ממתק מהמטבח האמריקאי עם כל כך הרבה גרסאות שאפשר ללכת לאיבוד שמשמעותו: דרך אבנים ואכן כשחותכים את הממתק רואים ששיבוץ האגוזים והמרשמלו על רקע השוקולד די קולע לשם. מבחינתי זהו השילוב המושלם של שוקולד, אגוזים ומרשמלו. מה שניקרא, ממתק לילדים גדולים.

הוא כל כך קל להכנה שדי מביך לומר שיש עבורו מתכון, אין בו ביצים, מוצקי חלב וקמח ובנוסף הוא ללא אפייה (צריך מיקרוגל אבל בקטנה). הלוואי והייתי יכולה לומר שהוא גם טבעוני אבל לצערי בארץ נורא קשה עד בלתי אפשרי למצוא מרשמלו טבעוני אז כרגע הוא מתאים לכולם כולל לחולי צליאק ולמי שאלרגי לביצים וללקטוז.

יש פה רק 3 מרכיבים, אז אתם מבינים למה זה בקושי מתכון אבל בכל זאת, שווה להכיר ולהכין. התאהבות מובטחת. תהנו

מרכיבים:

350 גרם שוקולד מריר ( לפחות 60% מוצקי קקאו)

2 כוסות מרשמלו (מיני מרשמלו. אם שלם אז לגזור לשניים)

כוס 1 אגוזים לפי בחירתכם

אופן ההכנה:

ממיסים את השוקולד במיקרו בפולסים עד להמסה מלאה (זהירות לא לשרוף) בקערה בינונית שמים את המרשמלו ואת האגוזים. מרגע שהשוקולד מוכן צריך לעבוד ממש מהר. להכין תבנית שטוחה עם נייר אפייה בהישג יד.

ברגע שהשוקולד מוכן שופכים על תערובת המרשמלו ואגוזים ומערבבים מהר לכיסוי מלא של השוקולד.

שופכים על התבנית ומנסים כמה שיוצר לשטח (זה לא יצא מושלם וזה היופי שבממתק.) נותנים לתערובת להתקשות בטמפרטורת החדר ואז בעזרת סכין חדה (לא משוננת) חותכים לחתיכות גסות אבל לא גדולות מידי.

זהו, הממתק שלנו מוכן, קל ומהיר לא? מה שכן קשה להפסיק לאכול ממנו אבל תשאירו גם לאחרים…

מבט מלמעלה. ממכר ביותר

אין שני ממתקים אותו דבר..

טיפים/ גיוונים:

1. כדי להתאים את הממתק לילדים קטנים אפשר להחליף את האגוזים בפיצפוצי אורז, קורנפלקס שיברי גליליות ועוד. כל מה שהוא פריך ומתאים לגיל הילדים.

2. למרות שהשוקולד הוא מריר הממתק יוצא מתוק. אם בכל זאת לא אוהבים שוקולד מריר אפשר אותה כמות של שוקולד חלב או לעשות חצי כמות מריר וחצי כמות חלב.

3. לימי הולדת של ילדים אפשר להוסיף עדשים צבעוניות ולהשמיט את האגוזים (ראה סעיף א’)

4. אני השתמשתי במרשמלו לבן וורוד אבל אפשר רק צבע אחד.

5. אני השתמשתי בפקאן אבל אפשר כל אגוז אחר או לשלב בין שני סוגים. אם מתחשק להיות קצת יותר הרפתקנים אפשר חצי כוס אגוזים מלוחים כדי לנגוד את המתיקות.

תהנו