכשנעבד אותו אח”כ במעבד מזון הוא יהיה רך יותר.

התחלנו: בקערת מעבד מזון שמים את כל החומרים ומעבדים למעין עיסה כתומה. שימו לב, ייתכן שהמעבד קצת ירקוד על השיש אז כדאי שלא תעזבו אותו לבד (תלמדו מההתקף לב שחטפתי כשהוא התחיל לרקוד לבד…) העיסה תהיה מאוד יציבה וזה בסדר גמור.

מעבירים אותה לתבנית מרופדת נייר אפייה ובעזרת ידיים רטובות מעט משטחים אותה. שמים במקרר עד שהציפוי יהיה מוכן.

לציפוי:

כדאי לנקות טיפה את מעבד המזון כי נזדקק לו שוב.

במעבד מזון שמים את הקשיו (לא לשכוח לסנן אותם), קרם קוקוס ו 3 כפות סילאן ומעבדים. יתקבל מעין ציפוי במרקם של חומוס וככה זה אמור להיות. תטעמו, אם חסרה לכם מתיקות הוסיפו עוד כף של סילאן.

שפכו את הציפוי על העוגה ומרחו בצורה שווה על פני העוגה. תנו לעוגה לנוח 3-4 שעות במקרר. לפני שפורסים ממנה לפני ההגשה מפזרים את גרדת התפוז ומגישים בריבועים לא גדולים מידי כי העוגה מאוד עשירה וכבדה. זהו, אמרנו מתכון מיוחד וקל לא?

טיפים/ גיוונים:

1. כשאתם מכינים את העוגה תתחילו מ 4 כפות סילאן ותתחילו לעבד לאט. כשאתם רואים שהכל מתחיל להתאחד תטעמו אם חסרה מתיקות הוסיפו עוד סילאן לפי המתיקות שאתם אוהבים ואז תסיימו את העיבוד.

2. במקום פקאן בעוגה אפשר שקדים או אגוזי מלך.

3. לגבי הציפוי: במקום קרם קוקוס אפשר חלב שקדים או מים ממי ההשרייה של הקשיו.

P2170249  P2170260